Ga naar inhoud

Storing Zanussi ZWG 5145


Bold007

Aanbevolen berichten

  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Verhuist zonder transport bouten? Kan dan van alles zijn. E51 is motor gerelateerd. Controleer de stekker verbindingen van de motor. Controleer of je hem soepel met de hand kunt draaien. Controleer de lengte van de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de motor op koolborstelgruis. Even goed doorblazen.
Link naar reactie
Foutcode in de 5x serie zijn motor gerelateerd. Druk deze toetsen nog eens samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze moeten gaan knipperen in een patroon. Indien het resultaat is Einde 5 keer en Start/Pauze 2 keer, dan is het foutcode E52. Dat zijn is in de meeste gevallen versleten koolborstels. Controleer de lengte hiervan, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Dag allen, Ik heb ook een ZWG 5145 en deze maakt bij het centrifugeren erg veel lawaai. Heb met een lampje door de gaten van de trommel gekeken en geen boutjes of beugels oid zichtbaar. Verder is de trommel we een flink stuk op te tillen in zijn behuizing. Betekent dit dat de lagers kapot zijn? Volgens mij is het een gelaste trommel, zijn deze dan nog te vervangen? Alle hulp is welkom!
Link naar reactie
Herhaaldelijk storingen met de Zanussi zwg 5145: machine stopt midden in het programma en pompt dan niet weg. Bij uitzetten en vervolgens weer aanzetten doet ie het ook niet. Code 3xrood en 1xgroen = e31. Heb de rubberen slang en stekker van de nivoregelaar er inmiddels diverse keren afgehaald, doorgeblazen etc. Wat is hier aan de hand? Is de nivoregelaar stuk of zit er een storing in de printplaat? Graag reactie waarvoor alvast dank!
Link naar reactie
@ Eleerssen: op te tillen. De trommel kun je maximaal een paar mm bewegen tov de kuip. Ik neem aan dat jij bedoeld dat je het hele binnen werk kan bewegen. Bovenblad er af en achter panneel er uit. Zie je nu iets vreemds? Trek de snaar er eens af en draai dan de trommel met de hand. Is hij stil of hoor je nu ook het geluid? Mag ik het lange PNC nummer uit de deurrand.
Link naar reactie
Als hij ook zwaar draait zonder snaar dan liggen de lagers er bijna zeker uit. Even voor de duidelijkheid. De trommel is het deel waar je de was in stopt. De kuip zit er direct om heen en zie je als je het bovenbland en achter panel verwijderd. Deze versie heeft inderdaad een gelaste kuip. En die kost rond de € 270
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...