Ga naar inhoud

zanussi wasautomaat ZWF 3145


Aanbevolen berichten

Staat voor foutcode E52: is in bijna alle gevallen versleten koolborstels. Verwijder het paneel aan de achterzijde. Controleer de lengte van de koolborstels, deze zitten precies aan de andere kant van de motor dan wat je nu ziet. Zie ook het http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Je moet er net bij kunnen zonder de motor te verwijderen. Indien korter dan 15 mm de borstels vervangen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Harry, Mijn Zanussi ZWF 3145 geeft code 2 x rood, 1 x groen = probleem met afpompen. In de afvoerslang van trommel > pomp zit een balletje, waarschijnlijk om het teruglopen van het water te voorkomen. Dit balletje nestelt zich op den duur vast in de slang, waardoor het pompen niet meer werkt. Vraag: - wat is de juiste plek voor het balletje in de slang? - waardoor komt het balletje vast te zitten en hoe kan ik het verhelpen? Bij voorbaat dank, Johan
Link naar reactie
Je type nummer is niet volledig, ik neem voor het gemak even aan dat het een ZWF, ZWG of ZWN is. E82 staat voor foute uitlezing van de 0 positie van de programma selectie knop. Indien het een draai knop is sluit dan de deur en zet de draaiknop op stand 0. Branden er dan lampjes? Als het goed is niet. Draai dan de programma knop met de klok mee en wacht na iedere stap minimaal 10 seconden. Ga zo het hele klokje rond. Als je weer op 0 bent trek je de stekker er uit, wacht een paar minuten en doet dan de stekker er weer in. Vraag: draait de knop zwaarder dan anders en maakt de knop ook een ander geluid tijdens het draaien?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Staat op de 2de pagina van dit topic. E66: probleem met het verwarmings element of de aansturing hiervan. Controleer als eerste het element op aard sluiting.Tussen de pennen van het element en aarde moet het oneindig zijn. Tussen de aansluitingen van het element zelf tussen de 25 en 50 Ohm. Controleer de kabels tussen element en module op slechte stekker verbinding en slijtage plekken van de isolatie door het schuren tegen de kuip of zijkant van de machine. Controleer de module op losse contacten, gammele relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Hallo Harry, Onze Zanussi zwf3145 914521904 lijkt normaal te werken, alleen knippert de pauze knop 3 maal rood als de trommel start met draaien (links en rechtsom) Dus tijdens bedrijf. Een enkele keer ook weer niet. De foutcode die ik oproep is 15x rood en 2x groen. Als ik weer op de pauze druk voor de lampjes weer de normale status weergeven zie ik dezelfde code en als ik dat herhaal weer dezelfde code. Gek genoeg zag ik bij een eerdere poging (enkele minuten ervoor ook andere codes maar de machine blijft nu bij 15/2) Wat betekend deze melding en kan ik zelf wat doen? Alvast dank!
Link naar reactie
15x rood en 2x groen is waarschijnlijk EF2 (pluizenfilter) echter het filter was nauwelijks vervuild. Omdat de gelegenheid er was heb ik het slangetje van de niveau meting nog doorgeblazen (was ook open), de deurschakelaar en printplaat gecontroleerd en de besturing gereset. De reset procedure vond ik op een ander forum: [I]Start/pauze en de knop links er naast tegelijk indrukken, programma knop 1x naar rechts terwijl die twee knopjes ingedrukt zijn. Alle lampjes gaan aan. Dan stap voor stap rechtsom tot einde....[/I] Wat de echte oorzaak ook was, de machine draait weer als van ouds. :-)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb de ZDF 3125 hier staan, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen foutcode. Alle lampjes doen het, hij circuleert ook netjes door de programma's. De start/pauzeknop blijft geel knipperen. Ik heb geprobeerd de foutcode te achterhalen door hem op de katoenstand te zetten en extra spoelen + start/pauze ingedrukt te houden, maar ook dan knippert hij gewoon geel door. Ik heb de koolborstels nagekeken, en die zien er goed uit. ook las ik dat er water in de machine moet staan vanwege het waterslot, dus ik heb er via het zeepbakje zo'n 3 liter water in gedaan.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Staat voor foutcode E51: is in bijna alle gevallen versleten koolborstels en/of koolborstelgruis ophoping in de motor. Verwijder het paneel aan de achterzijde. Controleer de lengte van de koolborstels, deze zitten precies aan de andere kant van de motor dan wat je nu ziet. Zie ook het http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Je moet er net bij kunnen zonder de motor te verwijderen. Indien korter dan 15 mm de borstels vervangen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...