Ga naar inhoud

Onverklaarbare vlekken


Rob-28

Aanbevolen berichten

Hallo, Onze wasmachine maakt kleding regelmatig vuiler dan het er in gaat! Regelmatig zitten er op het gewassen wasgoed zwarte vegen die er maar weer moeilijk uit gaan. Eerst dachten we dat we teveel in de trommel deden, maar ook met kleine beetjes was is het het zelfde. Heeft iemand een idee waar de vlekken vandaan komen en wat er aan te doen is? Groeten, Rob.
Link naar reactie
Hallo Harry, De wasmachine is een jaar of 3 oud, het merk is Whirlpool type Hollywood 1400. De vlekken zijn er met moeite uit te krijgen met spul wat erg naar citroen ruikt, met weet ik helaas niet. Het stickertje is er af. De rubberrand tussen de trommel en de deur is van grijs materiaal. De vlekken komen op de vreemdste plekken op de kleding voor, het lijken puntige vegen. Met opnieuw wassen gaan ze er niet uit. Groeten, Rob.
Link naar reactie
De redenen van de vraag was nl om uit te sluiten dat het iets te maken zou kunnen hebben met fruit of druppels/vocht vanuit een boom/struik/plant. De meest voor de hand liggende oorzaak is dan een probleem met de lagers. Deze vlekken lossen echter op met wasbenzine of terpentijn. Als u fruit en druppels/vocht vanuit een boom/struik/plant kunt uitsluiten zou ik een servicemonteur langs laten komen. Lager/kering mag er na 3 jaar nog niet uitliggen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...
Ik heb radar en kassa al aangeschreven over dit landelijk probleem. Ik heb dit probleem een jaar onderzocht en ben er achter gekomen dat de vlekken vooral op katoen kledingstukken oplichten vanwege de makkelijke hechting. Als je robijn vloeibaar wasmiddel op een witte handdoek giet en daarbij syoss shampoo krijg je na het wassen en drogen(in wasdroger) de grijze vlek. Dit kan ook met andere producten die dezelfde ingrediënten bevatten die bij samenvoegen vlekken zal veroorzaken zoals bij een deodorant en vloeibaar wasmiddel in combi met de droger. Ik heb dit probleem bij unilever aangekaart en ben zelf langs geweest. Dit probleem werd erkend en in behandeling genomen. Maar zoals verwacht niets meer van unilever vernomen. Omdat ze dan miljoenen moeten uitbetalen aan gedupeerde, en geen winst kunnen maken op onder andere \"Dove, Robijn\"en nog meer producten. Ik zit met een schade post en u ook, door een wasmiddel die een schone was verzekerd. Schrijf dit ook aan radar of kassa door zodat onze zaak gehoor krijg en onze schade word vergoed en de extra kosten voor het uren zoeken naar een kledingstuk. Mvg, Esther
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Kun je de vlekken en nog uitkrijgen en zo ja met welk middel? Indien met wasbenzine of terpentijn dan zijn het je lagers die er uit liggen. Indien gewoon met heet water dan zijn het zeep resten of het bekende \"wasluis\" Indien wasluis dan de machine eens laten daaien op 95 graden zonder zeep en wasgoed. Zie je dan (veel) schuim op het water komen? Zo ja dan gebruik je te veel wasmiddel of moet je vaker met een hoge temperatuur wassen. Verwijder de zeepbak eens. Is de ruimte de je nu ziet schoon of heeft deze een zeep aanslag?
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ik heb krab een jaar geleden ook een Whirlpool wasmachine gekocht en ik heb al vrij direct dit probleem er mee. Ik heb de winkel gebeld en zij hebben mij klacht doorgestuurd naar de fabrikant, er is een monteur bij mij geweest en die heeft de machine bekeken en schoon gemaakt. advies was regelmatig en met dure producten reinigen en een paar keer per maand een wasje op 95 graden wassen. Resultaat na een paar maanden niks! Al mijn kleren, badlakens, dekbedden alles verpest deze machine:-( Het vervelend is, ik wil niet zielig doen of zo, maar als alleenstaande moeder met driekleine kinderen koop je niet zo maar een nieuw machine.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...