Ga naar inhoud

Defect Siemens XL 1662


A.-Mersmans

Aanbevolen berichten

Verwijder de snaar en draai de trommel met de hand in beide richtingen. Hoor je het nu nog? Kun je de trommel omhoog/omlaag of zijdelings bewegen tov de kuip? Zo ja dan zijn de lagers defect of is het trommel of lager kruis gebroken of los van trommel/kuip. Als er geen speling in zit kijk dan met een zaklamp door de gaatjes van de trommel naar beneden in de kuip. Zie je hier iets wat er niet hoort? bv een muntstuk, haarknipje, BH-beugel?
Link naar reactie
Gisteravond is de monteur van Siemens geweest. Hij loopt naar de wasmachine, draait de trommel 1x rond en zegt dat het de lagers zijn. Voor die uitspraak mag ik 59 euro betalen. Reparatiekosten ruim 500 euro en dat wordt me verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld is om dat bedrag neer te tellen voor een machine van 7 jaar oud. Afijn, wanneer ik duidelijk aangeef dat ik dat absurd vind komt er een voorstel voor een nieuwe machine met 20% korting. Toe maar! Terwijl hij type en bedrag noemt google ik op de prijsvergelijker en blijkt zijn geweldige aanbod dus 150 euro duurder dan op veel plaatsen elders. Siemens service?? BAH, nooit meer een Siemens.
Link naar reactie
Tav A. Mersmans Niet geheel met je eens. Het feit dat (na 7 jaar) de lagers en uit liggen hoeft niet aan de kwalliteit van de machine te liggen. Siemens/Bosch is een A merk maar ook hier kunnen de lagers het een keer begeven. De werkelijke oorzaak van het lager probleem is bijna zeker te wijten aan de huidige vloeibare wasmiddelen en de lage temperatuur waarop er nu gewassen word. Het voorstel van Siemens/Bosch van 20% korting op een nieuwe is niet een slecht voorstel. Overigens moet je hiervoor bij de verkopende partij zijn, zij moeten met een voorstel komen. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/. Je kunt natuurlijk altijd een handige kennis eerst laten kijken of hij de lagers kan vervangen. Het bedrag van € 500 is voor een groot gedeelte arbeidsloon. Of je opnieuw een Siemens/Bosch aanschaft of een ander merk maakt niet zo veel uit. Zoek op internet eens naar de onderwerpen \"wasluis\" en \"vetluis\" en het voorkomen hiervan.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Mijn siemens XL 1662 wast nog wel goed maar computer moet denk ik gereset? Hij telt de tijd af, maar springt dan opeens weer op bijv 39 min. In totaal doet een trommel was er nu veel te lang over. Weet iemand hoe de computer gereset kan worden? Stekker er uit heb ik al gedaan. Groeten, Christien
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...