Ga naar inhoud

Pifast+Athlon XP 2400+


Aanbevolen berichten

[quote:397685c964]denk dat je je eerst maar eens wat moet verdiepen in Oc'en en dan maar weer eens verder gaat, want dit staat wel leuk in je sig bijvoorbeeld (XP2400 @ 2300MHZ) maar je wint er gewoon haast niks mee.[/quote:397685c964] Ik heb al eerder een Athlon 1,4 GHz geoc'ed en ik heb ervaring met een aantal graka's. Met een AGP hoger dan de base speed loopt mijn pc al vast (ik hoop wel dat je weet wat de base speed is).
Link naar reactie
[quote:a475c218e0="ArneLH"][quote:a475c218e0]denk dat je je eerst maar eens wat moet verdiepen in Oc'en en dan maar weer eens verder gaat, want dit staat wel leuk in je sig bijvoorbeeld (XP2400 @ 2300MHZ) maar je wint er gewoon haast niks mee.[/quote:a475c218e0] Ik heb al eerder een Athlon 1,4 GHz geoc'ed en ik heb ervaring met 20 graka's. Met een AGP hoger dan de base speed loopt mijn pc al vast (ik hoop wel dat je weet wat de base speed is).[/quote:a475c218e0] kijk, ik wil alleen maar zeggen dat je de essentie van OCen hier compleet mist. MP OC'en geeft haast geen performance boost, het staat leuk bij je bootscherm maar voor de rest win je er haast niks mee. het is niet om je aan te vallen, echter een opmerking naar de werkwijze die je gebruikt bij het OC'en van de hardware, en een VGA kaart oc'en kan ik niet vergelijken met het OC'en van een CPU/Chipset. op die laatste opmerking zal ik maar niet ingaan, want OC'en is voor mij ook een vreemde wereld, en nu wordt je me echt te technisch :wink:
Link naar reactie
heeft de A7v8x dan geen PCI/agp lock?? in principe is op 166mhz de divider voor PCI en AGP ook weer terug bij het begin en draaien ze beide weer op hun eigen speeds (33 en 66 mhz) dus als ie op 166mhz niet stabiel is, dan is het iets anders, maar zeker niet PCI of AGP die dwars ligt.. kun je ook meer voltage op de Chipset zetten dan? kan zijn dat deze gewoon even wat meer juice nodig heeft... EDIT: je hebt goedkoop geheugen erin zitten he (noname) op wat voor timings draai je deze?
Link naar reactie
Als ik 166 MHz kies is de PCI-clock gewoon 33 MHz maar de CPU wil gewoon niet volgens mij. Ik kan via de bios niet gewoon de chipset voltage veranderen maar daar zijn voltmods voor dus... Mem timings: 3-3-3-7 dat waren de beste settings volgens de SPD chip dus heb ik dat maar zo gelaten.
Link naar reactie
sommige mainboard geheugen combinaties werken niet denderend bepaald pc3200 geheugen haalt ook niet altijd fsb400.... als je het voltage van je mem nou es verhoogd? leuk die discussies met mij.... ik heb met de volgende spullen ge'oced xp1800 palo xp1800 tbred-a duron 1600 gemod naar xp1900 tbred-a xp2500 (gelockt) xp2400 mobile abit kx7 kt333 abit kd7 kt400 dfi nf2 infinity corsair pc3000 corsair pc3500 hyperx pc3000 twinmos pc3200 al met al best wat gespeeld met oc'en dus meestal weet ik wel wat de bottleneck is ;)
Link naar reactie
dukeh je verhaaltje is totaal irrelevant .... het gaat hier om een xp2400 (TBRED) op een k400 plank met pc2700 geheugen voor wat jij zegt heb je een xp2500 (barton) op een kt600/nf2 plank met pc3200 geheugen nodig gewoon welke settings je allemaal geprobeerd hebt om fsb 166 te draaien
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...