Ga naar inhoud

Zoveelste videokaart kapot (door koeling??)


Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb inmiddels in mijn meest nieuwe pc (heb 'm al een paar jaar, dat wel) al zo'n 3 videokaart versleten. Ik heb al enige tijd problemen gehad met mijn koeling in de pc. Hij sloot constant af. Toen heb ik een nieuwe voeding gekocht, deze is het volgens mij: http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202.htm Sindsdien start hij eigelijk nooit opnieuw op, misschien ook omdat ik van 512 naar 1024 mg geheugen ben gegaan (heb ook de zijkant van de pc open om de warmte, die duidelijk merkbaar is, wat meer de ruimte te geven), maar gisteren moest dus de 3e videokaart er aan geloven (GeForce 6800). Ik heb geen van alle videokaarten overgeclocked. Verdere specs van mijn pc die van belang kunnen zijn: AMD Athlon 3200+ 1gb extern geheugen ASRock K8S8X moederbord Die laatste maak ik me ook zorgen om. Hij vertoont geen kuren oid, maar wat ik vaak hoor is dat het gewoon een slecht merk is. Daarnaast vind ik het volgende raar. Op de site van AsRock staat dat de K8S8X een SiS 755 chipset heeft, terwijl er op mijn moederbord een SiS 964 staat. Maarja, daar weet ik te weinig van af. Wat kan er fout zijn gegaan dat er wederom een videokaart kapot is gegaan? Bvd!
Link naar reactie
Koeling is inderdaad voor de hand liggend, evenals een slechte kwaliteit voeding. Of je hebt gewoon veel pech met maandagmorgenexemplaren. Je chipset bestaat uit meerdere chips. Kan best zijn dat die 755 de hele chipset is (of de northbridge), en de 964 alleen de southbridge. Asrock is een budgetmerk. Het is niet vreselijk slecht, maar ook niet superdegelijk. Maar het vervangen van het moederbord is geen garantie, dat je problemen daarmee ook voorbij zijn. Ik ken high power niet, maar de reviews zijn wel ok, als ik zo even zoek met google. 360W zou ook wel genoeg moeten zijn. Hoe zijn de voltages overigens? Ik vraag me overigens af, of het nog wel de moeite waard is, veel geld in dit systeem te steken. Je kunt hem ook verkopen met een licht videokaartje, en iets nieuws aanschaffen.
Link naar reactie
[quote:9dd75c250a="FTI"]Die 6800 zijn heethoofden hoor, wat waren je vorige kaarten? IVM temperatuur kan je ook eens een aantal casefans kopen en in je kast monteren[/quote:9dd75c250a] Ati Radeon 9800pro en GeForce2 (maar die weet ik niet zeker, kan ook zijn dat het een andere was of dat hij door een andere oorzaak kapot is gegaan) Maar de Radeon ben ik 100%zeker van dat hij daardoor kapot is gegaan.
Link naar reactie
[quote:1723e2141c="gerben"]Motherboard monitor. Of gewoon even meten met een multimeter in een molex plug.[/quote:1723e2141c] Ok, was ik weer. Met MBM kon ik tijdens de configuratie na een update wel kiezen voor K8S8X van Asrock, maar hij de voltages kan ik enkel kiezen voor K7S8X, daarnaast staat er bij "Should display board sensor" MBM Fixed, waarbij ik geen selectie kan maken omdat het "grijs" is. En waar moet ik voor kiezen bij MBM Voltage Sensor? Ik heb wel zo'n multimeter volgens mij, maar daar weet ik niet van hoe ik deze moet gebruiken. Nog ff een andere vraag: Ik had nog garantie op mijn videokaart (de 6800) en nu heb ik er 7600GS voor terug gekregen. Geen uitleg er bij, gewoon een nieuwe. Klaar. Raar, maar is dit een verbetering?
Link naar reactie
[quote:9ecf47a001="MReLecTro"]http://xtreview.com/review140.htm zie hier alles over beide kaarten wat je wilt weten. Verder kun je de kaarten vergelijken via deze link: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=717&model2=721&chart=289[/quote:9ecf47a001] Dankje, vooral die laatste is handig. Wel verschillende resultaten per spel, maar over het algemeen is de 7600 dus beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...