Ga naar inhoud

koeler aansluiten


Aanbevolen berichten

Ik heb me hier al een beetje geinformeerd over hoe ik mijn pc stil kan krijgen.. opzich ben ik er al uit, maar snap niks van die aansluiting van de koelers hoe moet je deze aansluiten.... http://pcsilent.nl/nl/Ventilator.2/120mm.38/ArcticCooling_Fan_12025_PWM.1018.html .... aanje mobo, of gewoon voedings kabel? En hoe werkt dat PWM? kun je de fan snelheid dan instellen of doet hij dat automatisch? En deze hoe moet je deze bijv. aansluiten? http://pcsilent.nl/nl/Ventilator.2/120mm.38/silenX_iXtrema_PRO_120_25mm__1200rpm.720.html kun je aan 3 of 4 pol aansluiten.. wat dat betekend, geen idee :S Als ik namelijk de fan aan mijn moederbord moet aansluiten, dan heb ik alleen plaats voor 1 cpu fan en 1 sysfan aansluiting... Heb ook PWRfan waar die voor is weet ik echt niet! NBfan zal wel northern bridge zijn
Link naar reactie
Bij de eerste cooler moet je hem aansluiten op je voeding.. Volgens mij is daarmee de snelheid niet te regelen en fantileerd die gewoon constant? De 2de cooler kun je op je moederbord aansluiten aan van die kleine witte stekertjes met 3 van die metalen staafjes omhoog.. (Er zal vast wel 1 bij je chipset in de buurt zitten). Deze zal je dus wel kunnen regelen qua snelheid.. Als ik het mis heb mag iemand mij verbeteren :P Maar volgens mij zit het zo een beetje inelkaar..
Link naar reactie
Bij die tweede is de snelheid gewoon hele tijd het zelfde en draait ie op ongeveer 11 db Bij die eerst staaat tussen 10,5 - 27 db ofzo... daarom vroeg ik me af hoe ik het moet regelen... Die tweede is wel 3 keer zo duur, maar hij beweegt nog wel redelijk wat lucht en is veel stiller Weet ook niet of ik het verschil tussen 11 en 14 db hoor :P Deze van 11 db heeft een er airflow van 40 cfm en die van 14 db van 64 cfm... Vraag me trouwens af of dat veel is... weet ook zo niet wat cfm nou is en hoeveel veel of weinig is Welke ik van de drie nou moet kopen.. puhh dat wordt moeilijk
Link naar reactie
cfm staat voor de hoeveelheid kubieke voet lucht die per minuut verplaatst wordt. Dus hoe meer cfm hoe beter het is.. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt koelen.. Als je heel hard een koeler nodig hebt, dan kun je beter een cooler kopen met een hoge cfm.. De eerste valt sobieso niet te regelen want die is aangesloten op je voeding. Je wilt een cooler om je pc stiller te krijgen? En hij word al wel optimaal gefantileerd? Welke cooler zit er nu in? Als het alleen maar om stiller gaat dan zal ik die ene van 11 db doen.. Succes ;-)
Link naar reactie
Ik heb al een case fan die op voeding is aangwesloten en die kan ik wel regelen.... mijn temperaturen zijn tijdens het gebruik van prime 95 (1 uur) System: 62 +/- 50 CPU: 67 +/- 45 AUX: 52 +/- 44 HD0: 38 +/- 32 CORE: 66 +/- 45 Heb speedfan gebruikt en de eerste rij is tijdens gebruik van prime, de tweede als ik hem niet compleeet belast! Ik heb trouwens AMD ATHLON 64 X2 6000+ 3 gb geheugen MSI k9N Diamond sparkle 8800 GTS 640 mb SATA I HD 250 gb SWEEX voeding (op het moment nog wel, maar koop een nieuwe) In het moment heb ik maar een case fan voor in... Deze CPU koeler: http://pcsilent.nl/nl/CPU_Koelers.1/Athlon_64__AM2_.50/Thermalright_Ultra-120_eXtreme_heatsink.1043.html (in combo met die case fan) Dan een van die case fans, voor voor en achter in de kast... Dan neem ik nog een stille voeding erbij: http://pcsilent.nl/nl/Voeding.4/600_Watt_klasse.192/Seasonic_power_supply_S12-600HT.946.html Moet erbij zeggen dat ik het eventueel ook in SLI wil gaan draaien... Of het dan allemaal nog koel te krijgen (en stil) vraag ik me af.. Maar dat moet toch niet al te moeilijk zijn of wel... Weet zo niet of je het verschil tussen 11 en 14 db kan horen.. anders ga ik voor de 14 db
Link naar reactie
Aangezien de voeding die ik wil kopen, al erg stil blijkt te zijn.. Max 22 db... is temperatuur gestuurd, dus het kan nog minder zijn... ... moet het ook niet veel uit maken qua geluid of ik 11 db of 14 db ga kopen.. Dus ga denk ik voor de 14 db Jezus, weer 260 euro arme :S P.S die fan kan ik ook op voeding aansluiten.... zag net dat er ook zo een converter inzit... dus kan op mobo maar ook op voeding
Link naar reactie
Dan zal ik helemaal voor de 14 db gaan.. Want je voeding heeft meer geluid dan die fan dus eigenlijk hoor je hem dan niet 8) 260 eurie.. Veel geld maar dan ben je ook van je sweex voeding af :-) En helemaal mooi dat de fan op mobo en voeding kan! Dan kan ie sobieso handmatig geregeld worden :-) Succes met je aankoop ;-)
Link naar reactie
Daarbij moet je ook nog bedenken dat die SWEEX voeding amper het systeem koelt... het heeft in de onderkanst alleen een paar van die kleine gaatjes... Bij die dure heb je nota bene een rooster eronder hangen die eigenlijk helemaal open is.. en wordt er ook wartme uit het systeem geblazen SWEEX trekt denk ik ook helemaal geen twee 8800 GTS... en heeft maar een efficiëntie van 60% en die nieuwe 88+ %
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...