Ga naar inhoud

pakt water en pompt daarna meteen weg


Jacky-2

Aanbevolen berichten

Het is een zannussi ZQ. Enkele weken geleden de lagers vervangen. Hij heeft die weken daarna gewoon goed gedraaid. Als je nu een programma opstart, pakt hij gewoon water, zodra trommel gevuld is, gaat hij direct wegpompen, en lampje \"einde\" knippert. Het programma alleen centrifugeren doet hij goed (dus trommel draait).
Link naar reactie
Staat voor foutcode E33: Incongruence between contact closure of antiboiling and 1st level of pressure switch. Vrij vertaald: de nivo regelaars geven waarden die niet bij de start situatie van de machine horen. Meestal ontstaat dit door het dicht geslibt zijn van het slangetje tussen kuip en nivo regelaar(s). Verwijder bovenblad. Aan de rechter kant zie je nu de nivo regelaar (= ronde schijf met draden en een rubber slangetje.) Trek het slangetje van de nivo regelaar af en blaas dit slangetje door. Sluit hem weer aan en kijk wat hij doet. Werkt het dan weer, dan de machine een 95 graden wasbeurt laten draaien zonder zeep en wasgoed. Hiermee los je de zeepresten in de machine op. Als dit niet de oplossing is controleer dan of er een aard sluiting zit in het verwarmings element. Trek de draden er af en meet de weerstand tussen element en aarde, dit moet oneindig zijn.
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Hi, ik heb hetzelfde probleem met een Miele W800 Fronstar (no. 00/33005878), al heb ik het idee dat hij ook te weinig water pakt. Wanneer ik een programma aanzet, hoor ik water in het zeepbakje druppelen (niet veel), waarna hij direct op 'einde' springt. Wanneer hij wel tot het draaien van een programma komt, is de was vaak nog kletsnat en moet ik hem apart op centrifugeren zetten.. Enig idee? Dank!
Link naar reactie
Lijken 2 verschillende problemen te zijn. Water in nemen: kraan wel geheel open? Filtertje tussen kraan en slang schoon? Ga ook even met een harde afwasborstel over het water inlatende deel van de zeepbak. Anders inlaat unit vervangen. Niet centrifugeren:afvoerpomp schoon? Kan het schoepje van de pomp soepel draaien? Kies eens voor alleen centrifugeren: komt hij wel op max. toerental?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...