Ga naar inhoud

Siemens wasmachine WXL142A


Aanbevolen berichten

Ik heb een Siemens wasmachine WXL142A uit 2004. I maart 2011 ( na 7 jaar ) draaide de trommel niet meer. Ik heb toen de koolborstels vervangen ( na 7 jaar intensief gebruik totaal versleten ). Nu heb ik weer een soortgelijk probleem. De trommel draait weer niet. De rest van de progrogramma\\\'s lopen gewoon door. Lampjes branden.Watertoevoer en afpompen gaat ook gewoon. Alleen de trommel draait dus weer niet. Het lijkt me sterk, dat na 9 maanden de koolborstels weer versleten zouden zijn ( ?? ). Bij het aanzetten hoor je zo nu en dan een \\\"klikkend \\\"geluid. Schakel relais misschien ??. Voordat de trommel ermee ophield te draaien kwam er wel een typisch geluid uit de trommel vandaan. Wat zou het probleem nu kunnen zijn ?? Misschien iemand die ook ervaringen heeft met de Siemens WXL 142 A
Link naar reactie
De koolborstels heb ik net nog gekontroleerd. Deze zitten \\\"aan \\\" > de collector. Ik zag wel koolstofschraapsel. ( Maar dat is \\\"normaal \\\"dacht ik ) Ze zijn bijna nog net zo lang, als toen ik deze in maart 2011 vervangen had.Dus nog weinig versleten. Ik zou bijna denken, dat de motor toch kapot is. De WXL 142A is van voorjaar 2004, dus al bijna 8 jaar oud. Overigens met de hand draait de motor nog wel soepel. Hij zit niet vast of i.d. Gisteren voordatde trommel niet meer draaide , hoorde ik wel een typisch geluid. Te omschrijven \\\"net of de trommel ergens tegenaan schuurde
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...