Ga naar inhoud

Er zat leven in mijn nieuwe moederbord


Aanbevolen berichten

Dit is deel 2 van het nieuwe moederbord van mijn zoon. Eerst zat er geen leven in en met hulp van jullie kwam er leven het moederbord. Nu bleef mijn pc hangen bij installeren van windows met de melding "verifying dmi" of zoiets. Dat betekent volgens mij een hardware fout. Ik ben begonnen met het geheugen te wissellen, maar dat maakte niks uit. Toen heb ik het geheugen weer teruggeplaatst de pc weer aangezet, maar na ongeveer 10 seconden had ik nog steeds geen beeld en begon mijn pc te stinken naar een brandlucht. Als ik hem nu aanzet gaat wel de ventilator op de processor draaien, maar meer ook niet Is nou mijn moederbord doorgebrand of mijn processor :cry: :cry: En hoe kan ik dat kontroleren (ik heb geen reserve processor liggen) Heeft iemand een tip
Link naar reactie
[quote:cd2ffffcc7="juulvg"]Ik ben begonnen met het geheugen te wissellen, maar dat maakte niks uit. Toen heb ik het geheugen weer teruggeplaatst de pc weer aangezet, maar na ongeveer 10 seconden had ik nog steeds geen beeld en begon mijn pc te stinken naar een brandlucht. [/quote:cd2ffffcc7]Dit is niet goed. Heb je de netvoeding volledig uitgeschakeld toen het geheugen werd gewisseld? Brandlucht krijg je meestal wanneer er een kortsluiting is opgetreden. Dat is dan vaak ook fataal. Clear CMOS kan met een jumper die vaak vlak bij de batterij zit. Staat ook in de handleiding.
Link naar reactie
[quote:66b2bcc55e="Hans.Vosman"][quote:66b2bcc55e="juulvg"]Ik ben begonnen met het geheugen te wissellen, maar dat maakte niks uit. Toen heb ik het geheugen weer teruggeplaatst de pc weer aangezet, maar na ongeveer 10 seconden had ik nog steeds geen beeld en begon mijn pc te stinken naar een brandlucht. [/quote:66b2bcc55e]Dit is niet goed. Heb je de netvoeding volledig uitgeschakeld toen het geheugen werd gewisseld? Brandlucht krijg je meestal wanneer er een kortsluiting is opgetreden. Dat is dan vaak ook fataal. Clear CMOS kan met een jumper die vaak vlak bij de batterij zit. Staat ook in de handleiding.[/quote:66b2bcc55e] Bij het terugplaatsen was de spanning weg (stekker uit de pc gehaald. Ik denk ook dat er ergens korsluiting is (was) geweest. Ik zal de cmos resetten
Link naar reactie
[quote:0cde41ae52="taco78"][quote:0cde41ae52]en begon mijn pc te stinken naar een brandlucht.[/quote:0cde41ae52] Ik denk dat je een nieuwe moederbord kan kopen, garantie kan je namelijk vergeten.[/quote:0cde41ae52] Daar ben ik ook bang voor, maar hoe kan dat gebeuren en hoe kan ik testen of mijn processor nog goed is. Moet ik dan mijn processor in een ander moederbord stoppen en zo testen, of is er nog een andere manier En dan blijft nog de vraag waarom windows die melding gaf en bleef hangen
Link naar reactie
Verifying DMI heeft volgens mij niks met Windows te maken. Na de Bios checks volgt er een DMI controle waarna normaliter pas opgestart gaat worden. Dan pas komt Windows of een ander besturingssysteem in zicht. DMI blijft wel eens hangen wanneer er een hardware probleem is, zoals een kapotte of een problematische uitbreidingskaart, defect geheugen, ongunstige Bios instellingen. Een Clear CMOS is daarom verstandig. Soms zit er een floppy of IDE kabel verkeerd om. Niet uitproberen! Wanneer je denkt dat het goed zit, dan is het okay. In het wilde weg kabels omkeren kan ik je in het geheel niet aanraden. Geen garantie? Is er zichtbare schade? Weet je zeker dat het moederbord het wel goed gedaan heeft? Ik zou zeggen, wel garantie ...
Link naar reactie
[quote:678bd69e06="Hans.Vosman"]Verifying DMI heeft volgens mij niks met Windows te maken. Na de Bios checks volgt er een DMI controle waarna normaliter pas opgestart gaat worden. Dan pas komt Windows of een ander besturingssysteem in zicht. DMI blijft wel eens hangen wanneer er een hardware probleem is, zoals een kapotte of een problematische uitbreidingskaart, defect geheugen, ongunstige Bios instellingen. Een Clear CMOS is daarom verstandig. Soms zit er een floppy of IDE kabel verkeerd om. Niet uitproberen! Wanneer je denkt dat het goed zit, dan is het okay. In het wilde weg kabels omkeren kan ik je in het geheel niet aanraden. Geen garantie? Is er zichtbare schade? Weet je zeker dat het moederbord het wel goed gedaan heeft? Ik zou zeggen, wel garantie ...[/quote:678bd69e06] Bedankt voor je antwoord. De dmi melding kwam toen ik windows aan het installeren was en bij het opnieuw opstarten kwam die melding. Die was al vaker geweest en als ik met een boot floppy opstarte kwam de melding dmi gerepareerd om bij het opstarten van windows weer te blijven hangen. Vandaar dat ik windows de schuld van die melding gaf. Garantie zal ik claimen of een andere coulance regeling
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...