Ga naar inhoud

Welk geheugen bij welke MOBO?


Aanbevolen berichten

heey mensen Ik had een vraagje Ik speel heel veel games (ut 2004 far cry cs cz GTA3 enz enz) IK heb daar dus veel werkgeheugen voor nodig Ik heb nu 512 en wil dat gaan uitbreiden naar 1 GB Vraag 1) Mijn vraag luid....welke gheugen stickjes heb IK nodig? Mijn mobo is een MSI MS-7012 (die is speciaal gemaakt voor Medion) vraag 2) Kan ik ALTIJD er geheugen bij zetten als je er nog nooit geheugen hebt bij gezet...daarmee bedoel ik te zeggen...zijn er altijs genoeg slots daarvoor? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:4cb09d9c20="Sliciej"]heey mensen Vraag 1) Mijn vraag luid....welke gheugen stickjes heb IK nodig? Mijn mobo is een MSI MS-7012 (die is speciaal gemaakt voor Medion)[/quote:4cb09d9c20]Je kan met Everest Home edition zien wat er al in zit, waarschijnlijk is dat DDR-SDRAM. Voor de snelheden moet ik weten op welke bussnelheid je processor loopt. of je geheugen. [quote:4cb09d9c20]vraag 2) Kan ik ALTIJD er geheugen bij zetten als je er nog nooit geheugen hebt bij gezet...daarmee bedoel ik te zeggen...zijn er altijs genoeg slots daarvoor? Alvast bedankt[/quote:4cb09d9c20] Nee, stel dat er maar een bankje in zit, en die is ook gevuld, past het niet meer. Je moet dan je kast openmaken en kijken hoeveel bankjes je nog vrij hebt. Volgens mij kan je dat ook zien met Everest, maar dat weet ik niet zeker. Edit: Zo te zien met google heeft dat ding 4 bankjes, de i865 chipset, en dual channel. dus waarschijnlijk zit er al 2×256 in, en heb je dus nog 2 banken vrij.
Link naar reactie
jep klopt er zit ddr sdram in Ik zal strax even kijken met welke bussnelheid het gaat...maar ik weet niet waar ik moet kijken...kan jij dat even uitleggen? Ik kan dat nou niet opzoeken wnat ik heb problemen op mijn pc met mijn videokaart (zie andere topic) want het beeldscherm gaat dan om de 4 min op de stand-by stand staan. 2) Mja weet je het bijna zeker dat ik 4 bankjes heb? En iemand nog een andere mogelijkheid om te zien hoeveel bankjes nog vrij zijn voor geheugen (kmag de kast niet openmaken)
Link naar reactie
[quote:bfc42a074c="Sliciej"]jep klopt er zit ddr sdram in Ik zal strax even kijken met welke bussnelheid het gaat...maar ik weet niet waar ik moet kijken...kan jij dat even uitleggen? Ik kan dat nou niet opzoeken wnat ik heb problemen op mijn pc met mijn videokaart (zie andere topic) want het beeldscherm gaat dan om de 4 min op de stand-by stand staan. 2) Mja weet je het bijna zeker dat ik 4 bankjes heb? En iemand nog een andere mogelijkheid om te zien hoeveel bankjes nog vrij zijn voor geheugen (kmag de kast niet openmaken)[/quote:bfc42a074c] Je moet in Aida32 of Everest naar computer -> overzicht -? DMI -> Processor, en daar dan de externe bussnelheid. Tevens zie je daar bij geheugenmodules het aantal bankjes. Trouwens, hoe wil je het geheugen erin krijgen als je niet je PC mag openmaken :-?
Link naar reactie
dit is wat ik heb gevonden bij everest: geheugen module: A0 = 128 MB A1 = 4096 MB A2 = 0 mb = leeg A3 = 0 mb = leeg kheb 4 slots max 1024 MB RAM Kan ik er dan 512 MB Ram laten bijzetten? Zoja welke soort dan? IK heb iig DDR SDRAM bussnelheid: die kan ik niet vinden want toen knalde mijn PC eruit want mijn videokaart is kapot want om de 4 min knalt mijn scherm eruit...dus die snelheid moet ik strax even zoeken als mijn pc het even doet :D
Link naar reactie
