Ga naar inhoud

Werkgeheugen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik wil werkgeheugen gaan kopen maar ik ben niet echt zo slim met computer's. Ik wil 1 gb werkgeheugen erbij halen en heb de Fujitsu Siemens Scaleo 600 (DDR SDRAM versie). Ik las net ergens iets over FSB (al weet ik niet wat het is) en dat dat maar 166 Mhz is ofzo en het dus eigenlijk geen zin heeft om 1 gb te kopen want het versnelt het toch niet. Is dit waar? zo ja, Hoe kan ik dat FSB vergroten? Groetjes, Dwayne
Link naar reactie
De front side bus of FSB vormt de verbinding tussen de CPU en de Northbridge in de PC-architectuur vanaf de introductie van de PCI-bus. Simpel gezegd is FSB de (fysiek aanwezige) databus die alle elektronische signalen vanuit de processor (CPU) naar de rest van de pc laat 'doorstromen'. De bandbreedte van de Front Side Bus is van groot belang voor de snelheid waarmee de PC kan functioneren. en het geheugen en ander zaken van de pc kan je zien met het progg everest
Link naar reactie
Ik had dat programma Everest al en heb daarop uitgevonden wat voor werkgeheugen ik moest hebben toen heb ik dat opgezocht en er stond dat iemand 500 mb erbij had gekocht en dat de computer er qua snelheid niet echt op vooruit ging (nu weet ik niet welke computer dat persoon had dus weet ik niet of het bij mijn computer van toepassing is). Heeft die FSB met het werkgeheugen te maken?
Link naar reactie
[quote="Dwayne"]Ik had dat programma Everest al en heb daarop uitgevonden wat voor werkgeheugen ik moest hebben toen heb ik dat opgezocht en er stond dat iemand 500 mb erbij had gekocht en dat de computer er qua snelheid niet echt op vooruit ging (nu weet ik niet welke computer dat persoon had dus weet ik niet of het bij mijn computer van toepassing is). Heeft die FSB met het werkgeheugen te maken?[/quote]Heeft die FSB met het werkgeheugen te maken ja .
Link naar reactie
Je computer wordt op zich niet sneller van meer geheugen. Maar als je te weinig hebt, gaat je computer swappen naar de schijf, en dat is erg traag. Sommige games hebben ook wel baat bij meer geheugen, 1.5 à 2 GB totaal. Ik denk dat het goed is even naar de rest van je pc te kijken. Geef even aan wat voor processor je hebt, hoeveelheid geheugen, en videokaart.
Link naar reactie
Je kunt het werkgeheugen wel vergroten, maar het loont alleen maar als je er bijv. nog een jaartje mee doorkan. Redelijke processor en videokaart. Download http://www.cpuid.com CPU-z en kijk welk geheugen hij nodig heeft en welke sloten er vrij zijn. Klik op de SPD tab als je het opent, dan zul je zien of er nog sloten vrij zijn. Als die nog vrij zijn kun je er bijv. 512mb of 1gb er in zetten. Snelheid maakt niet uit, alle DDR geheugen is compatible van PC2100-PC3200. De FSB van Intel CPU's is wel sneller dan die van AMD, met 1333mhz, maar AMD heeft een speciaal kanaal van 2000mhz van CPU naar geheugen. Standaard is de FSB nog wel 200mhz, dus je loopt niet zover achter. Kijk ook even naar welke processor en moederbord je hebt.
