Ga naar inhoud

piep signaal.....hellup


Mieke-7

Aanbevolen berichten

Van mijn Siemens IQ700 vario perfect (WM 16S443NL) krijg ik het piep signaal als hij klaar is NIET uit. Ik snap de handleiding over dit onderwerp totaal niet. Omdat hij altijd \'s nachts draait moet ik altijd mijn bed uit om hem op 0 te zetten, anders gaat het piepen door. Wie weet de oplossing?
Link naar reactie
Er zijn 2 geluiden: voor de toetsen en voor alarmering. Het gaat jou om de alarmering. - Draai de programma knop naar Wit/Bonte was. - Druk op de knop Eco Perfect, houd deze ingedrukt en draai de programma knop naar + Voorwas. - Laat de knop Eco Perfect los. - Stel het volume voor de toetsen bediening in met de knop Klaar in. - Draai de programma knop naar Kreuk herstellend. - Stel het volume voor de alarmering in met de knop Klaar in. - Draai de programma knop terug naar Uit. Je hebt nu het volume aangepast of uitgezet.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
  • 7 maanden later...
Het is nu 1-5-2015 en heb het probleem van het niet meer starten van IQ500 ook. Ik hoor steeds twee piepjes als ik op start druk. Ook alle filters en de watertank zijn schoon. Wat kan dit zijn? Het betreft het nummer WT46G490NL/01 FD9503 200397. Dit is het nummer wat op de deur staat.
Link naar reactie
Wij hadden dit ook. Na enig uitzoeken bleek het bij ons toch een beveiliging. Stond op kinderslot zonder dat hij dit aangaf. Oplossing: menutoets 5 sec ingedrukt houden. Toen verscheen wel het sleuteltje op de display. Daarna weer menutoets 5 sec ingedrukt houden. Het sleuteltje ging weg van de display en de droger werkte weer. Hopelijk heb je hier iets aan.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Wij hebben sinds dit weekend 25-3-2016 een nieuwe Siemens IQ 300 extra klasse ISensoric (E-nr WM14N090NL/01)helaas lukt het verschillende personen niet om volgens de gebruiksaanwijzing de piep toon na de wasbeurt uit te schakelen. Normaal gesproken ligt de programering gelijk aan oudere versies, en klopt ook wel met de beschrijving van eerdere reactie's hier, helaas laat het programma na opening alleen de duur en de kg zien maar niks van tijds indicatie. Heeft iemand idee van wat wij wellicht verkeerd doen, want het kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij. Alvast bedankt voor de reactie.
Link naar reactie
Ik maak er van: Draai de programma knop naar positie 1. Druk de Start/Pauze knop in, houd hem ingedrukt en draai de programma knop door naar positie 2. Laat dan de Start/Pauze toets los. Je kunt nu het volume van het informatie signaal aanpassen door de toets Klaar in in de drukken. Elke keer dat je hem indrukt gaat het volume omhoog. Deze moet je dus op 0 zien te krijgen. Draai dan de programma knop naar positie 3 en stel nu met de Klaar in toets het volume van de knop signaal in. Als het volume naar je zin is dan de programma knop door draaien naar positie Uit.
Link naar reactie
Goedendag Harry, Bedankt voor jou reactie en zo zou het moeten werken inderdaad. Helaas als ik van stand 1 naar twee draai en de startpauze knop in, dan komt in het display te staan eerst 2.53 en dan de vertragingstijden in uren gaan dan verspringen. Je ziet in het display niks van 1 naar 5 of omgekeerd komen, en geluiden zijn al helemaal niet hoorbaar. Zelf vind ik het ook vreemd dat dit niet lukt, maar schijnbaar pakt hij ergens iets niet goed op in het geheugen. Dus wellicht nog een andere TIP. Nogmaals bedankt.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Als hij 2 keer piept is dit veiligheid van de pomp. Je kan dan twee dingen doen: aan de voorkant van de machine zit onder de deur een luikje, open deze en haal de grote condensator uit de machine (maak hem schoon voordat je hem terugstopt). als je nu in het gangetje kijkt waar de condensator zit dan zie je achterin op de bodem een soort luikje zitten. Maak hem open en dan ligt hier onderin een laagje water met een laag stof smurrie. Haal dit eruit en gooi er wat water in en maak weer schoon. met wat mazzel is de smurrie doordat je water erin heb gegooid weggespoeld rond de waterpomp. Zet het luikje er weer in, condensator erin en lopen maar. Piept hij nog steeds 2 keer dan zal je bovenkant en linkerzijkant eraf moeten halen. EERST de stekker uit het stopcontact. Onderin zie je dan de waterpomp zitten. Rechtsachter zit een schroefje op het plastic kooitje over de waterpomp. Verwijder die en haal het kooitje eraf. Je kan daarna de pomp, die op deksel zit geschroefd, met deksel en al er afhalen. Dit doe je door rechts een palletje in te drukken. Als de condensator eruit is en dat luikje onder de condensator dan kijk je in de wateropvangbak met waarschijnlijk nog steeds hoop smurrie. Maak pomp en opvangzak schoon en installeer de pomp. Eventjes de stekker erin en proefdraaien. Normaal doet hij het. Steker er weer uit en alles monteren. Succes
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hallo iedereen, wij kochten zopas een nieuwe wasmachine WM14N2G1FG. Het lijkt alsof er iets niet klopt met de vergrendelingsrelay van de deur. Wanneer de machine op de 0-stand staat, hoor ik steeds een geluid wat niet normaal lijkt. Het lijkt een relay te zijn, dat steeds aan en uit gaat (klik-klak, klik-klak, klik-klak ......) Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor jullie hulp. Groeten, Wim.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb sinds december 2017 een nieuwe Miele wasmachine, maar nu heb ik op het beddegoed steeds zwarte strepen als ik op 60 C. was. Ik heb de leverancier gebeld en deze deelt mede dat dit vetluis is. Ik moet nu op 90 C. wassen en de wasmachine reinigen met Rio wasmachine reiniger. Dit is de 3e Miele wasmachine, maar bij de vorige 2 nooit last gehad. De nieuwe machines gebruiken minder water waardoor dit probleem ontstaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...