Ga naar inhoud

Whirlpool Indiana herrie centrifugeren


monamix69

Aanbevolen berichten

Mijn Whirlpool Indiana 1400 maakt tijdens het centrifugeren (gevuld met was) herrie alsof er een vliegtuig opstijgt. Zonder was geen herrie, trommel draaien met de hand ook geen geluid. In filter zit niks. We hebben de bovenkant er vanaf gehaald, maar ook daar is niets bijzonders te zien. Contra-gewichten zitten goed vast, zwarte veren waarmee de trommel bovenin is opgehangen, lijken ook in orde. Tijdens centrifugeren zie je de trommel flink op en neer springen met de daarbij behorende herrie. De schokdempers zijn door ons vervangen, omdat we dachten dat dat het zou zijn, maar zonder goed resultaat. Heeft iemand enig idee wat we nu nog zouden kunnen doen?
Link naar reactie
Sorry, je topic gemist. Als hij gaat centrifugeren zonder wasgoed komt hij dan gelijdelijk op gang of gaat hij in één keer vol gas? Het zelfde met wasgoed? Als hij in één keer op gang komt kan hij het wasgoed nooit verdelen en is direct in onbalans. Tevens moet het water weg zijn voordat hij mag centrifugeren. Controleer ook de afvoepomp op verstopping en blaas het slangetje van de nivo regelaar eens door (= ronde schijf met draden en een rubber slangetje). Als de nivo regelaar niet het juiste nivo meet kan hij dus gaan centrifugeren met een te hoge waterstand.
Link naar reactie
Ik heb de wasmachine in juni 2008 gekocht en nooit een storingsmelding gekregen, zoals ik in veel probleemmeldingen op internet kan terugvinden van deze wasmachine. Hij begint rustig op te bouwen met centrifugeren, de pomp hoor je dan aanslaan en verder een gewoon afpompgeluid zoals ik altijd hoor, niks afwijkends. 1 keer zat er een lollie stokje in de pomp, maar nu die is verder helemaal schoon, dus dat zal niet de veroorzaker van het probleem zijn. Ook mis ik geen enkel beugel uit een bh, haal de zakken van de kids altijd leeg en controleer het rubber bij de deur altijd goed. Ik was altijd met waszakjes, zelfs de sokken van de kids gaan daarin, dus niks kleiner dan een sok kan verdwijnen. Ook was ik nooit onnodig kleine wasjes, ik zorg voor een goed gevulde trommel. Maakt niet uit welk wasgoed ik was, volle trommel met handdoeken of een trommel met lichter spul, de herrie komt altijd met het centrifugeren op 1400 toeren. Op 1000 toeren is de herrie een heel stuk minder, heb ik ontdekt. Dus het slangetje doorblazen, zal niet ons probleem oplossen. Andere suggesties? Graag!
Link naar reactie
Is op afstand lastig mee te helepen, te meer omdat je aangeeft dat het met de hand draaien van de trommel niets laat horen. Kun je de trommel naar omhoog/omlaag/links/rechts bewegen tov de kuip? Zo ja dan liggen de lagers er uit of heb je een defect lager of trommel kruis. Advies: laat een monteur langs komen en maak dan duidelijk prijsafspraken.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 3 maanden later...
ook ik heb last van mijn Whirlpool Indiana 1400 . die maak me een herrie het lijk wel een vliegtuig zeer irritant . ik heb hem open gemaakt en de snaar eraf gehaald, het is niet de lager van de trommel maar de motor ,dus heb ik die er ook afgehaald en nagekeken en ja hoor motor lager ., nu wil ik de motor vervangen wat heel eenvoudig ,de motor is volgens mij een bauknecht maar op de site komen de nr\'s niet overeen . dus moet ik verder zoeken of heeft iemand nog een tip voor een motor .
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...