anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Hoi, ik heb een Medion Pc van een maand of 2 oud. Er is een bios-update verschenen, dus ik wil mijn bios flashen. Moet ik nog ergens op letten omdat het zo'n beperkt bios betreft? Verder is er ook een firmware-update voor de DVD brander (Pioneer DVR-107DB). Er staat op de site van Medion dat dit gewoon vanuit Windows moet. Maar is dit wel zo veilig? Straks slaat Windows vast en is mn DVD brander verknald :lol:. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 waarom een bios update als je systeem goed draaid. en ja een firmware update voor je dvd dat moet je zelf beslissen. maar verkeerd geflacht dan zit je in de boot . maar het kan ook zijn dat je wel terug kan flachen. dat moet je dan even navragen Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Als het werkt inderdaad niet doen. er hoeft maar iets te gebeuren en je pc knalt eruit en je mobo is verprutst en dan moet je hem weer aan de praat zien te krijgen. en dvd flashen weet ik niet hoe dat moet nooit gedaan :oops: maar kan volgens mij wel gewoon uit dos Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 If it ain't broke, don't fix it. Een bios flash doe je alleen uit noodzaak, niet voor de leukigheid. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 What they said: - Niet je bios updaten als je systeem goed werkt - Firmware van je DVD brander kan je gewoon vanuit windows updaten, maar er is misschien ook wel gewoon een DOS tooltje te vinden op de site van de fabrikant, of het zit al bij het zip/exe file-tje van de Firmware upgrade. Maar ook hier: is het wel nodig? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 [quote:e1c656bb08="PCMASTER086"] ik heb een Medion Pc van een maand of 2 oud. Er is een bios-update verschenen, dus ik wil mijn bios flashen. [/quote:e1c656bb08] Wat kan je mobo meer of beter na die BIOS flash dan? Er zitten release notes bij de BIOS update neem ik aan. [quote:e1c656bb08="PCMASTER086"] Moet ik nog ergens op letten omdat het zo'n beperkt bios betreft? [/quote:e1c656bb08] Gewoon nauwlettend de instructies van Medion volgen. [quote:e1c656bb08="PCMASTER086"] Verder is er ook een firmware-update voor de DVD brander (Pioneer DVR-107DB). Er staat op de site van Medion dat dit gewoon vanuit Windows moet. Maar is dit wel zo veilig? Straks slaat Windows vast en is mn DVD brander verknald :lol:. [/quote:e1c656bb08] Als je Windows zomaar vast knalt, dan zou ik eerst dat probleem oplossen voordat je aan firmware updates begint. Ik heb overigens nooit problemen gehad met firmware upgrades vanuit Windows: is erg gebruiksvriendelijk, geen geklooi met DOS en/of bootdiskettes. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Bij Medion zitten geen release notes. Des te meer geldt: niet doen tenzij je problemen ondervindt, en dan op aanwijzing van de helpdesk. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Bedankt tot zover. Ik was niet van plan om voor de leukigheid de bios te flashen, maar het leek mij gewoon goed op de zooi up-to-date te houden. Maar aan de andere kant: alles werkt goed, dus laat ik het maar zo. De brander-firmware wilde ik updaten omdat ik dan dual-layer DVD's kan branden. Dat ga ik dus maar proberen 8). [edit]De firmware upgrade is gelukt 8)[/edit] Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.