Ga naar inhoud

Intel Core Duo E6750 TRAAG! :(


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ben nogal noob dus daarom val ik jullie even lastig :D Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet: Intel core duo E6750 Asus s775 p5vd2-mx se 1gb ddr2 geheugen Nvidia Geforce 8400 Het volgende probleem, hij is nogal traag. Bij het laden van windows xp home edition komt het bureaublad pas te voorschijn bij de 11de keer dat de blokjes in de loadingbar van windows passeert. Mijn broertje heeft onlangs ook een nieuwe pc gehaald en hij heeft als processor een Amd X2 6000+. En bij hem moeten de blokjes maar 3 keer de loadingbar passeren en het bureaublad komt al te voorschijn. Hij heeft evenveel intern geheugen en op beide pc's staat alleen nog maar windows op. Hoe kan dit? Uit testen is namelijk gebleken dat mijn processor sneller is dan die van mijn broertje. Ook het afsluiten van windows duurt 2 keer zo lang. Kan dit aan het moederbord liggen? Want hij heeft namelijk een beter moederbord, die van mij kostte 50 euro en die van hem 90 euro. Of drivers updaten van de processor? Tevens heeft hij ook een nieuwe harde schijf, die van mij is al zo'n 3 jaar oud...een 120gb schijf met 7200rpm Help mij aub! :(
Link naar reactie
Een harde schijf speelt slechts een kleine rol. Ik heb ook een Athlon X2 6000+ en tja deze start gewoon snel op. Maar maakt dat uit, want het opstarten kan wel even duren, maar misschien is die van jou wel beter in gamen. Alleen die videokaart dat is echt ******slecht. Daar kun je zelf Age of empires 2 niet mee op high spelen :-?
Link naar reactie
ja windows heb ik nieuw geinstalleerd. erh de chipsets en graka drivers? je bedoelt alle drivers voor de moederbord? die heb ik van de site afgehaald en geinstalleerd en de bios update gedaan, maar nog niet de nieuwe drivers voor de processor...bedoel je dat misschien met de graka drives?? ja sorry, nogal noob :p heb btw idd, heb gewoon een budget videokaart gekocht aangezien ik toch alleen maar dota speel :p
Link naar reactie
Harde schijf speelt zeer zeker ook mee bij het opstarten. 120Gb. Heeft deze 2 of 8MB cache? Alles moet geladen worden dus. Maar tijdens het gamen maakt het b.v weer niet uit. Omdat zelfs een trage HD dit bijhoudt. Het laden van de zelfde game gaat bij jouw waarschijnlijk ook trager. Zie ook hier: http://www23.tomshardware.com/storage.html?modelx=33&model1=117&model2=676&chart=40
Link naar reactie
met bootvis ge-optimized, maar geen succes ik heb een maxtor 6Y120P0, deze heeft 8 mb cache... heb nu wat software geinstalleerd zoals winamp enz, nu moet ik wachten totdat de blokjes 15 keer zijn gepasseerd! dit kan toch niet ?_? die amd dual core 6000+ doet er gewoon 3 tot 4 keer over met dezelfde software geinstalleerd , wat vaag kan helaas ook niet pcmark05 voltooien omdat ik geen windows media encode 9 heb en "kan hebben" :p maar aan moederbord ligt het dus niet? of drivers voor de processor?
Link naar reactie
[quote:78421bef7b="Furion"]erh dma? waar staat dat? [/quote:78421bef7b] Dat zou moeten staan in het Apparatbeheer > IDE/ATAPI-controllers > Primair IDE kanaal > Geavanceerde instellingen. Check daar de Huidige overdrachtmodus. Check ook nog de harddisk snelheid met [url=http://www.hdtune.com/]HD Tune.[/url] Test behalve de Benchmark ook de Error Scan. Overigens heb ik in een oude Athlon XP 1700+ PC een harddisk, die bij even oud is, als die van TS. Namelijk een WD2000JB Build Date: 24 november 2004. Net als bij jouw broer passeert bij mij tijdens het opstarten van XP SP2 3 keer de loadingbar.
Link naar reactie
hmm ok, ik zal dat vanavond dan wel uitproberen. ja als het niet aan de harde schijf ligt dan weet ik het ook niet, want alle andere componenenten zijn nieuw. en de processor doet het ook goed, gisteren namelijk Pifast gedaan en kreeg 48,67 seconden en de X2 6000+ 48,66 seconden, dus daar zal het niet aan liggen, of anders opnieuw installeren met de schijf van mijn broertje... alvast bedankt allen met jullie advies, ik hou jullie op de hoogte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...