anoniem Geplaatst: 7 februari 2005 Delen Geplaatst: 7 februari 2005 Ik heb de Pc al een hele tijd en ik heb altijd een fluitend geluidje gehad. De hd is het niet, vga is passief, de laatste casefan is het ook niet, de cpu koeler ook niet, het is ook niet de hD. Nu wil ik dat fluitje eruit hebben alleen geen zin om de kast voorlopig open te maken (3 pc's in dit weekend behandeld, dus ben effe gaar) In mijn optiek blijven er 2 over, een fan op het zijpaneel of de 2 fans van de voeding. Zonder de boel open te maken, welke zou het kunnen zijn (ik denk aan dev oeding) en belangrijk, hoe kom ik er vanaf zonder dat ik een andere voeding koop. Ik wil er nauwelijks nog investeren, want bij de volgende nieuwe pc kan je zowat niets meenemen. Asus A7V600, 80 GB WD 8mb cache, floppy, dvdrom en dvd brander, 9600XT en de fans zoals genoemd. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2005 Zou het niet de north bridge kunnen zijn? Daar zitten vaak van die kleine rottertjes op, die op een hoog toerental draaien. De twee fans die je noemt, zijn (denk ik) van buitenaf bereikbaar. Daar kun je dus iets insteken (om ze te blokkeren), voordat je de pc aan zet. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 [quote:e7d6d23379="gerben"]Zou het niet de north bridge kunnen zijn? Daar zitten vaak van die kleine rottertjes op, die op een hoog toerental draaien. De twee fans die je noemt, zijn (denk ik) van buitenaf bereikbaar. Daar kun je dus iets insteken (om ze te blokkeren), voordat je de pc aan zet.[/quote:e7d6d23379] 1 vd 2 fans vd voeding kan ik van buitenaf bereiken. North Bridge : stel dat die het is, is daar wat aan te doen ? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 [quote:5a8b3da8d4="Bosje"][quote:5a8b3da8d4="gerben"]Zou het niet de north bridge kunnen zijn? Daar zitten vaak van die kleine rottertjes op, die op een hoog toerental draaien. De twee fans die je noemt, zijn (denk ik) van buitenaf bereikbaar. Daar kun je dus iets insteken (om ze te blokkeren), voordat je de pc aan zet.[/quote:5a8b3da8d4] 1 vd 2 fans vd voeding kan ik van buitenaf bereiken. North Bridge : stel dat die het is, is daar wat aan te doen ?[/quote:5a8b3da8d4] Passieve Zalman cooler opzetten [img:5a8b3da8d4]http://www.sharkacorp.com/images/zmnb47j/nb47j-pp-lg.gif[/img:5a8b3da8d4] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 Idd, heb ik ook gedaan. Dat kleine ding wat er standaard op zit maakt meer lawaai dan dat je ooit zal verwachten van zo'n klein ding :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 Die mooie zalman is dus voor het geval het de northbridge is toch ? Just to be sure. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 [quote:0d532af8a5="Bosje"]Die mooie zalman is dus voor het geval het de northbridge is toch ? Just to be sure.[/quote:0d532af8a5]Ja. En probeer ook nog eens de monitor uit te zetten, als het een hele hoge piep is. Just to be sure ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 is niet de monitor : terwijl ik je comment las heb ik de monitor uitgezet en nu weer aan (just to be sure) :lol: Ik ga binnenkort de boel maar eens bekijken, goed forum hoor, vooral als jezelf ook af en toe geholpen wordt. De :evil: politiek moet maar eens hier les komen volgen hoe het moet Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 [quote:1bdebe5032="Bosje"]De hd is het niet [...] het is ook niet de hD.[/quote:1bdebe5032] jaja, logisch [quote:1bdebe5032="Bosje"]De :evil: politiek moet maar eens hier les komen volgen hoe het moet[/quote:1bdebe5032]waarom? omdat hun hun pc's buiten op straat flikkeren ofzo? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 heb effe boekje gelezen en gezin waar de northbridge is, dus mijn KT600 chipset (Asus A7V600). Wat moet ik me erbij voorstellen. 1. is het zoiets als een koelblok bovenop de kt600 chipset ? 2. Heeft ie ook zoiets als koelpasta ? 3. Belangrijk : is het moeilijk om die zalman erop te zetten ? (biv cpu cooler moet je toch aardid drukken met een schroevendraaier) Graag wat praktijk tips ervaringen, voor het geval dat de oorzaak is. edit : heb net de zalman site afgelopen, lijkt niet moeilijk maar toch graag jullie tips en ervaringen. Zag 2 typen : NB47J en NB32J, welke is beter ? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 [quote:84d2283e8b="Bosje"]heb effe boekje gelezen en gezin waar de northbridge is, dus mijn KT600 chipset (Asus A7V600). Wat moet ik me erbij voorstellen. 1. is het zoiets als een koelblok bovenop de kt600 chipset ?[/quote:84d2283e8b]Ja [quote:84d2283e8b]2. Heeft ie ook zoiets als koelpasta ?[/quote:84d2283e8b]Ja [quote:84d2283e8b]3. Belangrijk : is het moeilijk om die zalman erop te zetten ? (biv cpu cooler moet je toch aardid drukken met een schroevendraaier)[/quote:84d2283e8b]Nee, maar de oude eraf is wat moeilijker, want het zijn paraplupinnetjes, en daarvoor moet je het mobo eruithalen. De zalman gaat dus ook met die parapluutjes, en kan je er zo doorheendrukken. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 // interfer : Niet posten als ik aan het editten ben :lol: Goed dat je aangeeft dat je mobo eruit moet halen, dat vertellen ze niet op de zalman site, wel een mooie install movie. Als er nog meer haken en ogen aanzitten hoor ik het graag Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 De 47 is beter. Betere bevestiging en koelt beter. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 [quote:0c6eb7f338]fluitend geluid.[/quote:0c6eb7f338] LMFAO Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 -Je moederbord hoeft er niet uit om de oude koeler eraf te halen. Je kan met een tangetje voorzichtig de oude pinnetjes afknippen en het restant door de gaatjes duwen.- MAAR: een asus A7V600 heeft al een passieve northbridge koeler, dus moet je je probleem ergens anders zoeken. [img:cb1ae0ab02]http://www.asus.com.tw/999/images/products/223/223_m.jpg[/img:cb1ae0ab02] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 thansks, ik moet de kast nog open maken. Heb boekie bekeken, klpt, hij is al passief gekoeld, dus dat wordt toch zoeken Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.