Ga naar inhoud

Knipperend spoelen lampje van Miele wasmachine W8120


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Hallo!

Sinds gisteren doet mijn Miele W836 het niet goed meer.

Hij draait nog wel twee rondjes en stopt dan.

Het lampje bij spoelen 1-2 knippert en na 15sec gaat dat uit en draait hij weer twee rondjes, etc. tot ik hem laat pompen, wat hij ook nog doet.

Naar mijn idee zouden het de koolborstels kunnen zijn, die ga ik zo opzoeken in de machine.

Maar ergens denk ik ook dat die het niet zijn, omdat hij nog wel twee rondjes kan draaien. Wat denken jullie?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ook ik heb het zelfde probleem, eerst bleek een draadje afgebroken door hitte, naast de aarde draad (deze zat waarschijnlijk al niet goed vast meer)

Stekkertje is een beetje zwart geworden verder ziet alles er nog goed uit.

Stekkertje gerepareerd en toen werkte de wasmachine weer.

Nu een paar weken later brandt weer het spoelen 1-2 lampje, ik ben nu naar de koolborstels gaan kijken, maar deze lijken helemaal niet zo versleten.

Kan het toch de koolborstels zijn of kan het toch nog iets anders zijn?

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Net de koolborstels vervangen, omdat wasmachine Miele W8125 bleef hangen in stand spoelen en trommel niet ging draaien.

Loopt nu weer.

Oude koolborstels hebben wel slijtage maar lijken niet versleten.

Zou het kunnen dat de koolborstels beetje vast/klem zijn gaan zitten, ook omdat ik wasmachine net aangeschaft en getransporteerd heb.

Zie ook berichtjes v HarryO eind 2012

Link naar reactie

Dag.

Mijn Miele Novotronic W857 deed het ook niet meer na een harde knal, ik had hier gelezen dat de koolborstels eventueel op zouden zijn.

Maar in mijn geval was dat niet het geval.

Nu hij open lag toch maar vervangen meteen. A €24,20 inl. btw.

Het probleem zat in de printplaat die kapot was er waren 2 relais kapot en heb die kunnen laten maken voor € 30,00. Waar ik op kon wachten meteen.

Degene die mij geholpen had zei dat ik meteen de schokbrekers moest vervangen dat dit de oorzaak was van de kapotte printplaat en als ik dat niet zou doen volgende week weer de printplaat kapot zou gaan waarschijnlijk.

Ik ben goed geholpen in Eindhoven bij Verheijen onderdelen Vof. Kosten €24,20 koolborstels achteraf niet nodig.

€30,00 reparatie printplaat en €32,00 voor de dempers/schokbrekers.

Totaal €86,20 en daar koop je geen nieuwe Miele wasmachine voor.

Groet David

Bye the way het is makkelijk zelf te maken/ doen alles bij elkaar.

Tekst en uitleg over maken, staat ergens al in een andere post op deze pagina.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
  • 6 maanden later...

Weet je 100% zeker dat de borstels er weer goed inzitten, ze ook het anker raken en de stekker verbindingen goed zitten?

Waren de oude borstels ook echt versleten?

Indien alles goed zit dan heb je een grote kans dat de besturing print zelf defect is.

Hier zit een gesoldeerde zekering op van dacht 6,3A in de vorm van een recht op staand bruin of zwart busje.

Meet deze door, moet 0 Ohm zijn.

Indien defect dan vervangen (niet te heet stoken tijdens het solderen).

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Daar gaat dit hele topic over.

Ik denk dat de koolborstels versleten zijn.

Controleer de lengte hiervan en indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen.

In theorie hoef je alleen de https://www.europart.nl/miele-koolborstel-4297413-oa-w-795-wasmachine-02647312 zelf te vervangen.

Breek je wat af dan moet je de gehele https://www.europart.nl/miele-koolborstel-7785400-900-serie-wasmachine-02647300 vervangen.

Je kunt er bij komen door voorkant te openen, zie https://www.youtube.com/watch?v=xv1cDhg_QK4.

De machine op zijn kant leggen methode is absoluut niet mijn voorkeur.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Eerst was de waterafvoer geblokkeerd, er bleek een ijsstokje in de pomp te zitten. Omdat nu het 'spoelen'lampje knipperde als de machine liep heb ik de waterpomp vervangen (74 euro). Lampje bleef knipperen. Dankzij dit topic de koolborstels en ook dempers vervangen, dit maakte in ieder geval dat de trommel weer ging draaien maar lampje bleef knipperen. Inderdaad bleek ook het stekkertje met de twee draadjes van de eerder beschreven tache een breuk te hebben. Dit stekkertje uit elkaar peuteren is best een lastig dingetje maar met beleid gaat het wel. Draadjes opnieuw erin (goed opletten bij loshalen op de volgorde, ze hebben allemaal dezelfde kleur). Machine loopt weer als een zonnetje
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 10 maanden later...

wij hebben ook 'n Novotronic met 'n brandend rood lampje met kraantje.

Maar hij doet het alleen bij de bonte was.

Bij de keuze mini was loopt hij gewoon het hele programma door.

Uit de reacties hier, lijken het de koolborstels te zijn, maar is dat ook in ons geval, of toch iets met de water toevoer of programma klok ?

MVG Arnold

Link naar reactie
  • Lampje wijzigde de titel naar Knipperend spoelen lampje van Miele wasmachine W8120
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...