Ga naar inhoud

verhouding mobo en processor


Aanbevolen berichten

ik heb de E-6750, die heeft een systeembus van 1333Mhz. mijn mobo heeft een FSB van 1.333 is het verstandig om die verhouding zo te houden? je hebt ook mobo's met 1.066 FSB. mijn gevoel zegt omdat de 1.333 gelijk is aan de 1333 van de processor, dit zo te houden. maar waarom weet ik niet :oops: deze vraag omdat ik niet tevreden ben met mijn MSI bordje. die overgens ook 1.333FSB heeft.
Link naar reactie
[quote:7c1fb9e25a="arjant2"]waarom ben je niet tevreden over het moederbord dan???[/quote:7c1fb9e25a] omdat er maar 3 sata aansluitingen op zitten. da's 1 punt. eigenlijk 2. maar 1 sata7 wat dat ook moge zijn... en het heeft geen gforce chipset. dat is iets wat het zoveel makkelijker maakt om mee te werken. zeker als ik het zaakje een beetje wil opschroeven met de tijd. een gforce videokaart met een gforce chipset, is bijna het zelfde als de fsb en mhz verhouding. misschien lul ik ook maar wat, maar het is het gevoel he. ik voel me beter met een http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/42424/striker-extreme.html want nu heb ik een vette processor, een vette video kaart, op'n budget mobo.... :-? waar tevens een grafische aansluiting op zit. iets wat voor mij overbodig is. (niet goed opgelet bij aanschaf :oops: )
Link naar reactie
Dat een [i:900e0f6d14]Nvidia Nforce chipset [/i:900e0f6d14]beter werkt met een [i:900e0f6d14]Nvidia Geforce videokaart[/i:900e0f6d14] is dikke onzin, de intel chipsets zijn prima en doen weinig tot niets onder en zullen vaak zelfs ook eens beter kunnen presteren... (680i is alweer wat ouder dan de P35/G33) De high end Nvidia chipsets zijn way overpriced tov de Intel P35 chipsets volgens mij. Met een G33M kan zelfs de cpu overclocked worden mits je geheugen en je koeling dat trekt. Sata zou je eventueel buitenom kunnen lussen aangezien daar 2 poorten zitten, mocht je echt enigszins diehard willen overclocken dan zou ik eerder een Gigabyte P35 mainboard aanraden dan een 680i De P35 chipset heeft vaak minder volts op geheugen en cpu nodig voor hetzelfde resultaat. [size=9:900e0f6d14](je 3dmark06 is trouwens niet helemaal representatief he, je draait niet op de standaard 1280x1024 resolutie ;))[/size:900e0f6d14]
Link naar reactie
:P dat snap ik.. alleen begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld met: [i:32d45a54ea]Dus nu moet je een reden verzinnen om die te vervangen?[/i:32d45a54ea] meer sata aansluitingen en een gforce chipset lijken mij rede genoeg. in iedergeval voor mij wel. ik kan nu ntune niet eens optimaal gebruiken. en ik iriteer mij daar aan. misshcien ben ik wat perfectionistisch, mja.. gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.. (hoewel dat voor het oplossen van problemen wel eens handig zou zijn :lol: ) :wink:
Link naar reactie
Je moeten overtuigen? Ik moet helemaal niets, ik vertel wat ik weet en jij wat je verondersteld... ;) Op de achterkant van je mainboard zitten ook 2 s-ata aansluitingen... Maar waar denk je op vooruit te gaan met die 200 euro? Okay, de hoeveelheid s-ata aansluitingen.... Ben nu trouwens een Ntune aan het installen, kijken wat dat voor meerwaarde heeft. Voor overclocken gebruik ik meestal [url=http://www.techpowerup.com/atitool/]ATItool[/url] (is niet van ATI maar gewoon een tooltje dat ooit voor ATI kaarten begon maar ook nvidia kaarten ondersteund) Nou ntune is wat betreft de videokaart overclocken gewoon mogelijk op een intel chipset, vind atitool alleen wat direkter. Mainboard/cpu overclocken kan natuurlijk niet, maar dit zou ik ook NOOIT via windows software doen maar altijd via de bios. Testen of het systeem stabiel is zijn weer legio andere programma's voor, bijvoorbeeld [url=http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm]SP2004[/url] voor cpu/mainboard/geheugen en voor een makkelijke 3d test is Atitool best handig.
Link naar reactie
joh.. ik wist het hele bestaan daarvan niet :oops: :lol: nou.. ik ben bijna overtuigd :wink: want waar stop ik die sata controler dan? waarschijnlijk in een pci slot neem ik aan? mja.. er zitten maar 2 pci sloten op.. en ik heb er 1 in gebruik voor een audio kaart (omdat ik met cubase werk, kan ik niet de onboard audio gebruiken) en ik gebruik er 1 voor een modum. ik kom er dus al 1 tekort voor mijn pinnacle tv kaart :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...