Ga naar inhoud

fluitend geluid.


Aanbevolen berichten

Ik heb de Pc al een hele tijd en ik heb altijd een fluitend geluidje gehad. De hd is het niet, vga is passief, de laatste casefan is het ook niet, de cpu koeler ook niet, het is ook niet de hD. Nu wil ik dat fluitje eruit hebben alleen geen zin om de kast voorlopig open te maken (3 pc's in dit weekend behandeld, dus ben effe gaar) In mijn optiek blijven er 2 over, een fan op het zijpaneel of de 2 fans van de voeding. Zonder de boel open te maken, welke zou het kunnen zijn (ik denk aan dev oeding) en belangrijk, hoe kom ik er vanaf zonder dat ik een andere voeding koop. Ik wil er nauwelijks nog investeren, want bij de volgende nieuwe pc kan je zowat niets meenemen. Asus A7V600, 80 GB WD 8mb cache, floppy, dvdrom en dvd brander, 9600XT en de fans zoals genoemd.
Link naar reactie
[quote:e7d6d23379="gerben"]Zou het niet de north bridge kunnen zijn? Daar zitten vaak van die kleine rottertjes op, die op een hoog toerental draaien. De twee fans die je noemt, zijn (denk ik) van buitenaf bereikbaar. Daar kun je dus iets insteken (om ze te blokkeren), voordat je de pc aan zet.[/quote:e7d6d23379] 1 vd 2 fans vd voeding kan ik van buitenaf bereiken. North Bridge : stel dat die het is, is daar wat aan te doen ?
Link naar reactie
[quote:5a8b3da8d4="Bosje"][quote:5a8b3da8d4="gerben"]Zou het niet de north bridge kunnen zijn? Daar zitten vaak van die kleine rottertjes op, die op een hoog toerental draaien. De twee fans die je noemt, zijn (denk ik) van buitenaf bereikbaar. Daar kun je dus iets insteken (om ze te blokkeren), voordat je de pc aan zet.[/quote:5a8b3da8d4] 1 vd 2 fans vd voeding kan ik van buitenaf bereiken. North Bridge : stel dat die het is, is daar wat aan te doen ?[/quote:5a8b3da8d4] Passieve Zalman cooler opzetten [img:5a8b3da8d4]http://www.sharkacorp.com/images/zmnb47j/nb47j-pp-lg.gif[/img:5a8b3da8d4]
Link naar reactie
heb effe boekje gelezen en gezin waar de northbridge is, dus mijn KT600 chipset (Asus A7V600). Wat moet ik me erbij voorstellen. 1. is het zoiets als een koelblok bovenop de kt600 chipset ? 2. Heeft ie ook zoiets als koelpasta ? 3. Belangrijk : is het moeilijk om die zalman erop te zetten ? (biv cpu cooler moet je toch aardid drukken met een schroevendraaier) Graag wat praktijk tips ervaringen, voor het geval dat de oorzaak is. edit : heb net de zalman site afgelopen, lijkt niet moeilijk maar toch graag jullie tips en ervaringen. Zag 2 typen : NB47J en NB32J, welke is beter ?
Link naar reactie
[quote:84d2283e8b="Bosje"]heb effe boekje gelezen en gezin waar de northbridge is, dus mijn KT600 chipset (Asus A7V600). Wat moet ik me erbij voorstellen. 1. is het zoiets als een koelblok bovenop de kt600 chipset ?[/quote:84d2283e8b]Ja [quote:84d2283e8b]2. Heeft ie ook zoiets als koelpasta ?[/quote:84d2283e8b]Ja [quote:84d2283e8b]3. Belangrijk : is het moeilijk om die zalman erop te zetten ? (biv cpu cooler moet je toch aardid drukken met een schroevendraaier)[/quote:84d2283e8b]Nee, maar de oude eraf is wat moeilijker, want het zijn paraplupinnetjes, en daarvoor moet je het mobo eruithalen. De zalman gaat dus ook met die parapluutjes, en kan je er zo doorheendrukken.
Link naar reactie
-Je moederbord hoeft er niet uit om de oude koeler eraf te halen. Je kan met een tangetje voorzichtig de oude pinnetjes afknippen en het restant door de gaatjes duwen.- MAAR: een asus A7V600 heeft al een passieve northbridge koeler, dus moet je je probleem ergens anders zoeken. [img:cb1ae0ab02]http://www.asus.com.tw/999/images/products/223/223_m.jpg[/img:cb1ae0ab02]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...