Ga naar inhoud

Tijdens centrifugeren hele hoge toon


Aanbevolen berichten

Hallo, Wie kan mij helpen? Ik heb een LG WD-1274FBN wasmachine,als hij aan het centrifugeren is,zowel op volle kracht als op toeren komen geeft hij een hele hoge toon. Het is zo\'n hoge toon dat het er bijna niet bij uit te houden is.De trommel schut niet.Wie kan mij vertellen waar het probleem zit.Ik hoor graag vamn U. Alvast hartelijk dank voor U reactie!! Met vriendelijke groet,Natascha
Link naar reactie
Kan meerdere oorzaken hebben. Verwijder achterpanneel en draai aan het grote snaarwiel. Hoor je nu ook vreemde geluiden? Verwijder de snaar en geef een zwieper aan het snaarwiel. Hoor je nu vreemde geluiden? Kies eens voor centrifugeren zonder dat de snaar er op zit. Hoor je nu vreemde geluiden?
Link naar reactie
Hoi harry Als we aan het grote wiel draaien horen we geen rare geluiden. We hebben de v-snaar eraf gehaald en toen nog eens zo hard mogelijk geprobeerd te draaien ook dan geen raar geluid ook niet bij langzaam draaien.Ook aan de lager van de trommel zien we geen vreemde dingen speling of wat dan ook.We hebben de wasmachine laten centrifugeren zonder v-snaar dus dat de moter onbelast is en dan zou je zeggen dat het jank geluid er weer is.Misschien als de moter belast wordt als de trommel vol zit met was,dat de moter dan het geluid begind te vertonen.Elk wasmachine maakt geluid wat iets erger wordt tijdens het centrifugeren,maar dit gaat nergens over!! Heel erg bedankt voor je snelle reactie!! Dus heb je een ideetje ik hoor het graag van je. Groeten,Natascha
Link naar reactie
Een hoge toon is of een probleem met de koolborstels/lagers of de snaar slipt ergens overheen. Probeer het eens met de achterkant open, mogelijk kun je dan horen of het de motor, de snaar of de trommel is. ------------------------------------------- PAS OP: BLIJF UIT DE BUURT VAN DE DRAAIENDE DELEN. --------------------------------- Door de luchtverplaatsing zit je zo met iets in de machine, vooral met kleding, haar of een ketting.
Link naar reactie
We hebben de wasmachine nog eens laten centrifugeren met de achterkant open. In het begin zou je zeggen dat het geluid van het grote vliegwiel afkomt,maar naar maten hij meer toeren maakt zou je zeggen dat het geluid van de moter afkomt.Aan de v-snaar is niets te zien loopt ook niet ergens tegen aan ofzo.Ook aan de lager van de trommel is niets te zien,geen speling of smeer/roestwater wat uit de lager komt.We hebben tijdens het draaien een schroevendraaier tegen de moter aan gehad en dan de handvat tegen je oor dat geeft wel veel geluid trillingen en een soort ratelgeluid.Men zegdt dat je het zo kunt horen. Tja het blijft denk een gok die je moet nemen.De moer is het duurst maar dat staat denk niet het werk tegenover wat je hebt met de lager vervangen,dat is denk ik wel een behoorlijke klus. Harry toch bedankt!! voor de moeite die je hebt genomen om met ons mee te denken Met vriendelijke groet,Natascha
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...