Ga naar inhoud

Motor Samsung WF7504NAW draait niet


Ed-4

Aanbevolen berichten

De motor/trommel van onze Samsung WF7504NAW wasmachine draait plotseling niet meer. Er is ook geen foutmelding op het display. Maakt niet uit welk wasprogramma je gebruikt. Er is geen probleem met de water toevoer en het afpompen. Op het moment dat de motor eigenlijk zou moeten draaien hoor je in de verte een licht geratel. De deur gaat wel goed op slot en wanneer je de machine uitzet dat kan je hem na ca. 2 minuten weer open. De vuilfilter onder heb ik schoongemaakt. Er is geen knik in de af en aanvoer buizen. Deze wasmachine is ongeveer 3 jaar oud. Wie o wie weet de oplossing van dit probleem. Alvast bedankt voor jullie reacties. MVG, Ed
Link naar reactie
Hallo Harry, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een typefout gemaakt. Het gaat om de Samsung WF7604NAW. Had gisteren de machine op centrifugeren gedaan. Gaf een slinger aan het rad en er van voor 4 seconden even leven. Wat ik wel zag was een flinke vonk onder bij de motor. Na deze actie gaf hij weer de geest. MVG, Ed
Link naar reactie
Doe de zelftest: Sluit de deur en doe de test zonder wasgoed en met open kraan. Druk de toetsen Programma en Temperatuur samen in en houd deze ingedrukt en zet de machine aan. Alle lampjes gaan nu aan en het display geeft T1. Laat de toesten los en druk op Start/Pauze. De machine gaat nu een snelle zelftest doen en geeft aan wat er fout gaat. Wat is de foutcode? Koolborstels zijn het niet, zitten niet in deze machine. Als er een vonk is bij de motor dan is mogelijk de aansluiting hiervan defect of zit er een los contact in de motor. Tevens zit er een overbelasting schakelaar in de motor. Probeer te achterhalen waar de vonk precies vandaan komt.
Link naar reactie
Ik heb net de zelftest gedaan. Nadat ik de toetsen Programma en Temperatuur ingedrukt hield en de machine aan had gezet. Hoorde ik een klik van het deurtje dat hij op slot gaat, daarna lijkt het of hij de motor wil opstarten. Maar dat gebeurde niet :-( Hij geeft helaas geen foutcode aan. Ik heb daarna de V-snaar losgehaald en de stand op centrifuge gezet. Dat ging probleemloos, de motor liep mooi op toeren. Vervolgens de V-snaar weer gemonteerd en het oude probleem was weer terug. Geen reactie nada op wat lichte geknetter na helemaal niets. Wederom de V-snaar losgehaald stand om \'lichte was\' 30 graden. De motor begon heel licht te lopen, echter zag ik in het midden wat vonken over springen. Daarna viel de motor weer uit. Is de motor naar de eeuwige jachtvelden? Mocht dat zo zijn is deze makkelijk zelf te vervangen? Zo ja, waar in de omgeving van Amsterdam kan ik een motor kopen? Of mocht het bovenstaande niet van toepassing zijn weten jullie toevallig een goede monteur in Amsterdam eo ? Alvast bedankt. MVG, Ed
Link naar reactie
De service documentatie\'s spreken elkaar tegen. Volgens mijn documentatie heeft deze machine een motor zonder koolborstels, een andere documentatie geeft aan dat er wel koolborstels in zitten. Je klacht omschrijvings wijst op een probleem met de koolborstels. Controleer of je koolborstels hebt of niet. Zo ja controleer dan de lengte hiervan: korter dan 15 mm deze vervangen. na vervanging de machine eerst een wasbeurt laten draaien zonder wasgoed.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Heb ook een 7604NAWXEN. Wanneer stekker in stopcontact dan vliegt de aardlek eruit. Zonder motro aangesloten, zonder verwarming aangesloten gaat het prima. Wanneer motor en verwarming aangesloten en GEEN aarddraad dan ook goed. Zodra aarddraad aan de motor dan klapt de boel eruit. Nu denk ik dat de motor kaduuk is. Hier zitten overigens wel koolborstels in.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 4 jaren later...
Samsung WF7604NAW. Hallo, Mijn Samsung wasmachine maakt ineens een soort zoem geluid, best hard. Lijkt een beetje op een Senseo koffiezetapparaat maar dan harder. Het begint aan t eind van t programma, kan zn programma niet afmaken en een nieuw programma starten kan maar dan na verloop van tijd komt t zelfde probleem terug. De deurtjes blijven op slot zitten met de was erin en een laag water. Weet iemand wat er is en of er nog wat aan gedaan kan worden?? Gr Dennis
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...