Ga naar inhoud

Laptop Acer 1712 SMi start niet meer op.


Aanbevolen berichten

Met 120 GB Harddisk, 512 mb geheugen, pentium 4 3.00 Mhz en Dvdbrander. Videokaart FXGo5700 64 mb. Besturingssysteem Windows XP met SP2 Tijdens het opstarten op F8 gedrukt om te defragmenteren, en startte daarna windows xp niet meer op. Hij krijgt wel stroom want de alle lampjes lichten ff op en ook de dvdspeler is aktief geworden maar ik krijg geen beeld blijft zwart en ook geen piepjes. Heb het geheugen getest op een ander moederbord en is prima. Ook harde schijf gecontroleerd op andere pc en doet het ook goed. Als het geheugen of harddisk eruit is geeft hij ook geen foutmelding(piepjes). Ik heb de processor er ook ff uitgehaald maar kan ik niet testen. Als ik de laptop opstart zonder processor draait de ventilator heel ff en stopt daarna weer. Als ik de processor erin doe en opstart doen de fans het ook weer goed. Op het moederbord brand wel het groene lichtje. De enige activiteit is die van de dvdspeler dat hij wordt herken. Kan dus niet in de Bios komen, heb het geprobeerd met een usbdiskette met opstartdiskette en opstart cdrom. Maar ik kom er niet meer op. Wie weet een goede oplossing :-) M.vr.gr. Willy
Link naar reactie
[quote:386e6f6319="willymilan"]Met 120 GB Harddisk, 512 mb geheugen, pentium 4 3.00 Mhz en Dvdbrander. Videokaart FXGo5700 64 mb. Besturingssysteem Windows XP met SP2 Tijdens het opstarten op F8 gedrukt om te defragmenteren, en startte daarna windows xp niet meer op. Hij krijgt wel stroom want de alle lampjes lichten ff op en ook de dvdspeler is aktief geworden maar ik krijg geen beeld blijft zwart en ook geen piepjes. Heb het geheugen getest op een ander moederbord en is prima. Ook harde schijf gecontroleerd op andere pc en doet het ook goed. Als het geheugen of harddisk eruit is geeft hij ook geen foutmelding(piepjes). Ik heb de processor er ook ff uitgehaald en getest op ander moederbord en doet het prima. Als ik de laptop opstart zonder processor draait de ventilator heel ff en stopt daarna weer. Als ik de processor erin doe en opstart doen de fans het ook weer goed. Op het moederbord brand wel het groene lichtje. De enige activiteit is die van de dvdspeler dat hij wordt herken. Kan dus niet in de Bios komen, heb het geprobeerd met een usbdiskette met opstartdiskette en opstart cdrom. Maar ik kom er niet meer op. Wie weet een goede oplossing :-) M.vr.gr. Willy[/quote:386e6f6319]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Probleem opgelost. Het was een kapotte bios, die heb ik laten maken bij Arthur. (www.flashbios.org) Hij heeft er een nieuw ic-voetje opgezet en bios en hij loopt weer als een zonnetje. [quote:03841da4a4="willymilan"][quote:03841da4a4="willymilan"]Met 120 GB Harddisk, 512 mb geheugen, pentium 4 3.00 Mhz en Dvdbrander. Videokaart FXGo5700 64 mb. Besturingssysteem Windows XP met SP2 Tijdens het opstarten op F8 gedrukt om te defragmenteren, en startte daarna windows xp niet meer op. Hij krijgt wel stroom want de alle lampjes lichten ff op en ook de dvdspeler is aktief geworden maar ik krijg geen beeld blijft zwart en ook geen piepjes. Heb het geheugen getest op een ander moederbord en is prima. Ook harde schijf gecontroleerd op andere pc en doet het ook goed. Als het geheugen of harddisk eruit is geeft hij ook geen foutmelding(piepjes). Ik heb de processor er ook ff uitgehaald en getest op ander moederbord en doet het prima. Als ik de laptop opstart zonder processor draait de ventilator heel ff en stopt daarna weer. Als ik de processor erin doe en opstart doen de fans het ook weer goed. Op het moederbord brand wel het groene lichtje. De enige activiteit is die van de dvdspeler dat hij wordt herken. Kan dus niet in de Bios komen, heb het geprobeerd met een usbdiskette met opstartdiskette en opstart cdrom. Maar ik kom er niet meer op. Wie weet een goede oplossing :-) M.vr.gr. Willy[/quote:03841da4a4][/quote:03841da4a4]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...