Ga naar inhoud

indesit WIL145 maakt programma\'s niet a


gert-22

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een indesit WIL145 en die maakt zijn was programmas niet af...Hij begint met de hoofdwas en blijf daar in hangen,hoor wel elke keer klikken van de relair maar blijft van linksdraaien naar rechtsdraaien gaan,en gaat niet over in spoelen, afpompen en centrifugen. Heb verder ook geen fout meldingen...zover ik kan zien..er knipperd niets.. De afzonderlijke programmas spoelen+centrifugeren...centrifuge en af pompen werken wel normaal.. Vast bedankt voor het lezen en hoop op een reactie...Gert
Link naar reactie
Als je hem dan met de hand 1 klikje verder draait gaat hij dan gewoon verder? Lijk op het niet verwarmen van het water, dit kan een defect element, thermostaat of elektronica module zijn. Meet het element eens door, moet zo rond de 25 Ohm zijn. In theorie had je echter wel een foutcode moeten hebben door een patroon van de lampjes. Duitstalig service manual staat http://elektrotanya.com/indesit_wil145de.pdf/download.html. Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor \"Get Manual\"
Link naar reactie
Hoi HarryO, Als ik hem met de hand 1 klikje verder draait gaat hij niet gewoon verder! En meschien een domme vraag,als ik het element door meet,moet de wasmaschine dan draaien of alleen het stroom erop zetten. En wat je zegt In theorie had je echter wel een foutcode moeten hebben door een patroon van de lampjes. Nu was het geval dat ik een was uitprobeerde even geleden op 30graden,starte ie op pompte water,naar 5 min ging ie afpompen en kreeg ik de eerste storing met de lampjes...rode van het slotje snel knipperen en 3 groene knipperde van extra spoeling,minder strijken en bleken.....
Link naar reactie
Hoi HarryO, De lampjes geven aan volgens manual: F07: Keine Stromentnahme des Heizelementes Waschen (Meldung nur mit Druckschalter auf Leer). - Funktionstüchtigkeit der Kontakte des Verbinders J3 auf der Karte überprüfen - Am Verbinder J3 zwischen Pin 5 und 6 den Widerstandswert des Heizelementes Waschen überprüfen. Beim Heizelement 1800 W 230 V beträgt der Widerstand 25 Ohm. - Druckschalteranschluss Verbinder J3 Pin 2 und 3 überprüfen: es darf kein Stromdurchgang vorhanden sein (gemeinsamer Leiter mit Voll). - Druckschalteranschluss Verbinder J3 Pin 2 und 4 überprüfen: es muss mod.WIL145DE page 15 Stromdurchgang vorhanden sein - Widerstand ersetzen - Druckschalter ersetzen - Karte ersetzen. Precies wat je al dacht,dus ik heb een keer een was gedaan gewoon op koud 15 graden en dan loopt het programma wel helemaal door en de was is nog schoon en fris ook. Maar ik ga voor de zekerheid nog wel even het element,en de thermostaat na meten,dan weet ik zeker of het het element is of de thermostaat...maar ik denk dat het verwarmingselement kapot is.
Link naar reactie
  • 4 jaren later...
F08: Verwrmings element blijft spanning krijgen terwijl dit niet meer mag of de nivo regelaar meet en onjuiste water hoogte. Ik verwacht het 2de. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/ariston-blue+air/c00110332+00276060/. Trek het slangetje hier eens af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan opnieuw. Indien niet opgelost trek dan het slangetje er weer af en blaas in de nivo regelaar. Hoe vaak klikt deze bij het blazen en bij het los laten?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...