Ga naar inhoud

Marijnen CMF Florijn


te-Wierik

Aanbevolen berichten

Staat voor E37, nivo regelaar signaal niet correct of niet aanwezig. Dit kan de nivo regelaar zelf zijn maar ook de elektronica module. Verwijder boven blad en zoek de nivo regelaar (=ronde schijf met draden en een rubber slangetje) en trek het slagetje er af. Blaas dit slangetje door. Blaas ook op het tuitje, je moet hem dan een aantal keren horen klikken. Plaats het slangetje terug en probeer de machine opnieuw. Als het niet werkt, maak dan de elektronica module vrij van zwart koolborstelgruis en controleer hem op losen contacten.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Beste Harry Laatst hebben wij de koolborstels vervangen van onze marijnen.CMF florijn. De eerste paar keer daarna deed mijn wasmachine gewoon normaal zijn programma\\\'s. Nu doet de wasmachine het programma en centrifugeert dan kort. Dan stopt de wasmachine. Programma op einde en 2 piepjes. Mijn was is dan nog nat, maar er staat geen water meer in. Als ik dan het losse programma afpompen en centrifugeren doe, dan doet de wasmachine het wel. Wat zou het probleem kunnen zijn? Bedankt Denise
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...
  • 2 maanden later...
Hallo Harry, Deze Florijn 1400 begint heel even te draaien en stopt er dan mee. Wanneer ik de foutcode uitlees is het 2x start/pauze met einde en dan 3x einde. Koolborstels waren +/- 15mm dus heb ik vervangen maar helaas blijft het probleem zich voordoen. Enig idee wat ik nu nog kan doen? Alvast bedankt, Henk
Link naar reactie
E52 kan meerdere oorzaken hebben. Meet de tacho spoel op de kop van de motor ( dus borstelzijde) eens door, wat is de waarde hiervan en wat is het merk van de motor? Draai met de hand de motor as rond, de tacho spoel moet nu een kleine spanning opwekken. Controleer het magneetje in het midden van deze spoel. Moet vast zitten op de as en mag nier gescheurd of verpulverd zijn. Controleer ook de stekker verbinding van de motor en meet de waarde van de tacho spoel ook op de stekker aan de elektronica module zijde.
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Beste Harry, Na een stroomstoring wil de wasmachine niet meer starten. Het einde lampje begint te knipperen. Eerst 5x en dan 3x. Als ik hem op 60 grafen zet en de lampjes bekijk knippert de start /pauze en branden de voorwas/hoofd was, spoelen en centrifugeren. Starten kan echter niet. Het is productnummer 914791152 00 Alvast bedankt
Link naar reactie
Zou in therorie foutcode E53 zijn maar de uitleg van de lampjes is niet zoals ik verwacht. Sluit de deur en kies bv het 3de programma. Druk dan de toesten Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze moeten dan gaan knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
E66: problem met de aansturing van het verwarmings element. Controleer eerst het element. Moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn en oneindig tov aarde. Controleer de bekabeling tussen het element en de elektronica module. Controleer de elektronica module op losse contacten, gesmolten/verkleurde relais, gesprongen onderdelen en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hoi Harry, Ik sinds 3 weken ook het probleem met mijn Marijnen wasmachine dat hij halverwegen het programma niks meer doet. Ik kan hem wel leegpompen, en soms werken de fucties en programma's wel en soms niet (meer niet dan wel) Bij het opzoeken van de storingen (programma op 60 graden, starten, dan pauze en dan start uitstel tegelijk indrukken) kom ik uit op 2x start/pauze & einde tegelijk knipperen, daarna 3 keer einde. Mijn wasmachine: Mod. CMF 912 Prod.No. 914791150|00 Type P6847646 Ser 30300246 Ik hoop dat je mij kan helpen, Avast bedankt
Link naar reactie
Ik ga er van uit dat de borstels ook goed tegen de collector aan komen. Controleer de elektronica module op losse contacten (vooral bij het relais) en op koolborstel gruis. Controleer de tacho spoel op de kop van de motor + de stekker verbinding van de motor. De tacho spoel moet tussen de 100 en 250 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als de de motor met de hand draait. Controleer ook het magneetje in het midden van de tacho spoel. Deze moet vast op de motor as zitten en mag niet gescheurd zijn.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...