Ga naar inhoud

nieuw computer ontwerp


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe computer voor mijn broertje (hij heeft een oud p4 tje en wil wel een nieuwe). hij heeft een redelijk budget (max 900 euro) Hij wil het voornamelijk gebruiken voor games (hoeft niet echt mooi te zijn, het moet alleen bewegen) en een beetje 3d animatiespulachtigiets. Ik dacht zelf aan zoiets: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775 € 247,14 Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 76,70 Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 71,05 Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 € 269,18 GigaByte GA-P35-S3,Retail € 90,71 NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 26,93 Cooler Master eXtreme Power,550Watt, Retail € 70,20 MS-Tech LC-402, Blauw € 35,93 totaal: € 887,84 Ik twijfel alleen over een paar dingetjes dus ik vraag het gelijk even hier (mijn eigen computer heb ik ook in elkaar gezet en die is niet helemaal geslaagd ivm. te gehaast dingen kiezen) Hij is niet van plan Vista te kopen dus eigenlijk heeft hij geen DX10 kaart nodig maar volgens mij is de 8800GTS gewoon goed ook als je hem voor DX9 gebruikt, suggesties voor een andere kaart zijn natuurlijk welkom. Het moederbord, ik weet niet zo veel van moederborden (het paste) dus als dit niet goed is zeg het maar. de kast, heeft iemand hier ervaring mee? koelt ie goed genoeg? hoe kan je de cd drive openen? (op het plaatje is de voorkant dicht), ik heb deze alleen gekozen omdat ie er stoer uitzag en hij is lekker goedkoop. suggesties en opbouwende kritiek zijn trouwens welkom.
Link naar reactie
Ik zou een slagje duurder/beter bord nemen, de ga-p35-d3sr. Lite-on dvd brander. Ook een wat beter kastje nemen, dit is wel vrij budgetterig. Voeding zou ik de nieuwe corsair 450W willen voorstellen. De E6750 is amper trager, maar een stuk goedkoper. Maar wel een leuk systeem op zich, ook al wijzig je niks. Over stoere kasten gesproken: http://www.in-win.com.tw/f430/f430.html ;-)
Link naar reactie
[quote:7508931c2f="kingtim"]wat is het verschil tussen de ds3r (volgens mij bedoel je die) en de gewone s3 (behalve dat de s3 minder raid spul heeft maar wel een seriele poort). [/quote:7508931c2f] De D in ds3r staat voor "Ultra Durable 2", d.w.z. betere kwaliteit van gebruikte componenten, vooral de condensatoren. Defecte condensatoren door veroudering zou dan verleden tijd moeten zijn. Het voornaamste verschil tussen de ds3 en ds3r is dat de ds3r een ICH9R southbridge heeft en de ds3 een ICH9. De ICH9R heeft rechtstreeks raid ingebouwd, waar de ICH9 de raid-functie moet krijgen via een bijgevoegde (minder goede) JMicron-chip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...