Ga naar inhoud

Athlon XP 2500+ overgeklokt


Aanbevolen berichten

Hey mannen (vrouwen?), ik heb mijn AMD Athlon XP 2500+ overgeklokt en het resultaat bevalt me zeer goed maar.. mijn temperatuur (75% load) op mn cpu stijgt tot 61°C en op 0% load rond de 55°C. Deze metingen leeken mij nogal hoog of is dat niet zo? Zo niet zou ik hem dan nog verder kunnen overklokken? Alvast Bedankt, Arthur 8)
Link naar reactie
61 graden is te doen, maar zou niet veel verder gaan, tenzij je maatregelen neemt natuurlijk.. gebruik je casefans? zo niet, dan is dit een optie om de temperatuur in de kast te verlagen, en zo de CPU cooler meer te voorzien van frisse lucht.. een andere optie is natuurlijk een betere heatsink op je CPU (weet niet wat je gebruikt?) hoeveel Vcore draai je er doorheen en op welke speeds draait ie nu? (just curious 8) )
Link naar reactie
[quote:1a3f6a1857="anoniem1001"]ten eerste cal je system niet zo goed gaan lopen, ik heb het zelf geprobeerd. en iedere keer toen ik 5 a 10min een spelletje speelde crashte mijn pc!! ik had de fps op 180 gezet trouwens!! daardoor zal hij korter mee gaan!![/quote:1a3f6a1857] allemaal weer vooroordelen die niet gegrond zijn alleen maar op basis van het feit dat je eerst niet een beetje research hebt gedaan, maar zomaar bot de FSB op 180 hebt geknald. er zijn zoveel aspecten waar je rekening mee moet houden, elke MHZ die je kan winnen is lekker meegenomen, maar daar komt vaak rebooten en crashen als extra gratis bij.. en over de levensduur, tegen de tijd dat jouw processor ''versleten'' is waardoor ie kapot gaat, praat je over net zo'n grote periode als tussen nu en de 386
Link naar reactie
[quote:be54f07ab7="arthur_blue"]en wat is een heatsink?[/quote:be54f07ab7] CPU cooler... welke gebruik je? de standaard die meegeleverd is bij de processor (boxed cooler?) EDIT:// [quote:be54f07ab7="arthur_blue"]mijn mbm geeft dit aan Case: 40 °C CPU: 54 °C Core 0: 1,70V Core 1:0 V +3.3 :3,31V +5.00: 4,74 V +12.00: 12.16V -12.00 : 0V -5 : 0V Fan 1: 4066 RPM CPU: 1870Mhz[/quote:be54f07ab7] dit zijn de standaard settings (XP2500 is geloof ik 1870 mhz) download eens http://www.softpedia.com/public/cat/13/5/13-5-23.shtml en geef eens op wat ie daar aangeeft (FSB en MP)
Link naar reactie
[quote:0aeee01d2d="arthur_blue"]het is voor mij niet belangrijk of de levensduur egt korter word bijv van 3 jaar naar 6 maande ( koop wel een nieuwe ) maar hij mag niet in 1x uitknalle en kapot zijn dus tot welke temperatuur kan ik dan gaan?[/quote:0aeee01d2d]van 3 jaar naar 6 maanden is niet waar. Hooguit van 3 jaar naar 2.5 jaar oid.
Link naar reactie
[quote:fabcb98698="arthur_blue"]DukeH wat voor koeling heb jij ? mobo: Asus A7V8X-X[/quote:fabcb98698] daar zit hem misschien de kneep.. Asus is vaak erg onnauwkeurig met de uitlezing van de temperatuur sensor. dit kan soms wel meer dan 5 graden schelen met de daadwerkelijke temperatuur.. dus ik zou je niet te veel zorgen maken..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...