Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Is de ring tussen de filterdop en het pomphuis schoon en niet beschadigd? Of zit er kalk prut op de plek waar de ring tegen het pomhuis aan moet sluiten? Doe eens een beetje vaseline op de ring en draai de filterdop er weer in. Lekt hij dan de eerste beurt ook gelijk weer?
Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Harry, Het pluizenfilter heb ik er eens uitgehaald en schoongemaakt. Het rubber is niet beschadigd. Voorzien van een beetje vaseline en teruggeplaatst. Bij volgende wasbeurt weer water in de lekbak. Tijdens de wasbeurt even gekeken: Water komt onder de machine en aan de voorkant bij het dekseltje van het pluizenfilter langzaam eruit. Komt vlgs mij dus van binnen uit de machine. Ik heb het water opgenomen met een doek, blijkt vuil schuimend water te zijn. Is niet zoveel water dat eruit komt, zal ongeveer een glas vol zijn. Kan er een slang of rubber pakking binnenin de machine zitten die gescheurd is? Zo ja, hoe kan ik daar bij komen/hoe maak ik de machine open? Alvast bedankt voorje hulp!
Link naar reactie
Niet 100% zeker: Verwijder de zeepbak. Draai de bout (of mogelijk 3 bouten) los die achter de deurrand zitten. In de zeepbak houder zitten volgens mij één of meerdere schroeven die er uit moeten, draai deze een paar slagen los. Achter het klepje van de pomp zit een schroefje of een clip. indien schroefje: draai hem ene paar slagen los. Als het goed is moet je nu de hele voorkant of een deel er van open kunnen scharnieren. Je ziet/voelt dan we welke schroeven verder los moeten. De rest gelijk weer vast draaien. Zie ook de uitleg op https://www.partsnl.nl/adviescentrum/hoe-kun-je-een-miele-wasmachine-open-krijgen het kan ook zijn dat je https://www.instructables.com/id/Replacing-Door-Seal-on-a-Miele-Prestige-Plus-6/ versie moet volgen.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-W-9445/handleiding-5-448034.html Kun je zo lezen of downloaden via de oranje download knop. Als het lampje Overdosering knippert dan zit er veel te veel zeep in de machine. Laat hem water nemen, pomp dit weer af, water nemen en weer afpompen. Doe dit een aantal keren. Laat hem daarna een wasbeurt op de hoogste temperatuur zonder wasgoed en zeep draaien. Je zult zien dat er dan nog een hoop schuim in het water zichtbaar is. Dat is de aangekoekte zeep die op lost. Gebruik in het vervolg dan aanzienlijk minder zeep, was wat vaker op een hoge temperatuur en geef de machine eens een beurt met een machine reiniger. [B]GEBRUIK GEEN SODA als reinigings middel voor de machine.[/B]
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Goedemiddag, Ik krijg de foutcode f138 op het display. Al 3x pluizenfilter schoongemaakt, machine schuin gehouden tot er geen water meer uit de machine komt. Zowel uit het pomphuis als uit de lekbak komt dan niets meer. Machine laten spoelen, geen probleem. Was erin en programma laten draaien, weer halverwege het programma de melding f138. Weet iemand wat dit probleem kan zijn? Het model is WDA211 WPM, type HW07.
Link naar reactie
Wij hebben een wasmachine WDA211, type HW07. Al 3 dagen achter elkaar foutmelding f138. Ik heb het zeepbakje eruit gehaald, pluizenfilter schoongemaakt en gekeken of de pomp vrij draaid, wasmachine schuin gehouden tot er geen water meer uit de lekbak komt. Wasmachine laten spoelen en pompen, geen probleem. Was erin en weer halverwege het programma dezelfde foutmelding f138. Weet er toevallig iemand wat dit probleem kan veroorzaken?
Link naar reactie
"tot er geen water meer uit de lekbak komt." Je geeft het antwoord dus zelf al: hij lekt ergens en de beveiliging grijpt dan in. Verwijder het bovenblad. Laat hem nu water nemen. Zie je het nu ergens lekken? Nee: open dan het front. Dit is echter niet bij elke Miele het zelfde. Vraag: hoeveel bouten of schroeven zie in het front op de plek van de deurrand zitten? De 2 van de vergrendeling en die van het scharnier niet meer gerekend
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...