Ga naar inhoud

Storing Zanussi ZWG 5145


Ga naar oplossing Opgelost door Bold007,

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Ik heb een Zanussi wasmachine type ZWG 3143 die zijn werk weigert, het lijkt alsof hij niet wil afpompen op normale programma's. Handwas doet hij overigens wel goed. Als het goed is heb ik de foutcode kunnen aflezen, hij knippert 2x samen 3x op einde, groen. (Ik heb op start/pauze en extra spoelen gedrukt.) Welke actie mag ik gaan ondernemen?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hoi HarryO Ik heb ook een ZWG 5145, de foutcode die wij hebben is 11x rood en 3x groen. Ik heb het forum afgespeurd maar niet kunnen vinden. Ondertussen het filter van de watertoevoer schoongemaakt, nieuwe slang erop, pomp schoongemaakt maar er gebeurd nog steeds niets... Alvast bedankt! Michiel
Link naar reactie
@ Michiel: niet goed gezocht... Staat voor EB3 / EH3: probleem met je 230V voorziening, te lage of ondefinieerbare dip's. Woon je in Nederland? Controleer de spanning op je stopcontact en ook tov aarde. Als je niets vreemds meet sluit hem dan eens aan met een verlengsnoer op een stopcontact van een andere groep (of liefst een andere fase)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo, Ik heb een Zanussi ZWG5145 wasmachine, alles werkt gewoon alleen zit er denk ik een bh-beugel in. Hij ratelt en dreunt bij het centrifugeren. Alleen weet ik niet hoe ik bij de trommel kan komen om deze te verwijderen? Hoe moet ik hem dus open maken en waar kan ik de waarschijnlijk bh-beugel verwijderen? Alvast bedankt. Kevin
Link naar reactie
Schijn eerst met een zaklamp door de gaatjes van de trommel en controleer dan of je wat ziet. Het kan ook zijn dat je niets kunt vinden, mogelijk liggen dan de lagers er uit. Dit is voelbaar in de vorm van een duidelijke speling tussen trommel en kuip, je kent hem dan omhoog/omlaag bewegen ov de kuip. En meestal draait de trommel dan ook niet meer netjes centraal rond. Afhankelijk van de grote van het onderdeel heb je 2 opties: - Optie 1: Verwijder het verwarmings element. Draai hiervoor het schroefje/moertje in het midden van het element bijna helemaal los en druk hem iets naar binnen. Wrik daarna aan de metalen plaat en je kunt het element naar je toe halen. Beschadig de rubberrand en de kuip niet anders blijf je lekkage houden. Je hebt nu een opening waar je mogelijk voldoende aan hebt. Zet het element weer terug, druk hem goed aan en draai het schroefje/moertje weer goed vast. Noteer goed hoe het element aangesloten was. - Optie 2: Maak de lsang los aan de onderkant van de kuip. Je krijgt nu een rond gat. Ook hier: beschadig niets anders blijf je lekkage houden. Voor beide opties eerst de machine geheel leeg laten lopen en het achter paneel verwijderen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo, heb ook een zwg4151. Muntje tussen rubber en trommelrand gevallen en blijft daar steken! Komt niet los. Is er mogelijkheid dit te verwijderen. Kan de koffer eruit? Ik hoor van een monteur dat dit type mogelijk een gesmolten koffer heeft. Dat zou betekenen dat het muntje nooit meer verwijderd kan worden. MAW een nieuwe wasmachine?!? Dat meen je toch niet :(( Wie weet een goedkopere oplossing;)? Gr. Niels
Link naar reactie
Hallo, heb ook een zwg5145... Muntje tussen rubber en trommelrand gevallen en blijft daar steken! Komt niet los. Is er mogelijkheid dit te verwijderen. Kan de koffer eruit? Ik hoor van een monteur dat dit type mogelijk een gesmolten koffer heeft. Dat zou betekenen dat het muntje nooit meer verwijderd kan worden. MAW een nieuwe wasmachine?!? Dat meen je toch niet :(( Wie weet een goedkopere oplossing;)? Gr. Niels
Link naar reactie
Verwijder het manchet (= de rubberen ring) door eerst de buitenste spanring los te maken. Daarna de binenste. Kijk goed hoe het gezeten heeft zodat je het weer precies zo terug kunt zetten. Met een beetje massel blijft het muntje in de rubber ring hangen en anders valt hij nu onder in de kuip. Als hij in de kuip valt komt hij in het pomp filter of blijft steken in de slang tussen kuip en pomp (op de eco bal) Verwijder dan de slang tussen pomp en kuip. Ook hier: kijk goed hoe het gezeten heeft zodat je alles weer precies zo terug kunt zetten. Forceer niets anders blijf je lekkage houden. Op internet staan filmpjes en uitleg over het loshalen van het manchet. Zoek op Zanussi of AEG en manchet. bv http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/manchet-vervangen-aeg-wasmachine/ Laat de machine wel eerst volledig leeg lopen.
Link naar reactie
Hallo HarryO, mijn moeder heeft een ZWG5136. Aan de hand van jouw tips (waarvoor dank) de storingcode kunnen achterhalen. De Zanussi geeft storingcode: 1 x rood en 1 x groen. Kun je mij helpen met het verklaren van de storing en heb je mogelijk een oplossing hiervoor? Alvast bedankt.
Link naar reactie
E11: de machine krijgt geen (of niet snel genoeg) water of de juiste water hoogte word niet goed gemeten. Kraan wel open? Filtertje tussen kraan en slang goed schoon? Als beide ja zijn blaas dan het slangetje van de nivo regelaar eens door. Verwijder hiervoor het bovenblad. Rechts boven zie je de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/aeg/00177630/ zitten. Trek het slangetje er van af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nogmaals.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...