anoniem Geplaatst: 28 juli 2007 Delen Geplaatst: 28 juli 2007 Hi, Ik heb ff een vraagje: Ik heb de laatste tijd het vervelende gevoel dat m'n systeem sneller zou moeten kunnen dan hij gaat. Waarom ik dit denk is omdat wanneer ik (meerdere) applicaties draai het cpu- en geheugengebruik volgens taakbeheer meestal niet boven 50% uitkomen. Mijn gedachte hierbij is dan: ik heb nog ongebruikte processor- en geheugencapaciteit, waarom wordt dit niet gebruikt om sneller te draaien? Ik zou graag willen weten of iemand mij kan vertellen hoe dit zit. Bij mijn vorige systeem werd de processor nl. regelmatig 100% belast, waarom nu dan niet? Alvast bedankt. Greetz, boertje1974 btw m'n systeem bevat o.a. een Asus P5B, Intel E6600 en 2GB ram. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2007 Je hebt een dual core CPU. Als 1 van beide cores volledig wordt benut is de CPU belasting 50%. En de meeste software is niet in staat 2 cores tegelijk te gebruiken. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2007 Als je toch je volledige capaciteit zou willen benutten lees deze topic eens 8) http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=172214&postdays=0&postorder=asc&start=0 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2007 Ok, als ik het goed begrijp is het dus gewoon wachten op (meer) geschikte software. Maar hoe kan het dat wanneer ik 2xQuickpar en 3xWinrar aan het werk heb, de CPU usage maar 2-12% is (geheugen 42%)? Het systeem is dan echt langzaam. iig bedankt voor de reacties Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.