Ga naar inhoud

Computer werkt, maar start niet op


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Sinds gisteren wil mijn computer niet meer opstarten. Zodra ik de stroomkabel erin stop en het schakelaartje aan de achterkant van mijn pc aanklik gaat hij meteen aan. Dit was voorheen niet zo (dan moest ik hem aan de voorkant nog aanzetten). Het vreemde is dat alles gewoon lijkt te werken. Alle lampjes gaan aan en de dvd rom/brander gaan gewoon open als ik op het knopje druk. De lampjes van de muis en het toetsenbord gaan ook aan. En ik hoor het ventilatoortje ook draaien. Maar hij start verder niet op, ik krijg totaal geen beeld en als ik hem uit wil doen (door de knop aan de voorkant ingedrukt te houden) reageert hij ook totaal niet. Verder lijkt hij ook minder geluid te maken dan voorheen. Processor: Pentium 4 Moederbord: Asus P4P800S SE Geheugen: 768mb DDR2 (1x512, 1x256) HDD: 2x80gb Videokaart: NVidia GeForce 7600GT Meer kan ik helaas niet achterhalen omdat ik mijn pc dus niet meer kan opstarten. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat hier aan de hand is. Alvast bedankt. Ricardo
Link naar reactie
Hoor je wel een piep (kan je dat nog herinneren toen hij het nog wel deed?) Als je 'm aanzet na 1..2 sec zo'n piep (van de bios) Gaat je hardeschijf reutelen? Als je het kabeltje van je power en reset knop even losthaalt van je moederboard kan je even testen ofdat deze niet "vastzitten" (altijd doorverbonden) Als bovenstaande niet het geval is kan het zo zijn dat je voeding stuk is (heb je ergens een andere zodat je 'm kan wisselen?) Uiteraard zijn er nog veel meer zaken die het kunnen veroorzaken, maar dit zijn wel de meest voor de hand liggende.
Link naar reactie
[i:a341410c67]Je krijgt totaal geen beeld.[/i:a341410c67] Ik denk dan in eerste instantie of aan je monitor of aan je videokaart. Controleer je kabels, haal voorzichtig de videokaart los en druk hem daarna weer goed in het slot. Indien veel stof alles eerst goed schoon blazen. Nog geen effect controleer dan met een ander scherm en leen ergens een andere videokaart, mag een simpele zijn. (werken in je pc doen we natuurlijk wel veilig, dus spanningsloos en raak even een radiator aan ivm statische electriciteit en nooit de contacten van je videokaart aanraken.)
Link naar reactie
[quote:bdc6cf8ed7="Ricardo373"] Maar als mn voeding stuk is geeft hij dan nog wel stroom :-? ? [/quote:bdc6cf8ed7] Ja dat kan, een aantal uitgangen kunnen blijven werken als er een of meer defect zijn. (er komen meerder voltages uit de voeding) Het gebeurt regelmatig dat er 1 (of meer) mee stopt (en je pc niet over de juiste voeding beschikt om op te starten maar de ventilatortjes etc het wel doen)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties :) ik weet vrijwel zeker dat het niet met mn monitor/videokaart te maken heeft. Ik kan de computer namelijk ook niet resetten of uitzetten (door de powerknop ingedrukt te houden). Zodra ik het schakelaartje achterop mn pc aanzet begint hij meteen te lopen, zonder dat ik op de knop aan de voorkant heb gedrukt. En aangezien de computer naar mijn idee een stuk minder geluid maakt denk ik dat het dan toch aan de voeding ligt. Ik ga straks even kijken met een andere voeding, wat hij dan doet.
Link naar reactie
Ik heb dit probleem ook wel es (vooral bij een iets ouder systeempje). Vaak ligt de oorzaak in een loszittende (video)kaart of connectors die niet helemaal goed kontakt maken. Check: hij komt nu waarschijnlijk niet eens door zun BIOS-checkup heen? (geen piep voor akkoord). Dus check je kaarten es (desnoods één voor één eruit halen kontakten schoonmaken en (vooral de videokaart) weer goed vastdrukken)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...