Ga naar inhoud

nieuwe Socket A proc voor KG7-RAID??


Aanbevolen berichten

Vanaf BIOS versie 8S ondersteund m'n KG7-R Thoroughbred processoren. Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+. Klopt het deze nog maar op een paar plaatsen nieuw te koop zijn? M'n PC is laatst gecrashed toen ik voor het eerst 4 hds en 2 cd spelers in de kast had (met een Chieftec voeding van 350W) Ik weet nu nog niet zeker of mn Palomino 1700+ echt stuk is, maar helemaal fris ziet het ding er niet uit. Als ie niet stuk is lijkt me een goede kans om een upgrade van de cpu te doen. bij voorbaat dank
Link naar reactie
[quote:580c96a3f2="biomass"]Vanaf BIOS versie 8S ondersteund m'n KG7-R Thoroughbred processoren. Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+. Klopt het deze nog maar op een paar plaatsen nieuw te koop zijn? M'n PC is laatst gecrashed toen ik voor het eerst 4 hds en 2 cd spelers in de kast had (met een Chieftec voeding van 350W) Ik weet nu nog niet zeker of mn Palomino 1700+ echt stuk is, maar helemaal fris ziet het ding er niet uit. Als ie niet stuk is lijkt me een goede kans om een upgrade van de cpu te doen. bij voorbaat dank[/quote:580c96a3f2] de palo's worden al een tijdje niet meer geproduceerd (0,18 mictron proces) gelukkig ondersteunt je PC wel een aantal 0,13 micron CPU's (wat alleen maar beter is, want de hitteafgifte hiervan is ook een stuk lager t.o.v 0,18 CPU's) nieuw kun je nog vanaf de XP1800 kopen. http://www.tweakers.net/pricewatch/21177 (XP 1800) http://www.tweakers.net/pricewatch/22069 (XP 1900) http://www.tweakers.net/pricewatch/23054 (XP 2000) http://www.tweakers.net/pricewatch/26326 (XP 2100) dus er is zeker nog wel wat keuze voor je.. maar hoe weet je dat de CPU kapot is dan? wat versta jij onder ''niet fris meer uitzien'' maak anders eens een pic van de processor, of leg eens duidelijk uit wat de problemen zijn die je hebt ondervonden..
Link naar reactie
De pc is een al tijdje geleden overleden. Ik was bezig met het aansluiten van nieuwe harddisks. Wat er precies mis ging is onduidelijk, maar ik heb wel een vermoeden. Het ding was al vier keer prima gestart, bij de vijfde keer geen beeld, geen piepjes, alleen het geluid van fan(s). De fan van de CPU draaide niet, maar het koellichaam zat er gewoon op. Ik had minstens het volgende aangesloten: kg7-raid met Athlon XP(1700+, Palomino) 2x512 Mb Sparkle GeForce2 MX400 Soundblaster Live! 56k6 modempje met intelchipset Realtek 8139 netwerkkaartje 2 Liteon (LTD63 en LTR32xx) 4x WD Caviar SE 80 Gb 7200rpm zipdrive floppy Ik heb het moederbord laten vervangen, want ik kreeg er echt geen leven meer in. De Palomino wilde ik eigenlijk op monteren op het nieuwe moederbord, maar de bovenkant van de cpu zag er niet helemaal vlak meer uit, aan een kant lijkt zelfs een klein stukje weg. Wanneer dat gebeurt is mag Joost weten.... Ik denk nu zelf dat het moederbord stuk is gegaan door tekort vermogen van de voeding, alhoewel ik ook niet kan uitsluiten dat de cpufan niet aangesloten was (waarom was dat ding altijd aangesloten op de kabelboom, terwijl die ook op het moederbord kan??? .... zucht) Als ik wat ik gelezen heb over Palominos en Thoroughbreds goed begrepen heb, moet ik zeker weten dat het nieuwe moederbord de juiste BIOS versie heeft.
Link naar reactie
kan dus 2 dingen zijn. of de processor is doorgefikt (aannemend dat er geen beschermingsmaateregel ingetreden is) of de core is kapot, aangezien je zegt dat het lijkt alsof er een hoekje af is. echter als er een hoekje af is, dan ben je waarschijnlijk te onvoorzichtig bezig geweest toen je de cooler hebt geplaatst. je zult inderdaad even moeten zien op de site van je mobomaker wat voor bios je nodig bent voor de ondersteuning van de later procs. als je de laatste bios er gewoon opdrukt ben je altijd 100% zeker...
