Ga naar inhoud

AEG Lavomat pakt te weinig water


Johnny-1

Aanbevolen berichten

Hallo HarryO dit is alles wat er in de deur staat: het betreft een AEG Oko (op de eerste O moeten 2 streepjes) Lavamat 60300 - W Typenr; C46AJE3B10A 645318400.LP E-NR; 914.001082 Bij alle was programma\'s van 30 to 60 gebeurt dit en blijft er waspoeder in het bakje zitten. 90 graden wassen draai ik niet. Groeten John
Link naar reactie
Uit de service manual: (Meten zonder wasgoed in de machine.) Normal level: 35 - 49 mm from base of drum. High level: 0 - 10 mm on door glass. Safety level: 100 - 160 mm on door glass. Dry running protector:21 - 34 mm from base of drum. Als de waarden van normal en high level niet goed zijn heb je een grote kans dat het slangetje tussen de kuip en de nivoregelaar dicht geslipt is. Trek de slang van de nivo regelaar af en blaas deze slang door. Laat de machine ook eens een hete (=kookwas) doen met een wasmachine reiniger om alle aangekoekte zeepresten op te lossen. Maak de zeepbak en de houder hiervan ook goed schoon, spuit met een plantenspuit in de ruimte waar de zeepbak in zit en maak dit dan schoon met bv een tandenborstel. Controleer ook het filtertje tussen kraan en slang.
Link naar reactie
Hallo Harry, we alles schoon gemaakt en bekeken maar er veranderd nog niets. Wat wel opvalt is het feit dat er maar heel weinig en met weinig kracht water bij het zeeppoeder komt. Bij het zeepbakje zit een soort verdelertje met zoals het lijkt 3 elektrische klepjes ? als ik vanaf de wateraansluiting voor deze verdeler kijk dan heb ik een krachtige straal water na die verdeler blijft er weinig of niets over. Kan ik dat verdelertje uit elkaar halen of testen of zo ? Graag hoor ik van je, John
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Hallo HarryO ik heb hetzelfde probleem als Johnny, was wasmachine pakt te weinig water. De zeep wordt echter wel helemaal opgebruikt. Ik zou graag, zoals jij voorstelt, het water meten zonder wasgoed in machine. En het slangetje van de nivo regelaar schoonmaken. Maar waar vind ik dat slangetje? Wat moet ik hiervoor juist openmaken? Hoe meet ik die waterstand juist? Groeten, Lisa
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...