Ga naar inhoud

Moeilijk / wisselvallig startend amd systeem


Aanbevolen berichten

Hallo, Hier staat een AMD 1800 mhz systeem (echte megahertzen, heeft een hogere rating dus) met een asus moederbordje. Die computer wil heel vaak niet starten, soms gaat het goed, maar heel vaak ook niet. Als je hem dan aanzet dan gaat de voeding-fan wel draaien, maar dan boot de pc niet... Het enigste wat je dan kunt doen is de pc-uitschakelen en hopen dat hij het later wel doet...meestel moet je langere tijd wachten voordat hij weer wil booten. Het systeem is in een oudere kast ingebouwd, waar eerder een p3 in heeft gezeten. Zou een zwakke voeding hier de oorzaak zijn ? Kan ik dan met een simpele kast met 300 watt no-name voeding het probleem oplossen ?
Link naar reactie
Hmz, als je er wat geld voor over hebt, zou ik toch minstens voor een stabiele zuivere 300W gaan, en niet een no-name, ik zou zelf namelijk niet gaan bezuinigen op iets wat van groot belang is en met een simpel goedkoop rot ding kan je je PC berhoorlijk verkr*chten. Een vriend van mij vond een simpel voedingkje van 300W met een onzuiver voltage wel goed, en heeft daarmee z'n voeding en HD verkloot. Hij is nu verstandig en heeft er een van Antec gekocht. Mijn advies dus, koop er 1 van antec. En aan jouw specs zodoende te zien, is 300W idd voldoende.
Link naar reactie
[quote:7af0726146="Pinky & The Brain"]Hallo, Hier staat een AMD 1800 mhz systeem (echte megahertzen, heeft een hogere rating dus) met een asus moederbordje. Die computer wil heel vaak niet starten, soms gaat het goed, maar heel vaak ook niet. Als je hem dan aanzet dan gaat de voeding-fan wel draaien, maar dan boot de pc niet... Het enigste wat je dan kunt doen is de pc-uitschakelen en hopen dat hij het later wel doet...meestel moet je langere tijd wachten voordat hij weer wil booten. Het systeem is in een oudere kast ingebouwd, waar eerder een p3 in heeft gezeten. Zou een zwakke voeding hier de oorzaak zijn ? Kan ik dan met een simpele kast met 300 watt no-name voeding het probleem oplossen ?[/quote:7af0726146] Wat voor videokaart zit erin?
Link naar reactie
Oké, het leek dus de voeding te zijn. De voeding die ik er uit heb geschroeft bleek maximaal 200 watt te leveren :oops: Persoonlijk kies ik altijd voor kwaliteit, maar dit is dus niet mijn pc en je kent dat wel, 'het mag niks kosten'...., nou dan schroef ik er een 300 watt noname in (had ik toch nog liggen voor de testbank). Het is trouwens zo'n microatx bordje van asus waarop van alles zit geintegreerd. Dus de ingebouwde videokaart wordt gebruikt. Dan ziet de hardware er ongeveer zo uit : Asus a7vx-mx AMD 3200+ 1x hd 1x cd/cd-rw Dat is alles, maar ja...die voeding was ook hiervoor al te zwak. Bedankt heren !
Link naar reactie
[quote:a9cb48bdc8]Persoonlijk kies ik altijd voor kwaliteit, maar dit is dus niet mijn pc en je kent dat wel, 'het mag niks kosten'....,[/quote:a9cb48bdc8] Vertaling: Het mag geen geld kosten, maar hoeveel tijd jij erin moet steken maakt niet uit. Klinkt erg bekend... Tip: Laat niet over je heen lopen. ;)
Link naar reactie
[quote:a999ba66ea="egslim"][quote:a999ba66ea]Persoonlijk kies ik altijd voor kwaliteit, maar dit is dus niet mijn pc en je kent dat wel, 'het mag niks kosten'....,[/quote:a999ba66ea] Vertaling: Het mag geen geld kosten, maar hoeveel tijd jij erin moet steken maakt niet uit. Klinkt erg bekend... Tip: Laat niet over je heen lopen. ;)[/quote:a999ba66ea] Nee precies, zo denk ik er ook precies over..., maar voor sommige mensen moet je toch wel een uitzondering maken hé... Veel mensen vinden het maar gewoon dat iemand hun altijd te hulp schiet als anderen hun computerproblemen niet kunnen oplossen...ook wordt er verwacht dat informatici alles snel kunnen oplossen. Als het om ict-werk gaat i.p.v. 'normaal' werk, dan verwachen ze altijd dat het gister al klaar kon zijn.... Tsja..., maar als er dan wordt aangeklopt is het ook zo lastig om nee te zeggen :cry:
Link naar reactie
Oké....de symptomen lijken zich nog steeds voor te doen. De oorspronkelijke voeding was te zwak, dat is duidelijk. Nu zit er echter een 300 watt voeding in en gebeurt het nog regelmatig dat de pc niet wil starten. Het doet zich vooral voor nadat de computer is uitgeschakeld om vervolgens weer gestart te worden. Dan zijn de symptomen : Computer gaat aan, de processor fan draait, maar voor de rest gebeurt er niks. De hd's hoor je niet en het beeldscherm blijft zwart. Vervolgens kun je de computer uit zetten en zul je even geduld moeten hebben. Soms naar 2 a 3 keer opnieuw te hebben geprobeerd start hij wel weer. De voedingslijnen lijken mij redelijk stabiel en niet de oorzaak, maar ja ik weet het niet...het zijn nog wel steeds de zelfde symptomen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...