Ga naar inhoud

Batterij leeg


Aanbevolen berichten

Ik heb een moederbord dat niet meer opstart als ik op het knopje druk. Heel af en toe doet hij het wel. Zou dat aan het batterijtje kunnen liggen? Ik dacht dat het batterijtje niet nodig was bij het opstarten? De voeding levert immers al 5 volt als er stroom op staat? (Het batterijtje is dan alleen nodig als de stekker niet in het stopcontact zit om de tijd te onthouden.) Het ligt niet aan de voeding, want ik heb hem ergens anders getest en dat ging wel. Het ligt niet aan de aan/uit knop. Ik heb ook al geprobeerd om de bios te resetten met een jumpertje. Zou het dus het batterijtje kunnen zijn of kan ik nog wat anders proberen?
Link naar reactie
[quote:b93615f3e8="Kerstboom"]Ik heb een moederbord dat niet meer opstart als ik op het knopje druk. Heel af en toe doet hij het wel. Zou dat aan het batterijtje kunnen liggen? Ik dacht dat het batterijtje niet nodig was bij het opstarten? De voeding levert immers al 5 volt als er stroom op staat? (Het batterijtje is dan alleen nodig als de stekker niet in het stopcontact zit om de tijd te onthouden.) Het ligt niet aan de voeding, want ik heb hem ergens anders getest en dat ging wel. Het ligt niet aan de aan/uit knop. Ik heb ook al geprobeerd om de bios te resetten met een jumpertje. Zou het dus het batterijtje kunnen zijn of kan ik nog wat anders proberen?[/quote:b93615f3e8] Ergens anders een voeding testen is prima , maar dan moet dat wel een gelijkwaardig systeem zijn. Heb kort geleden mijn voeding vervangen omdat de PC niet meer opstartte. Wanneer ik mijn grootste harddisk niet aansloot ging hij wel aan.Ook startte hij voorheen soms niet en dan weer wel . Dus het kan best de voeding zijn
Link naar reactie
Hij deed het hiervoor wel prima met deze voeding en er is niks veranderd aan de hardware. Een andere voeding op dit moederbord proberen is even niet zo praktisch. En ik denk niet dat het de voeding is. Maar zou het misschien het batterijtje kunnen zijn waardoor hij niet opstart? Of is dat zeker weten onmogelijk en kan een moederbord ook gewoon werken zonder batterijtje erin?
Link naar reactie
[quote:a70050de39="jayday"]Reset de BIOS eens. Dan staat alles weer op zijn standaardwaarden en kan je kijken of het daar misschien aan ligt. Het is een kwestie van wegstrepen en naar de symtomen kijken.. :wink:[/quote:a70050de39]Dat heb ik al geprobeerd door het jumpertje te verzetten en terug te doen. Maar is het mogelijk dat het batterijtje leeg/uitgeput is? Of kan dat niet bij moederborden?
Link naar reactie
[quote:3a6220fc41="jayday"]Dat zou kunnen, maar dan lijkt het me sterk dat je de door jou genoemde symtomen krijgt. Daarom dacht ik het eerste aan een BIOS reset.. :wink:[/quote:3a6220fc41]Juist omdat hij het af en toe wel af en toe niet doet zou ik juist zeggen dat het aan het batterijtje ligt, maar weet iemand misschien of dat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...