Ga naar inhoud

Athlon Xp unlocken ?


Aanbevolen berichten

Bij mij maakte het uit per moederbord. Niet-unlocked (gewoon locked) kon ik de MP niet veranderen op m'n Epox mobo, maar wel met m'n Abit. Mijn 2400+ is unlocked door Eynstein, dus ik weet niet precies hoe het moet, maar het is een kweste van bruggen verbinden, heerlijk priegelwerkje met zilverlijm enzo. Zoek eens naar "Athlon XP unlocking" (+guide)
Link naar reactie
je TB is wel mp vrij, alleen springt ie door het ontbreken van 5bit support van je mobo terug naar een mp die lager is (dus je FSB wordt niet verlaagd zoals werd gesuggereerd. ik heb ff gezocht: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=88513&highlight=5bit naja, lees zelf maar even, er is dus een mogelijkheid om evt toch hogere MP's te krijgen EDIT: soepkip, jij toch ook weer eens de weg gevonden hier naar het forum :D
Link naar reactie
[quote:a7b796aba4="turbulence"]je TB is wel mp vrij, alleen springt ie door het ontbreken van 5bit support van je mobo terug naar een mp die lager is (dus je FSB wordt niet verlaagd zoals werd gesuggereerd. ik heb ff gezocht: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=88513&highlight=5bit naja, lees zelf maar even, er is dus een mogelijkheid om evt toch hogere MP's te krijgen EDIT: soepkip, jij toch ook weer eens de weg gevonden hier naar het forum :D[/quote:a7b796aba4] Misschien dat een bios update wil helpen? En ja, ik zag C!T weer staan in m'n favorieten ;-)
Link naar reactie
[quote:92591582d4="Vandread"]hoge mp's hebben een vage code ofzo waardoor ze hetzelfde zijn als bepaalde lage mp's[/quote:92591582d4] Volgens mij heet dat remapping bij de K6(II). Jou mobo zou gewoon een hogere mp moeten aankunnen volgens mij. Ik heb met een A7V8X geen probleem en dat nForce chipset moet dat ook wel ondersteunen.
Link naar reactie
[quote:cd2ebe6e1d="Vandread"]juist niet geloof ik..... kt400 ondersteund wel alle mp's van 5-22 maar dat komt omdat daar een 5bit codetje in is gebouwd ofzo staat allemaal in dat linkje van me ;)[/quote:cd2ebe6e1d] klopt ja.. gef het zelf ook al aan in de link hier naar een draadje op het forum.. de Abit NF7-s was toen een perfect voorbeeld, deze was het eerste bord wat de 5Bit multiplier ondersteunde. alle andere moederborden konden deze 5e bit niet lezen, waardoor de MP automatisch teruggezet werd naar een daaraan gekoppelde MP (dus 13 was gekoppeld weer een 8, 14 aan 9 etc..)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...