Ga naar inhoud

Acer 1694 (groot) probleem


Aanbevolen berichten

Beste forumgangers, Ik zit met het volgende probleem. De situatie is als volgt: Ik had nieuw geheugen gekocht voor m'n Acer 1694 laptop (2ghz Centrino geval, ati Radeon 700 en, oorspr. 512 MB ram, DDR1). De 512 MB ram bestond uit 2x 256. Nu had ik dat dus vervangen door 2x 512 MB. Gelijk memtest geprobeerd, en daar zag ik dat de RAM onderclockt was, stond nml op 106 mhz (ddr 200), terwijl het PC3200 (dus 400) moest zijn. (originele ram was overigens 2700). Nu kan ik dit soort dingen niet in stellen in het bios, maar ik zag dat er een nieuwere bios was, en ik heb vervolgens geprobeerd het geval te flashen. Dat ging in beginsel goed, alles zag er goed uit, maar op een gegeven moment ging het blauwe dosscherm geval weg en werd het langzaam wit. Dit witte scherm werd na een tijdje zwart. Vervolgens reageerde de computer nergens meer op. Na een tijdje ging-ie uit en nu doet hij niks als ik op de powerknop druk. Er branden ook geen lampjes van het feit dat de batterij erin zit, nog geeft de netstroom indicator licht... wat ik al geprobeerd heb: Alles beetje schoongemaakt, bios batterijtje d'r uit gehaald en weer d'r in. Helpt niks.... Iemand nog goede raad??
Link naar reactie
Hotflashen? http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=10507 En eventueel als je een Crashfree bios oid hebt (2e backup bios), bios + flashutility op flop, flop erin, pc booten, op f2 drukken en maar hopen... EDIT: ah de nostalgie, mn eerste berichtje hier: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=872160 :lol:
Link naar reactie
Nee, dat is precies het maffe eraan. Ik druk op de powerknop en d'r gebeurt helemaal niks. Geen fans, geen geratel, geen enkel geluid. Geen bevestiging whatsoever van het indrukken van de knop. Ik snap er niks van! Ik heb toch geen gekke dingen gedaan en zelfs als de biosflash of whatever mislukt zou zijn, zou hij toch alsnog aan moeten gaan en dan vervelend staan doen?
Link naar reactie
Joah, dat leek me ook... Maar kan dat zomaar veroorzaakt worden door een biosflash? Het was het goede bios, ik heb niks vreemds gedaan verder... Ach ja, ik heb 'm opgestuurd en ik wacht nu af om te kijken hoe duur het wordt om 'm te laten reparen (gelukkig zijn verzendkosten volledig gratis, ook als ik besluit ' m niet te laten repareren krijg ik hem 'm gratis weer terug). Is wel buiten de garantie ja... Nah ja toch bedankt, ik laat anders nog wel even weten wat het was...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...