Ga naar inhoud

Trage pc en storingen tijdens installatie software


Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag bij een kennis geprobeerd om een heel klein softwarepakketje van een Sweex geluidskaartje te installeren maar dat duurde uren.... Nadien heb ik andere software geinstalleerd (vanaf internet wat snel binnenkwam) maar "uren" duurde voordat het op de schijf geinstalleerd stond! Vervolgens verdwijnen gewoon de drivers van de geluidskaart... Na opstarten komen ze weer even normaal terug maar na een 30 minuten stopt de pc met geluid weergeven en zijn de drivers opnieuw verdwenen. Tevens is de pc onvoorstelbaar traag! Wat kan dit zijn? Moederbord op instorten? Zitten geen 4russen op. Werken met Norman en Antispyware etc.. Alles al geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Hoop dat iemand snel reageerd! Bijvoorbaat dank!
Link naar reactie
Je hebt geen onboard sound?? Sowieso zijn die Sweex geluidskaarten hun geld niet waard. Probeer de drivers via het configuratiescherm te verwijderen en anders gebruik dit programaatje: www.ccleaner.com om overbodige bestanden en het register op te schonen. Welk besturingsysteem heb je, wees er zeker van dat je dan ook de juiste drivers geinstalleerd hebt. Van internet plukken is sowieso beter dan de cd-rom drivers.
Link naar reactie
[quote="Species8472"]Je hebt geen onboard sound?? Sowieso zijn die Sweex geluidskaarten hun geld niet waard. Probeer de drivers via het configuratiescherm te verwijderen en anders gebruik dit programaatje: www.ccleaner.com om overbodige bestanden en het register op te schonen. Welk besturingsysteem heb je, wees er zeker van dat je dan ook de juiste drivers geinstalleerd hebt. Van internet plukken is sowieso beter dan de cd-rom drivers.[/quote Bedankt voor je reactie! Nee, weet ik maar de geluidskaart on board deed het ook al niet. Daarom even een goedkoop dingetje gekocht om te zien of die drivers wel blijven staan. Ook niet dus. Omdat de drivers van de soundkaart on board ook iedere keer verdwijnen en spontaan weer terugkomen weet ik niet waar nu het echte probleem zit. We werken onder XP met Service Pack 2 plus alle frequente updates! Heb vanmiddag de drivers gedownloaded van Internet voor de HP scanner 3270 die wel prima werken maar voordat ik ze op de C schijf had geinstalleerd duurde bijna 1,5 uur! Normaal doe ik dat met een minuut of 10! Alles gaat zo vreselijk traag met die pc, dat ik het vermoeden heb dat er iets met het moederbord mis is. Bijvoorbeeld Internet explorer aanklikken en dan gewoon 5 minuten zitten wachten tot er "contact"is. De andere pc's op hetzelfde modem maken direct verbinding! Ik ben al tig keer bij dat ding geweest, alles opnieuw geinstalleerd en iedere keer gaat het weer mis.... Dusssssssssss..
Link naar reactie
[quote:8a423e0adf="outlaw99"]wek even de onboard geluidchip via de bios uitgeschakeld? anders zitten ze elkaar in de weg...... 8)[/quote:8a423e0adf] Ook al gedaan vanmiddag. Geen oplossing helaas. Blijft de drivers gewoon verliezen, zonder dat er een aanleiding voor is. Na opstarten vindt de pc hardware die niet softwarematig wordt gestuurd en zoekt dan weer de drivers op. Vervolgens weer even geluid, maar wordt na een paar minuten weer eraf geknald! Gek wordt je ervan...
Link naar reactie
[quote:6f07007369="outlaw99"]ook al ander pci slot geprobeerd? wil ook wel eens helpen.... of andere evt pci kaarten eruit?... worden wel eens pci poorten gedeeld.....[/quote:6f07007369] Het probleem is niet alleen de geluidskaart(en) die de drivers "opeens"kwijt ra(a)k(t ) (en) maar die hele pc is behoorlijk van slag! IE die pas na 5 minuten opent(andere pc's op hetzelfde modem starten IE gelijk op!) Word die net zoals Excel waanzinnig lang nodig heeft om op te starten (ook lege documenten) kortom... ik krijg het idee dat het moederbord kuren vertoont en vroeg daarom op dit forum of iemand bekend is met dit soort problemen..