Link naar reactie
[quote="Dwayne"]Dankjewel, Dus dit houd in dat ik het werkgeheugen niet kan uitbreiden?[/quote] de fsb heeft niets te maken met de hoeveelheid geplaatst geheugen . als je een bord hebt met 4 geheugen banken . dan kan je in de regel 4GB geheugen plaatsen . maar het geheugen moet wel de ZELFDE snelheid hebben als de cpu . BV als je een cpu hebt die op 166MHz loopt door de DDR techniek loopt de cpu dan op 333MHz . je kan ook geheugen kopen wat sneller PC 3200 200MHz ddr 400MHz maar dat is dan weer backward compatibel . en dus gewoon op de snelheid van 333 MHz loopt
Link naar reactie
Ik heb even met Everest een rapport van me Processor (is CPU denk ik?) en mijn SDP gemaakt: --------[ CPU ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------- CPU-Eigenschappen: CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200) CPU Aanduiding Northwood HyperThreading CPU stepping D1 Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2 Origineel kloksnelheid 3000 Mhz Min / Max CPU Multiplexer 15x / 15x Engineering Sample Nee L1 Trace Cache 12K Instructions L1 Data-cache 8 KB L2 Cache 512 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed) Multi CPU: Moederbord ID OEM00000 PROD00000000 CPU #0 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 3014 Mhz CPU #1 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 3014 Mhz CPU Technische Informatie: Verpakkingstype 478 Pin uPGA Verpakkingsformaat 3.50 cm x 3.50 cm Transistoren 55 miljoen Procestechnologie 6M, 0.13 um, CMOS, Cu, Low-K Verpakkingsoppervlak 131 mm2 Core Spanning 1.475 - 1.55 V I/O Spanning 1.475 - 1.55 V Typische prestatie 38.7 - 89.0 W (Afhankelijk van de kloksnelheid) Maximale prestatie 49 - 109 W (Afhankelijk van de kloksnelheid) CPU Fabrikant: Firmanaam Intel Corporation Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/processor.htm CPU Gebruik: CPU #1 / HTT apparaat #1 0 % CPU #1 / HTT apparaat #2 6 % --------[ SPD ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------- [ DIMM1: Infineon 64D64320GU6B ] Eigenschappen Geheugenmodule: Modulenaam Infineon 64D64320GU6B Serienummer 075D4078h Modulegrootte 512 MB (2 ranks, 4 banks) Moduletype Unbuffered Geheugentype DDR SDRAM Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz) Modulebreedte 64 bit Modulespanning SSTL 2.5 Foutdetectiemethode Geen Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh Geheugeninstellingen: @ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) @ 133 Mhz 2.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS) Geheugenmodule-eigenschappen: Early RAS# Precharge Niet ondersteund Auto-Precharge Niet ondersteund Precharge All Niet ondersteund Write1/Read Burst Niet ondersteund Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund Registered DQMB Inputs Niet ondersteund Differential Clock Input Ondersteund Redundant Row Address Niet ondersteund Geheugenmodulefabrikant: Firmanaam Infineon Technologies AG Productinformatie http://www.infineon.com/cgi-bin/ifx/portal/ep/home.do?tabId=1 Voor de rest gaf hij nog wat getallen waar naar mijn mening geen informatie in stond wat voor belang was. Ook heb ik even gekeken met dat CPU-Z en daar was te zien dat ik 3 slots had en waarvan dus 2 vrij waren. En het klopt dat ik dit wil uitbreiden vanwege een spel (World of Warcraft) Wat nogal aardig wat geheugen opvreet. Ik heb soms een FPS (Frames per second) rate van 7 wat niet al te goed is. Het klopt toch dat je door een beter werkgeheugen te nemen een hogere Frames Per Second krijgt? (Als u dit niet weet zal ik het wel even in de Games section vragen waar ze dit vast weten). Zeer bedankt voor jullie hulp (alvast). Groetjes, Dwayne (als jullie nog meer informatie nodig hebben zou ik dat graag willen weten)
Link naar reactie
Mijn broer heeft een limiet dat hij maar 500mb werkgeheugen erin kan doen (vanwege een slecht moederbord ofzo) is dat ook zo bij mij? want we hebben dezelfde computer alleen hij heeft een andere versie. Mijn computer is al ouder dan de zijne maar heeft wel een beter moederbord (zegt me broer). Ik geef wel even de informatie van me moederbord: --------[ Moederbord ]-------------------------------------------------------------------------------------------------- Moederbordeigenschappen: Moederbord ID 02/19/2004-SiS-648-6A7I0G0LC-00 Moederbordnaam Gigabyte GA-8SGXP Front Side Bus Eigenschappen: Bus Type Intel NetBurst Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 800 Mhz Bandbreedte 6400 MB/s Geheugenbus-Eigenschappen: Bus Type DDR SDRAM Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR) Effectieve kloksnelheid 333 Mhz Bandbreedte 2667 MB/s Chipsetbus-Eigenschappen: Bus Type SiS MuTIOL Bus Breedte 16 bit Moederbord Technische Informatie: CPU Sockets/Slots 1 Socket 478 Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP RAM Slots 2 DDR DIMM Geïntegreerde apparaten Audio, LAN, IEEE-1394 Groottefactor(Form Factor) ATX Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm Moederbord Chipset SiS648FX Moederbordfabrikant: Firmanaam Gigabyte Technology Co., Ltd. Productinformatie http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm BIOS Download http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_List.htm Owja, ik had al een werkgeheugenkaartje opgezocht en wil graag weten of deze goed is: Dane-Elec DDR-333 1GB D-Memory Heel erg bedankt iedereen. Groetjes, Dwayne
Link naar reactie
[quote="Dwayne"]Dat is het probleem, De handleiding van mijn computer is weg. Me broer zijne is er nog wel maar daar word ik ook al niet veel wijzer uit. Daar staan alle soorten die er bestaan en voor de rest staat er niet bij welke erin moet. Ik heb ook al een tijdje op internet gezocht voordat ik het aan jullie vroeg.[/quote] dan heb je niet goed gezocht . en je kan de handleiding ook downloaden van de bord fabrikant
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...