Ga naar inhoud

zanussi zwg 5145


tinus-1

Aanbevolen berichten

Laat de machine leeglopen door de afvoeslang in een emmer of afwasteil te hangen. Laat daarna het laatse water weglopen via het slangetje naast de pomp. Open pomp, controleer filter en de beide gaten aan de zijkant van het pomphuis. Controleer ook of het schoepje soepel beide kanten op kan draaien. Maak alles weer dicht, laat hem wat water nemen en kijk of hij het nu wel kan afpompen.
Link naar reactie
Lijkt toch afvoer gerelateerd. Lees de foutcode eens uit. Zet de machine aan op 60 graden Wit/Bont. Als hij begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd deze ingedrukt. Het Start/Pauze lampje gaat nu knipperen in een Rood/Groen of Geel/Rood patroon. Wat is dit knipper patroon?
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Beste HarryO Wij hebben hier ook een zanussi zwg 5145 die sinds een dag of 2 zijn water niet via een wasprogramma weg wil pompen. Heb hier enkele richtlijnen gevolgd die U geeft en kom dan bij 15x rood en 5x groen uit. Nu had ik ergens gelezen dat U sprak over een grote handdoek of dekbed in de trommel als ik het goed heb. Nu bij ons zit er niets in de trommel , heb het water handmatig afgelaten en filter bij de pomp zuiver gemaakt. machine op pompen zetten lukt ook. Wasprogramma's doet ie niet. ik dacht eerder een probleem met de module maar ben eraan beginnen twijfelen na het lezen op dit forum. Kunt U me raad geven?? alvast dank voor Uw tijd en antwoord mvg Marco
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Je geeft geen type nummer info, dus alleen maar de basis info. E21: Afvoer pomp werkt niet of pompt niet snel genoeg af. Controleer eerst of het schoepje van de pomp met je vingers te draaien is. Als dat goed is dan heb je of een verstopping in de slang tussen kuip en pomp of de nivo regelaar heeft niet door dat hij al leeg is. Verwijder het bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er van af, blaas het slangetje goed door, zet slangetje terug en probeer de machine nogmaals. Als dit het ook niet is dan de slang tussen kuip en pomp controleren. Hier zit meestal een eco bal in die kan blijven plakken. Voor meer hulp graag alle info uit de deurrand vermelden. Heb je ook een ZWG5145 kijk dan even op https://www.wasmachines.nl/forum/1200-storing-zanussi-zwg-5145/180/
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb zelf een zwg5165. Met dezelfde melding. Programma loopt niet door. 2x rood en 1x groen. Inderdaad verstopping. De rubberen slang tussen trommel en pomp zat nagenoeg dicht. Wasmachine schuin naar achteren tegen de muur plaatsen, dan kan je er van onderen bij. Sleuteltje 8 mm. Wel even een stapeltje te wassen handdoeken paraat leggen. Buit:1 bhbeugel, 12 elastiekjes, haar/zeepbal, ander troep en..€3,70.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Goedenavond, Mijn Zanussi ZWG5145 stopt halverwege een wasbeurt. Na uitlezen van de foutcode geeft deze E52. Na wat rond speuren op dit forum heb ik de volgende dingen nagelopen: - Koolborstels zijn net vervangen dus lang genoeg - Tachometer is heel, schoon en geeft een waarde af van 200 ohm. - Koolstof verwijderd van de motor - Koolstof verwijderd van de elektronica - Geen doorgebrande componenten gevonden in de electronica Vriendelijk dank Harry O voor alle nuttige tips!!:+1: Uit dezelfde tips haal ik de opmerking dat een foutcode in het geheugen kan blijven staan. Ik krijg deze foutcode namelijk al meteen na starten van een wasprogramma. Dus graag zou ik dit willen proberen resetten. Maar hoe kan ik dit doen? Graag uw reactie! En alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik heb nu een wasprogramma laten draaien op 40 graden. Het programma loopt keurig netjes af. Op een gegeven schakelt het programma door naar centrifugeren ook dit word opgestart alleen wat opvalt is dat het ledje niet door springt naar spoelen/centrifugeren. En dan als de trommel naar richting hoge snelheid word aangestuurd (1000 toeren of meer) dan valt het programma in storing. Ik heb daarna het programma handmatig op centrifugeren gezet en deze word dan prima doorlopen tot aan het einde. Kortom ik kan nog steeds wassen alleen valt halverwege het programma de wasmachine uit en moet ik handmatig doorschakelen naar centrifugeren. Dit alles nog steeds met foutcode error 52. Zou het resetten van de storing hierbij kunnen helpen? Of is de electronica defect?
Link naar reactie
Reset is niet de oplossing. Ik verdenk gezie alles wat je al getest hebt eerder de elektronica modules. Boven in de machine zit de module, achter de bedienings toetsen. Controleer deze op koolborstelgruis, losse soldeer contactne en gammele relais. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken van de print plaat (beide kanten) en deze ergens op internet zetten waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
Beste Harry! Enorm bedankt voor de goede tips! Dankzij deze tips heb ik de wasmachine weer gerepareerd!! De hele elektronica unit verwijderd en schoongemaakt (zowel de print als de kunststof behuizing). Verder de print gecontroleerd op slechte contacten, niet echt iets kunnen vinden. Wel overal waar iets tin bij kon dit gedaan. Daarna alles terug gebouwd en getest. En de wasmachine maakt zijn programma weer af! Superblij! De foutcode (error 52) zit er nog wel in. Maar ik vermoed dat de wasmachine een geheugen heeft en dit dus de laatste gemeten foutcode is. Klopt dat Harry? Mijn Zanussi is nu 10 jaar oud. Ik heb een waterpomp vervangen en de koolborstels en nu dit. Verder geen problemen met de wasmachine. Top kwaliteit!
Link naar reactie
Nee he! Storing is toch weer terug gekomen. Ik heb na reparatie twee keer getest met een lege trommel. Nu weer een wasje gedraaid en de storing is terug. Heeft dit wellicht iets te maken met de belading? Wel gek... voor de reparatie had ik het probleem ook met een lege trommel. Nog tips?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...