Ga naar inhoud

Bios flash


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een Medion Pc van een maand of 2 oud. Er is een bios-update verschenen, dus ik wil mijn bios flashen. Moet ik nog ergens op letten omdat het zo'n beperkt bios betreft? Verder is er ook een firmware-update voor de DVD brander (Pioneer DVR-107DB). Er staat op de site van Medion dat dit gewoon vanuit Windows moet. Maar is dit wel zo veilig? Straks slaat Windows vast en is mn DVD brander verknald :lol:.
Link naar reactie
What they said: - Niet je bios updaten als je systeem goed werkt - Firmware van je DVD brander kan je gewoon vanuit windows updaten, maar er is misschien ook wel gewoon een DOS tooltje te vinden op de site van de fabrikant, of het zit al bij het zip/exe file-tje van de Firmware upgrade. Maar ook hier: is het wel nodig?
Link naar reactie
[quote:e1c656bb08="PCMASTER086"] ik heb een Medion Pc van een maand of 2 oud. Er is een bios-update verschenen, dus ik wil mijn bios flashen. [/quote:e1c656bb08] Wat kan je mobo meer of beter na die BIOS flash dan? Er zitten release notes bij de BIOS update neem ik aan. [quote:e1c656bb08="PCMASTER086"] Moet ik nog ergens op letten omdat het zo'n beperkt bios betreft? [/quote:e1c656bb08] Gewoon nauwlettend de instructies van Medion volgen. [quote:e1c656bb08="PCMASTER086"] Verder is er ook een firmware-update voor de DVD brander (Pioneer DVR-107DB). Er staat op de site van Medion dat dit gewoon vanuit Windows moet. Maar is dit wel zo veilig? Straks slaat Windows vast en is mn DVD brander verknald :lol:. [/quote:e1c656bb08] Als je Windows zomaar vast knalt, dan zou ik eerst dat probleem oplossen voordat je aan firmware updates begint. Ik heb overigens nooit problemen gehad met firmware upgrades vanuit Windows: is erg gebruiksvriendelijk, geen geklooi met DOS en/of bootdiskettes.
Link naar reactie
Bedankt tot zover. Ik was niet van plan om voor de leukigheid de bios te flashen, maar het leek mij gewoon goed op de zooi up-to-date te houden. Maar aan de andere kant: alles werkt goed, dus laat ik het maar zo. De brander-firmware wilde ik updaten omdat ik dan dual-layer DVD's kan branden. Dat ga ik dus maar proberen 8). [edit]De firmware upgrade is gelukt 8)[/edit]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...