Ga naar inhoud

AEG L64840L


r.vink

Aanbevolen berichten

Ik heb deze machine net 2 jr. Altijd al last van onstabiel gedrag, schokken en wandelen. Vloer aangepast, grote tegels op beton absoluut waterpas. Nu gaat het lager al herrie maken, dus zal vervangen moeten worden. Is het zinvol om dit te doen alsmede het plaatsen van betere schokdempers of is het een zinloze investering?:(
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb de machine via een internetwinkel aangeschaft. Heb inmiddels twee nieuwe schokbrekers besteld en die ga ik er maar inprutsen. Valt op zich wel mee qua kosten en ik hoop dat daarmee de machine nog een jaar of wat meekan. Mocht het niets uitmaken ga ik zeker contact opnemen met de leverancier en AEG.
Link naar reactie
Heb je de juiste schokbrekers besteld? Er zijn 2 modellen van de kuip gebruikt, één die uit elkaar kan en waarbij je de lagers kunt vervangen en één die dicht gelijmd/gesmolten is en waarbij de lagers niet vervangen kunnen worden. De schokbrekers hiervan zijn onderling niet uitwisselbaar. Vandaar mijn opmerking om eerst met je leverancier contact op te nemen. Als je er zelf aan gaat sleutelen bestaat de kans op \"tegenwerking\" door de leverancier.
Link naar reactie
Ik hoop het :-) De schokbrekers heb ik besteld via europart en ik kreeg de indruk dat die man wel wist waar die het over had. Zal ze in ieder geval goed vergelijken met de oude. Zal vandaag even kijken naar de kuip. Het lager laat ik voorlopig voor wat het is zolang die het houd.
Link naar reactie
Even een update... Schokbrekers leken even de verkeerde maar het blijkt dat je de plastic busjes uit de rubbers moet halen, detail. Na ze gemonteerd te hebben even een(lege) kookwas met wat azijn gedraaid om de machine grondig te reinigen. Daarna een was gedraaid met een hoeslaken ertussen wat normaal wel een flinke wandeling van de machine teweeg bracht. Het ging goed gelukkig, wat een verademing. Ik ben voorzichtig optimistisch want even kijken of het de volgende wasbeurten ook weer goed gaat. Wel jammer dat ik nu af en toe het lager hoor maar daar is voorlopig goed mee te leven. Ga wel contact opnemen met AEG want normaal is het niet dat ik na krap twee jaar al onderdelen moet gaan vervangen. Bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval. :+1:
Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Onze AEG 64840L is ca 5 jaar oud en functioneerde tot sinds kort naar tevredenheid. Sinds korte tijd klinkt de machine anders bij draaiende trommel. Ik ben er vrij zeker van dat de lagers 'rauw' lopen en probeer te achterhalen of ik deze zelf kan vervangen. Op fora lees ik veel over lagers van dit type die het vroegtijdig laten af weten, maar ook dat ze niet los vervangbaar zouden zijn. Hoe kom ik hier achter. Op dit forum lees ik dat er 2 verschillende series in omloop zouden zijn. Is ergens te achterhalen tot welke serie onze machine behoort? Een welke onderdelen (nr's) zou je dan moeten bestellen voor vervanging? (Ook zgn simmering?) Bvd voor reacties
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...