Ga naar inhoud

Systeem upgraden goed idee?


Aanbevolen berichten

Ik heb thuis het volgende systeem van medion: processor: Pentium 4 3.4 GHz MSI bord model: ms-7091 RAM: 1.5 gig pc3200 geheugen 2x 512 en 2x 256 Videokaart: Nvidia Geforce 6700 XL (volgens mij pci-E maar weet ik niet zeker) Deze computer wordt voornamelijk gebruikt voor bureauwerk en videobewerking, nu gaat het bureauwerk lekker soepel en snel maar het videobewerken gaat nogal langzaam (vind mijn vader). Nu kan dit opgelost worden door een core 2 duo/quad processor erin te stoppen maar kan dit wel? ik heb namelijk het iedee dat dit moederbord dat niet aankan (te hoge fsb) kan iemand dit vermoeden bevestigen? Als in dit moederbord niet een core 2 duo past Weten jullie dan misschien een moederbord waar wel een C2D in past samen met ddr geheugen en met een pci-e slot (behalve als de videokaart AGP of pci is)? En heeft het wel nut om zomaar een C2D te stoppen bij deze computer, volgens mij is deze pentium processor die er nu in zit zoiezo al vrij goed (3.4 GHz met 2 threads is volgens mij niet slecht). Nog 1 laatste vraagje, de processor die er nu inzit loopt op 2.125 volt (!) is dit niet veeels te veel (ik las ergens dat een pentium 4 op 1.5 volt loopt) Dus in kort: 1. Past een C2D in dit moederbord? 2. Zo nee weet iemand een moederbord waar alles inpast samen met een C2D 3. Heeft het wel nut om een C2D erin te doen? 4. Hoort het voltage van een pentium 4 wel op 2.125 volt te zitten.
Link naar reactie
Dualcore met ddr kan wel, tenminste bij amd/s939. De latere pentiums zijn ook vaak dualcore. "Thank you for choosing the MS-7091 v1.X Micro ATX ® mainboard. The MS-7091 v1.X mainboard is based on Intel 915P ® and Intel ICH6R chipset for optimal system efficiency. Designed to ® fit the advanced Intel Pentium Prescott LGA775 processor, the MS-7091 v1.X mainboard delivers a high performance and professional desktop platform solution." Het is dus wel socket775. Maar ik denk dat het toch heel moeilijk wordt, te lage FSB. Denk dat het met een iets snellere pentium wel ophoudt. Ook afgaand op dit lijstje. "Pentium 4 Prescott LGA775 processors in LGA775 package. Supports Intel Supports up to Pentium 4 3XX, 5XX sequence processor or higher speed. Supports Intel Hyper-Threading Technology." http://217.110.237.67/Manuals/Medion%208383XL%20mit%20MS-7091.pdf
Link naar reactie
De pentium die er nu in zit heeft 2 threads (ik weet niet precies wat het inhoud maar volgens mij is het een soort dualcore). Maar zou bijv. de core 2 quad (q6600) met ddr kunnen werken? de processor die er nu in zit (wat specifieker): name: intel pentium 4 550 code name: prescott package: 775 LGA tech.: 90nm voltage: 2.1nogwat (is dit niet wat veel?) family: F ext family: F model: 3 extmodel: 3 stepping: 4 revision: D0 core speed: 3391.7 mhz multiplier: x17 bus speed: 199.5 mhz rated fsb: 798.0 mhz cores:1 threads:2 Volgens mij zou ik niet zo veel vooruit gaan als ik hier een andere processor voor in de plaats doe (samen met ander moederbord en geheugen) of zit ik daar fout?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...