Ga naar inhoud

Wasmachine maakt fluitend geluid


Aanbevolen berichten

Ik beschik over een Bosch WFG2460. Al een paar jaartjes oud, maar een prima machine. Onlangs is er een voor mij vreemd probleem ontstaan, wat ik nooit eerder heb gehad. Enkele maanden geleden kwam de onderhoudsmonteur voor de CV installatie. die heeft toen de wateraanvoerslang van de wasmachine aan de kraanzijde losgemaakt omdat hij de vulslang van de CV moest aansluiten om bijvullen. Na de klus heeft hij de slang van de wasmachine weer op de kraan aangesloten, net als voorheen. Sedert die tijd maakt nu de wasmachine (de kraan ?) een laag fluitend geluid als de machine water inneemt !. Zodra het innemen stopt, houdt ook het geluid op. De wasmachineslang zit via een (blauwe) waterstop aangesloten op de kraan. Ik heb al een nieuwe waterstop aangeschaft, de rubbertjes in waterstop en aanvoerslang vervangen De machineslang direct, zonder waterstop, op de kraan aangesloten, niets helpt !! Wat ik ook doe het lage fluiten blijft en is ook op andere verdiepingen in het appartementengebouw hoorbaar. Waar kan dit nu nog meer aan liggen ? heeft er iemand een goede tip ? bvd
Link naar reactie
Komt de fluit toon uit de machine of uit de kraan zelf? Je hebt ergens (kalk) aanslag zitten waar het water nu aan langs gaat, dit geeft het fluitende geluid. Als je de kraan iets dicht draaid, word het dan minder? Doe je vinger eens op het (ontluchtings)gaatje aan de onderkant van de kraan, veranderd het fluiten?
Link naar reactie
Ik vermoed dat het geluid uit de kraan komt. Het euvel is plotseling ontstaan. Dit is een nieuwbouw appartement en pas 2 jaar oud. Ik heb nu ook de waterslang vervangen. Het lijkt er nu net op of in het begin het geluid er is maar daarna gedurende enige tijd wat stiller wordt ? Deze kraan heeft geen ontluchtingsgaatje aan de onderzijde. minder draaien heeft geen effect
Link naar reactie
  • 8 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...