[quote:40606b1b25="Sliciej"]dit is wat ik heb gevonden bij everest: geheugen module: A0 = 128 MB A1 = 4096 MB A2 = 0 mb = leeg A3 = 0 mb = leeg kheb 4 slots max 1024 MB RAM Kan ik er dan 512 MB Ram laten bijzetten? Zoja welke soort dan? IK heb iig DDR SDRAM bussnelheid: die kan ik niet vinden want toen knalde mijn PC eruit want mijn videokaart is kapot want om de 4 min knalt mijn scherm eruit...dus die snelheid moet ik strax even zoeken als mijn pc het even doet :D[/quote:40606b1b25] Naja, die info klopt niet helemaal, maar dat staat er ook boven hè. maar je moet dus een reepje 512 MB DDR-RAM erin gooien. Als je nog Dual-Channel wilt, moet je 2 dezelfde kopen, dus bijvoorbeeld nog een 2 van 256 MB
Link naar reactie
ah oke thnx voor je meedenken he :D ik heb geen bussnelheid kunnen vinden Het enige wat ik heb kunnen vinden is: externe kloksnelheid: 200 Mhz Maximale kloksnelheid: 3000 Mhz Actuele kloksnelheid: 3000 Mhz Meer kon ik niet vinden Weet jij waar ik de echte busnselheid kan vinden? niet bij dit:computer -> overzicht -? DMI -> Processor, en daar dan de externe bussnelheid.
Link naar reactie
[quote:69ee161520="Sliciej"]ah oke thnx voor je meedenken he :D ik heb geen bussnelheid kunnen vinden Het enige wat ik heb kunnen vinden is: externe kloksnelheid: 200 Mhz Maximale kloksnelheid: 3000 Mhz Actuele kloksnelheid: 3000 Mhz Meer kon ik niet vinden Weet jij waar ik de echte busnselheid kan vinden? niet bij dit:computer -> overzicht -? DMI -> Processor, en daar dan de externe bussnelheid.[/quote:69ee161520] op de doos :P maar intel is quad pumped (quad = vier, denk maar aan zon voertuigje, vier wielen) dus dan doe je de externe kloksnelheid (de FSB dus) keer 4, en voila 800mhz ;) maar er moet PC3200 in (DDR, Double data rate, is dus keer 2) is 200mhz x 2 = 400mhz effectief, maar door de dual channel krijg je dus 2x 400mhz DDR = 800mhz
Link naar reactie
http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=60337&productType=1 Deze moet er dus waarschijnlijk in? maar past die er wel in: ik heb dus dit: geheugen module: A0 = 128 MB bank 0/1 A1 = 4096 MB bank 2/3 A2 = 0 mb = leeg bank 4/5 A3 = 0 mb = leeg bank 6/7 kheb 4 slots max 1024 MB RAM Past dat er dan wel in?
Link naar reactie
[quote:e73924f5e3="NoepZor"]ja, maar of het samen wil met je huidge geheugen weet ik neit, ikdenk het wel[/quote:e73924f5e3] Zo'n bord heeft toch 2 keer dual channel, met 4 bankjes, dus niet quadruple-channel ofzo. Dus deze werken zeker samen, en die andere ook. Sowieso moet je even kijken wat er voor andere bankjes in zitten (hoeveelheid, snelheid) en of die in Dual-Channel zitten.
Link naar reactie
[quote:f10e7ed117="Sliciej"]Hoeveelheid[/quote:f10e7ed117]De hoeveelheid van de bankjes, dus bijvoorbeeld 256 MB ofzo. Ik geloof namelijk niet dat er een bankje in zit van 128 MB en entje van 4 GB :lol:[quote:f10e7ed117]Snelheid[/quote:f10e7ed117]PC3200? PC2700? Kijk maar eens rond in Everest. [quote:f10e7ed117]Dual-Channel modus[/quote:f10e7ed117]Kijk maar als je computer opstart.
Link naar reactie
maar wat maakt zoiets dan uit? als ik everest kjk bij de geheugenmodule staat er: A0 = 128 MB A1 = 4096 MB A2 = 0 MB A3 = 0 MB dat staat er echt...daar moet ik toch kijken? Btw wilt u even uw e-mail adres hier of in een mailtje via C!T sturen...want u bent nogal slim in dit soort zaken...dan kunnen we wat makkelijker praten....
Link naar reactie
[quote:54f435844f="Sliciej"]maar wat maakt zoiets dan uit? als ik everest kjk bij de geheugenmodule staat er: A0 = 128 MB A1 = 4096 MB A2 = 0 MB A3 = 0 MB dat staat er echt...daar moet ik toch kijken? Btw wilt u even uw e-mail adres hier of in een mailtje via C!T sturen...want u bent nogal slim in dit soort zaken...dan kunnen we wat makkelijker praten....[/quote:54f435844f] Mja, en er staat toch ook echt boven: De juistheid van de DMI data kan niet worden gegarandeerd. Daarbij komt dat een module van 4 GB niet bestaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...