Ga naar inhoud

nieuwe voeding, tips?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:0b934fc6e4="pcguy"]veel wattage en verder uit reviews. je kan hem ook testen door je pc flink zwaar te belasten en dan je voltages in de gaten te houden. hoe stabieler die zijn hoe beter de voeding.[/quote:0b934fc6e4] Hehe, 't is dacht ik gewoon vermogen hoor. Maar ik denk niet dat onze zeilgek, die vast niet gaat overklokken of iets dergelijks werkelijk niet zo'n dure voeding nodig heeft. Ik heb hier een dus zon Maxpower350 Watt, maar ik heb geen last van onstabiele lijnen ofzo. Zelfs niet als ik aan het OC'en ben. Ik denk dat de TS het verschil tussen een Q-tec 400 Watt en een OCZ 520 Watt voeding niet merkt.
Link naar reactie
Hmz, ik zal nog ff mijn ervaringen delen. Ik zag namelijk aan het begin v/d Thread een post met: Het maakt niet uit welk merk. Dit is namelijk een heeeeel foute opmerking. Het merk maakt wel degelijk uit, prijs niet, maar merk dus absoluut wel. Ik zelf zit nu een paar dagen op een Antec TrueControl 550W maar ik ben dan (niet om op te scheppen) veel met oc'en bezig. Iemand die een stabiele voeding wilt (wat eigenlijk voor elke pc gewoon een must is, want het is beter voor je hardware) kan dus beter wat meer centen uitgeven dan een of ander prul ding kopen.
Link naar reactie
[quote:6bf3852ec2="sn0x0r"]Hmz, ik zal nog ff mijn ervaringen delen. Ik zag namelijk aan het begin v/d Thread een post met: Het maakt niet uit welk merk. Dit is namelijk een heeeeel foute opmerking. [/quote:6bf3852ec2] Dat zegt hij niet. Hij zegt dat voor dat systeem waar de TS het over heeft 350W merkloos genoeg is. En dat klopt wel. :wink: [edit] kijk maar:[quote:6bf3852ec2="Interficior"]Ik denk zelf dat voor jou een 350 Watt, maakt niet uit voor welk merk goed genoeg is.[/quote:6bf3852ec2]
Link naar reactie
Daar staat nog steeds dat merkloos goed genoeg is, en daar gaat mijn post juist over. Merkloos is eigenlijk bijna nooit goed, want die leveren bijna nooit een zuivere/stabiele stroom, en dat is dus gewoon slecht voor je hardware. Niet binnen een week, maar het heeft zeker te maken met de levensduur van je hardware.
Link naar reactie
echte voedingen zonder merk ja (zoals ik 2 dagen geleden uit me eige pc heb verwijderd) de 2 andere merken die je noemt zijn geen merkloos voedingen :P Ten 2de noem je 2 merken die alles behalve een zuivere stroom leveren. Niet zo heel erg natuurlijk, maar het is niet vergelijkbaar met Antec, Zalman of euh... (ben laatste naam kwijt). En daar heb ik het dus de hele tijd over :)
Link naar reactie
[quote:478c0a8da1="zeilgekje"] bedankt allemaal voor jullie reacties [/quote:478c0a8da1] Graag gedaan, zeilgekte :wink: [quote:478c0a8da1="zeilgekje"] ik heb een Tagan TG380-U01 380W PSU gekocht [/quote:478c0a8da1] Goeie keus, misschien wel de beste in jouw situatie 8) [quote:478c0a8da1="zeilgekje"] gr zeikgekje :evil: [/quote:478c0a8da1] Gr. Obi-wan-kenobbelziekte (ik snap die :evil: wel hoor ... :P)
Link naar reactie
[quote:6a03d5d308="sn0x0r"]Enermax is idd de juiste invulling.[/quote:6a03d5d308] Mja, toch weet ik zeker dat hij het niet merkt als hij nu een Maxpower 350 Watt prulding meekrijgt. Trouwens, als jij mij een bench laat zien, waar aangetoond wordt dat hardware korter leeft met 'onzuivere' stroom, ben ik het met je eens. Maar dan niet van: kijk, prulstroom doet er 95 jaar over, en zuivere stroom 100 jaar, want daar heb je niks aan. Daarbij is je rijtje niet compleet, want eigenlijk horen Tagan en OCZ er ook in. Die twee maken echt superstabiele voedingen. Daarbij had Enermax dacht ik last van 5v drops. En ja, ik heb hier een Maxpower standaard-bij-mijn-Sweex-kast prul, maar ik kan je nou geen bewijs geven dat hij slecht is ofzo, ik ben er tevreden mee, het is niet zo dat ie erg onstabiele rails geeft, ook niet bij het overklokken.
Link naar reactie
[quote:c2b13f5e05="sn0x0r"]Daar staat nog steeds dat merkloos goed genoeg is, en daar gaat mijn post juist over. Merkloos is eigenlijk bijna nooit goed, want die leveren bijna nooit een zuivere/stabiele stroom, en dat is dus gewoon slecht voor je hardware. Niet binnen een week, maar het heeft zeker te maken met de levensduur van je hardware.[/quote:c2b13f5e05] Ik geloof er werlijk geen zak van dat het uitmaakt voor je hardware, misschien iets minder stabiel met oc'en maar verder de levensduur korter? Geloof er echt NIKS van.
Link naar reactie
Moet ik ff linkjes van GoT posten of kun je ze zelf vinden? Zoek google: [url=http://www.google.nl/search?q=voeding+levensduur+hardware&ie=UTF-8&hl=nl&lr=]voeding+levensduur+hardware[/url] [Edit] Het is trouwens het meeste van toepassing op je mobo, maar dat had je zelf vast ook wel kunnen bekenken. Maar nee, ik trek me niet terug. (Ik heb het overigens ook niet zelf bedocht) [/Edit]
Link naar reactie
[quote:0dbe74de23="sn0x0r"]Moet ik ff linkjes van GoT posten of kun je ze zelf vinden? Zoek google: [url=http://www.google.nl/search?q=voeding+levensduur+hardware&ie=UTF-8&hl=nl&lr=]voeding+levensduur+hardware[/url] [Edit] Het is trouwens het meeste van toepassing op je mobo, maar dat had je zelf vast ook wel kunnen bekenken. Maar nee, ik trek me niet terug. (Ik heb het overigens ook niet zelf bedocht) [/Edit][/quote:0dbe74de23] Linkjes GoT? http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=Voeding+levensduur+hardware&where=all&action=find&data%5Bsearchtype%5D=search&data%5Bboolean%5D=AND&x=0&y=0 Edit: Je hebt het over die Hardware.Info link? Daar klap in ook om van de beargumentatie ja.
Link naar reactie
In de GoT search geen capitols gebruiken: http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?action=find&data%5Bsearchtype%5D=search&data%5Bq%5D=voeding+levensduur+hardware&data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bsearch%5D=Zoek#hitstart [Edit] Hardware.info link????? [/Edit]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...