Ga naar inhoud

prime geeft fout


Aanbevolen berichten

processor: intel p4 2.4ghz 512kb 800mhz geheugen: dane-elec 512mb 400mhz pc3200 moederbord: asus p4p800e deluxe in de bios had ik de processor overgeclocked naar 3.1 ghz en daarna prime95 laten draaien. toen na ong. 6 uur gaf hij een fatal error aan. wat moet ik nu doen? moet ik m naar een lagere snelheid opvoeren, of kan ik hem helemaal niet overclocken??
Link naar reactie
Vcore is het voltage van je processor, let op dat je deze met kleine stapjes verhoog, dus probeer gewoon eerst 1tje hoger en kijk of het dan lukt. Standaard staat volgens mij rond de 1.55, je kan het voltage wel verhogen tot 1.65 (of nog hoger) maar let op de tempraturen en verhoog in kleine stapjes. vdimm is het voltage voor je geheugen en agp reference voltage is voor je videokaart. die laatste hoef je niet aan te passen.
Link naar reactie
Denk dat je dan bij het menu advanced moet zijn dan jumperfree configuration. als de AI overclock tuner op standard staat dan moet je die even op manual zetten. nu komen er meer opties beschikbaar, je kan dan bij cpu external frequency je fsb met omhoog brengen. zet met kleine stapjes de boel hoger (3 mhz ofzo) en probeer dan of je systeem nog stabiel is dus een potje gamen of een benchmark draaien. als je systeem op een gegeven moment niet meer stabiel is dan moet je of de vcore verhogen of misschien de vdimm (voltage van je geheugen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...