Ga naar inhoud

Storing Zanussi ZWG 5145


Ga naar oplossing Opgelost door Bold007,

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
E41 is de deur vergrendeling. Sluit de deur en geef dan met de hand een tik op de deurrand aan vergrendelings zijde. Probeer hem dan nog eens. Geen verbetering dan de deur vergrendeling controleren op verkleuring/smelt plekken en gammele stekker verbinding. Verwijder hiervoor het bovenblad, je kun dan tussen front en kuip doorwerken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Harry, Ik heb een Zanussi ZWG5136 van ongeveer 12 jaar oud, niet super veel gebruikt, 1wasje per week. Ik heb het forum door gelezen maar kan op mijn probleem geen duidelijk antwoord vinden. De wasmachine loopt niet goed door zijn programma, en de machine moet dan rustig de was ronddraaien Maar hij doet dit gelijk op bijna volle snelheid waardoor de machine heftig schudt. Ook bij centrifugeren begint ie gelijk op volle snelheid, wederom met veel herrie en geschud. Ik heb de koolborstels al vervangen, het buisje voor de nico meting door geblazen en alle elektrische contacten gecontroleerd en aangedrukt. Maar kan geen bijzonderheden vinden. Heb jij nog een idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt Remco
Link naar reactie
Is een machine met een standaard borstel motor. Als hij direct op volle toeren gaat draaien zijn er 2 mogelijkheden: Probleem met de tacho spoel of de elektronica module is defect. Controleer eerst de tacho spoel. Moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. De magneet in het midden van de spoel moet vast zitten op de as en mag niet gescheurd zijn. De stekker verbinding van de 2 gele of rode draden moet goed zijn. Als dit allemaal goed is dan de elektronica module achter het bedienings paneel controleren. Uitbouwen uit de plastic behuizing en controleren op losse contacten en koolborstel gruis. Zijn de relais K2, K3 en K4 niet verkleurd/verbrand? Zitten ze nog goed vast gesoldeerd op de print? Is de triac op de koelplaat niet gescheurd en zit deze nog goed vast gesoldeerd ?
Link naar reactie
Ik heb de tycho spoel door gemeten, was rond de 180 ohm en wekt spanning op als ik de motor draai. Alle bedrading weer gecontroleerd en aangedrukt, geen bijzonderheden Deurslot gecontroleerd, lijkt ook goed De elektronica en printplaat gedemonteerd en gecontroleerd. Relais waren niet zwart of verbrand, verder lastig te zien met een zwarte behuizing, wel de printplaat schoon gemaakt van de koolborstel gruis. De triac, koelplaat en solderingen zien er goed uit Daarna weer een paar proef wasjes gedaan met een kleine lading. Wasmachine doet nu wel weer rustig de was draaien maar blijft halverwege het programma hangen en de start/pauze knop knippert dan. Handmatig een centrifuge programma kiezen werkt wel maar loopt ook niet tot het einde door. En soms wil de machine wel weer gelijk volle snelheid draaien maar houd dan in lijkt het wel Nog ideeën? is mogelijk een chip op de printplaat defect? of iets anders van de elektronica defect?
Link naar reactie
Als hij er mee stopt, welke snelheids indicatie lampje brand er dan? Lees de foutcode ook eens uit als hij er mee stopt: Druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. Het Start/Pauze lampje gaat dan in een kleur patroon knipperen. Wat is dat kleur patroon?
Link naar reactie
vandaag weer 3 "proef" wasjes gedaan 2x met een normale lading en de laatste keer bijna leeg Programma katoen op 30 graden met 1300 toeren centrifugeren Alle 3 de keren eigenlijk nog steeds het zelfde probleem In het begin doet de machine gewoon netjes en rustig de was links en rechtsom draaien,dat gaat een half uurtje goed tot die toch weer aanzet om direct weer volle snelheid te gaan draaien maar houd dan in zodra de snelheid te hoog oploopt. Of tot de machine te heftig schud en er verder mee stopt. Het start/pauze knop knippert dan, en als je de foutcode uitleest is het 5xrood en 2xgroen, dus koolborstels maar die zijn al vervangen. Als ik erna een los programma spoelen of centrifugeren doe dan loopt de machine het programma wel goed door. Dus bij het centrifugeren rustig de snelheid opbouwen tot volle toeren en netjes afpompen
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Wij draaien met veel plezier een Zanussi Lindo 100. Inmiddels heeft ze er geen zin meer in. Type: FLPH44331 Model: ZWF71443W prod.No:91491241400. Machine begint met programma, stagneert en stopt. De indicator lampjes groen beginnen te knipperen van de start/pauze knop en de sleutel picto. Iemand een idee/tip/of tricky? Waardering is zeer groot voor elk antwoord. Dank voor de moeite. Mark Pethke
Link naar reactie
Met veel plezier draaien wij met een Zanussi Lindo100. Maar ze heeft er geen zin meer in. Model: ZWF71443W. Type: FLPH44331. Product.N0: 914912414.00 Machine is ongeveer 3 a 4 jaar aan het werk. Programma start, draait even en stagneert en stopt. De groene indicator lamp van de knop start/pauze knippert als ook de groene lamp van de picto sleutel. Wat kan het probleem zijn? Elk antwoord is zeer gewaardeerd! Dank voor de moeite, Mark Pethke
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...