Ga naar inhoud

Hoe zit dat met die sloten?


Aanbevolen berichten

[img:1d305433dd]http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-p35-ds4_big.jpg[/img:1d305433dd] Voorbeeld plaatje (volgens mij is deze linkable) Ik vraag mij af hoe het werkt met die sloten (die zwarte, pcexpress 1x?) en een 3dkaart. Een nieuwe 3dkaart is altijd 2slots dus in het oranje slot blokkeert hij of een pci slot of zo'n nieuwe 1x slot. (Wie weet welk vd 2?). Volgens mij is een Creative X-Fi Xtreme gamer gewoon een Pci kaart dus ik zou dan niet Tvkaart+geluidskaart+2x 3dkaart kunnen? [img:1d305433dd]http://www.asus.com/999/images/products/1459/1459_l.jpg[/img:1d305433dd] Weet iemand wat die kleine slotjes aan de linker zeide zijn? 2x blauw, 1x rood.
Link naar reactie
[quote:1a725bf9cf="sdk"][img:1a725bf9cf]http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-p35-ds4_big.jpg[/img:1a725bf9cf] Voorbeeld plaatje (volgens mij is deze linkable) Ik vraag mij af hoe het werkt met die sloten (die zwarte, pcexpress 1x?) en een 3dkaart. Een nieuwe 3dkaart is altijd 2slots dus in het oranje slot blokkeert hij of een pci slot of zo'n nieuwe 1x slot. (Wie weet welk vd 2?). Volgens mij is een Creative X-Fi Xtreme gamer gewoon een Pci kaart dus ik zou dan niet Tvkaart+geluidskaart+2x 3dkaart kunnen?[/quote:1a725bf9cf] Aangezien Intel geen SLI licentie heeft, zal SLi niet werken op dit bord. Wat ik dus zou doen is de videokaart in het bovenste slot, het andere PCI-e 16x slot kan je namelijk ook gewoon als 8/4/2/1x slot gebruiken. Dan heb je dus nog 2 PCi-e sloten, en anders maar 1 PCI slot. EDIT: laat maar, is een Crossfire bordje, was weer te voorbarig :roll:
Link naar reactie
de 2e 3dkaart zal inderdaad het eerste PCI(niet E) slot blokkeren indien je er een neemt met een dual slot cooler. Hier is helaas niets aan te veranderen. Ik begrijp nog steeds niet: 1. waarom fabrikanten daar geen rekening mee houden. 2. waarom er PCI-E 1x sloten op een moederbord zitten, gezien geen hond ze gebruikt.
Link naar reactie
Ik heb een gigabyte moederboard dat erg lijkt op die op het plaatje, maar net een ander modelletje. Maar ik vermoet dat het net als bij het bord dat ik heb de blauwe PCI-E met 16 lanes is verbonden en de oranje maar met 8 lanes. Dus is het altijd aan te raden om de video kaart in het blauwe slot te doen om de maximale snelheid te benutten. Je blokkert hier inderdaad één PCI-E 1X slot mee. Maar denk niet dat je hem zal missen. Heb er op dit moment geen in gebruik. Meeste kaarten zijn nog steeds normaal PCI.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...