Link naar reactie
[quote:bfb94c30ab="plextor"]kameraad het kan zijn dat de hdisk aan het dood gaan is . of ziek geheugen[/quote:bfb94c30ab] Ik ga wat aan het geheugen proberen want de HD is pas nieuw en recent nog getest op alles en nog wat. Maar het geheugen is nog niet naar gekeken of daar mogelijk iets mis mee is! Thks en je zult nog lezen van me! bibi :wink:
Link naar reactie
[quote:5878ee820b="Species8472"]Sowieso zijn die Sweex geluidskaarten hun geld niet waard. [/quote:5878ee820b] Zo erg slecht zijn die Sweex geluidskaarten nu ook weer niet. Het zijn dan wel budget geluidskaarten. Maar toch wel vergelijkbaar met onboardgeluid. Ik heb zelf een oud Sweex 5.1 geluidskaartje. Werkt zowel met de drivers van de meegeleverde CD als die van Windows update. Dat wil zeggen onder XP SP2. Onder Vista 32 bit alleen via Windows update. Echter onder Vista 64 bit bied Windows updates geen drivers. Daar zal wel een recenter geluidskaart voor nodig zijn.
Link naar reactie
[quote:83e6888e92="jolo"][quote:83e6888e92="Species8472"]Sowieso zijn die Sweex geluidskaarten hun geld niet waard. [/quote:83e6888e92] Zo erg slecht zijn die Sweex geluidskaarten nu ook weer niet. Het zijn dan wel budget geluidskaarten. Maar toch wel vergelijkbaar met onboardgeluid. Ik heb zelf een oud Sweex 5.1 geluidskaartje. Werkt zowel met de drivers van de meegeleverde CD als die van Windows update. Dat wil zeggen onder XP SP2. Onder Vista 32 bit alleen via Windows update. Echter onder Vista 64 bit bied Windows updates geen drivers. Daar zal wel een recenter geluidskaart voor nodig zijn.[/quote:83e6888e92] Bedankt voor dit berichtje. :lol: Heb ik alleen niet zoveel aan,omdat het probleem omvangrijker is en de hele besturing van de pc instabiel is. :-? Weet niet waardoor het komt, en hoop dus dat er iemand is die dit probleem herkent en mij kan helpen. Zoals eerder ik schreef... ik ben bang dat het een probleem met het moederbord is, maar hoop natuurlijk dat het wat anders is!
Link naar reactie
[quote:5b0dbce172="Kees van der Hel"][quote:5b0dbce172="jolo"][quote:5b0dbce172="Species8472"]Sowieso zijn die Sweex geluidskaarten hun geld niet waard. [/quote:5b0dbce172] Zo erg slecht zijn die Sweex geluidskaarten nu ook weer niet. Het zijn dan wel budget geluidskaarten. Maar toch wel vergelijkbaar met onboardgeluid. Ik heb zelf een oud Sweex 5.1 geluidskaartje. Werkt zowel met de drivers van de meegeleverde CD als die van Windows update. Dat wil zeggen onder XP SP2. Onder Vista 32 bit alleen via Windows update. Echter onder Vista 64 bit bied Windows updates geen drivers. Daar zal wel een recenter geluidskaart voor nodig zijn.[/quote:5b0dbce172] Bedankt voor dit berichtje. :lol: Heb ik alleen niet zoveel aan,omdat het probleem omvangrijker is en de hele besturing van de pc instabiel is. :-? Weet niet waardoor het komt, en hoop dus dat er iemand is die dit probleem herkent en mij kan helpen. Zoals eerder ik schreef... ik ben bang dat het een probleem met het moederbord is, maar hoop natuurlijk dat het wat anders is![/quote:5b0dbce172] Ben er inmiddels achter. Heb de C Schijf leeggehaald en alles opnieuw geinstalleerd. Een enorme klus maar het resultaat mag er zijn! De drivers blijven nu staan en alles werkt perfekt! Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...