Link naar reactie
[quote:53d895b0f6="Obi-wan-kenobi"][quote:53d895b0f6="turbulence"] als je de laatste bios er gewoon opdrukt ben je altijd 100% zeker... [/quote:53d895b0f6] Hoe [b:53d895b0f6]druk[/b:53d895b0f6] je eigenlijk de laatste BIOS erop, ervan uitgaande dat je nog geen werkende CPU hebt?[/quote:53d895b0f6] [img:53d895b0f6]http://www.thomasakempis.nl/vakken/tec/fotos/hamer.jpg[/img:53d895b0f6] eerst aandrukken, en dan hard meppen :wink: uhmm, jah, beetje tegenstrijdig he wat ik daar zeg.. gaat een beetje moeilijk worden ja. @ TS: weet je zo of het bios al eens geflashed is? anders zul je ergens even een vervangingsproc moeten lenen (ongeveer zelfde model als je eigen) en dan kan je hem flashen zodat er evt een snellere processor in kan
Link naar reactie
[quote:5cb5bf3c57="biomass"]dat nieuwe bord komt bij de importeur vandaan, er staat alleen nergens op het bord welke bios er in de eprom geflasht is. Niet gevraagd, maar ik kan natuurlijk een mailtje naar Abit in Venlo sturen.[/quote:5cb5bf3c57] is inderdaad een beetje moeilijk zo ja.. in principe zou hij de TB's ook wel moeten herkennen, enige wat misschien ontbreekt is de bios data waarmee hij de proc kan herkennen. je had een palo die doet (11x 133 ofzo?) je kan de gok nemen, en een TB kopen, misschien wordt ie wel ingeladen, alleen vermeld ie dan ''unknown CPU Type. (heb dit zelf wel gehad op KT333 plankje waar ik vanaf palo 1800 naar TB 2400 ging. hij herkende de CPU niet, wel aantal MHZ'en, maar niet het type. Kijk het grote verschil met een andere CPU is de MP setting. misschien is je bord wel ingesteld tot max een MP van 11. er kan dan dus geen XP 1800 op, want die gebruikt een MP van 11,5...
Link naar reactie
[quote:9a788b7ee6="NoepZor"]zijn bord pakt toch 2100+, met een mp van 13 ? ik denk dat ie een 2400+ ook wel pakt, ivm met de 266mhz FSB[/quote:9a788b7ee6] lezen..... :roll: hij zegt dit: [quote:9a788b7ee6]Vanaf BIOS versie 8S ondersteund m'n KG7-R Thoroughbred processoren. Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+. [/quote:9a788b7ee6] hij had een palo XP1700, max kan zn bord een XP2000 TB aan...
Link naar reactie
[quote:e0c2d6f848="NoepZor"]euh het kan zijn dat ten tijde van die bios update er nog geen XP2400+ verkrijgbaar was ?[/quote:e0c2d6f848] heeft niet alleen met die FSB te maken, ook met de max multiplier die het mobo aankan. daarom worden die biossen aangepast, omdat vaak de borden de MP settings niet ondersteunen. dat er nu op de site staat dat er max een XP 2000 inkan, zou ik maar een beetje aanhouden, en niet helemaal op de blinde gok zelfs een XP2400 nemen....
Link naar reactie
[quote:b942c4d582="NoepZor"]euh dan kun je beter doorsparen, van een XP1700+ naar een XP2000+ schiet niet op :-? als ie toch kapot is dan zou ik het wel overwegen, als upgrade totaal oninterressant[/quote:b942c4d582] tsja, als hij er geen gekke dingen mee doet, waarom dan weer een boel geld in nieuw mobo/cpu etc steken..
Link naar reactie
Turbulence, [quote:2e703be8c2]je kan de gok nemen, en een TB kopen, misschien wordt ie wel ingeladen, alleen vermeld ie dan ''unknown CPU Type. (heb dit zelf wel gehad op KT333 plankje waar ik vanaf palo 1800 naar TB 2400 ging. [/quote:2e703be8c2] Niet alle versies van de KG7-RAID ondersteunen de TB(a)s. Is het niet zo dat ik dan risico loop dat de KG7 de TB voor een Palo aanziet en er een kwart volt te veel op zet?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...