Ga naar inhoud

Wat is de ideale AMD Koeler?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een socket A AMD Atlhon XP 3200 te halen zonder de standaard AMD koeler (OEM). Maar nu heb ik niet echt een idee wat nou de goede vans zijn. hij moet natuurlijk geruisloos zijn :P , en eventueel beetju casemod(Blauw/Zwart) en uiteraard moet goed kunnen koelen. wat kan ik dan het beste aanschaffen voor een koeler Merk/Type? Niet die extreme van €65 maar gew redelijke prijs. €15,-max €,-30
Link naar reactie
[b:bc84f62773]en uiteraard moet goed kunnen koelen[/b:bc84f62773] Ga je nog overklokken?? Of is het gewoon voor een stil systeem?? Voor echt overklokken is een iets hoger budget wel aan te raden. waarom geen 2500+ en de fsb op 200 zetten?? De boxed versie heeft trouwens wel langer garantie (2 jaar)
Link naar reactie
[quote:05b688cbcc="Kaz'Duzar"][b:05b688cbcc]en uiteraard moet goed kunnen koelen, dus je wil ermee gaan [/b:05b688cbcc] Ga je nog overklokken?? Dan is een iets hoger budget wel aan te raden. waarom geen 2500+ en de fsb op 200 zetten?? De boxed versie heeft trouwens wel langer garantie (2 jaar)[/quote:05b688cbcc] Eventueel overkloken ja maar kan ik tog ook een extra case van in pc plaatsen? (kan nog 4 vans kwijt k heb al 1 casevan) ik heb nu een 2600 maar die krijg ik niet over geklokt pc doet niet veel als ik mn FSB op 200 zet ook factor x heb ik al op alle standen gezet(ik heb wel het goede geheugen wat mee zou moeten kunnen werken, zie specs onder dit bericht)
Link naar reactie
wel genoeg Vcore?? als je het voor de overklok lol doet, zou je misschien beter een mobile kunnen nemen. als je het voor de prestatiewinst doet... ik betwijfel of je er heel veel van zult merken in normaal gebruikt (behalve dan wat meer fps en hogere benchmark scores). Dan kun je misschien beter doorsparen voor A64... En misschien ligt dat van die 2600+ ook wel aan de koeler: boxed koeler is natuurlijk niet echt bedoeld om mee over te klokken ;) Verder is 2 casefans aan te raden: 1 voorin intake en 1 bovenin outtkae
Link naar reactie
[quote:ef7b42c7b5="Kaz'Duzar"]wel genoeg Vcore?? als je het voor de overklok lol doet, zou je misschien beter een mobile kunnen nemen. als je het voor de prestatiewinst doet... ik betwijfel of je er heel veel van zult merken in normaal gebruikt (behalve dan wat meer fps en hogere benchmark scores). Dan kun je misschien beter doorsparen voor A64... En misschien ligt dat van die 2600+ ook wel aan de koeler: boxed koeler is natuurlijk niet echt bedoeld om mee over te klokken ;) Verder is 2 casefans aan te raden: 1 voorin intake en 1 bovenin outtkae[/quote:ef7b42c7b5]Vcore = nu 1.68 heb 350W Aopen voeding. mobile?? A64 dan moet ik gelijk WXp 64 zien te regelen en ander mobo? en wat voorn voordel heeft 64 bit ten opzichte van 32 bit. al mn programmas zijn voor 32 gemaakt toch????
Link naar reactie
[quote:8b68adb023="Kaz'Duzar"][b:8b68adb023]mobile?????[/b:8b68adb023] http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/931719 Lees dat maar eens...[/quote:8b68adb023] lol die hebben een hele lage FSB? en mijn mobo kan Multiple 12.5/13 max, dan kom ik niet ver denk ik dan?? en dan zou ik standaard moeten overkloken op prestatie winst te krijgen t.o.v mijn 2600+ omdat FSB 100Mhz lager ligt (XP M 2800)hoe zit dat dan?
Link naar reactie
XP-M nemen als je het leuk vind om te gaan klokken. Anders zul je er idd niet veel op vooruit gaan. uit dat topic: Wat voor overclock haalt je met een mobile? Dat is natuurlijk nooit te zeggen, maar ze gaan in ieder geval flink harder dan de normale XP procesoren. Met extreme koeling is de 3.5GHz al gehaald en met water al 2.9GHz. De gemiddelde overclock met een redelijke lucht koeler en 30% Vcore verhoging (1.9v) zal zeker boven de 2.5GHz liggen. En 200mhz fsb moet wel lukken als je dat topic leest Maar als je overklokken niet echt leuk vind zou ik gewoon ff doorspraren voor een A64, je 2600+ vervangen vind ik geldverspilling, tenzij je het om het overklokken doet...
Link naar reactie
[quote:ed644b3231="Kaz'Duzar"]XP-M nemen als je het leuk vind om te gaan klokken. Anders zul je er idd niet veel op vooruit gaan. uit dat topic: Wat voor overclock haalt je met een mobile? Dat is natuurlijk nooit te zeggen, maar ze gaan in ieder geval flink harder dan de normale XP procesoren. Met extreme koeling is de 3.5GHz al gehaald en met water al 2.9GHz. De gemiddelde overclock met een redelijke lucht koeler en 30% Vcore verhoging (1.9v) zal zeker boven de 2.5GHz liggen. En 200mhz fsb moet wel lukken als je dat topic leest Maar als je overklokken niet echt leuk vind zou ik gewoon ff doorspraren voor een A64, je 2600+ vervangen vind ik geldverspilling, tenzij je het om het overklokken doet...[/quote:ed644b3231] overkloken = leuk maar zal geen bezigheid worden als dat geklooi als je systeem weer niet opstart door setting en zal extra pleuro's kosten als ik mn CPU niet te heet wil laten worden zoals mn Duron 1.2GHz en 800MHz (ff offtopic: condensator lek, en vast nog meer :D , en dat was niet eens met overkloken gew gare mobo compaq 5000 800MHz vervangen voor die 1.2GHz :P vast een jumper vergeten :P nu zijn ze alle 2 kapot ik wou 800 weer terug zetten en die werd ook koffie heet omdat mobo denk ik het lootje had gelegd)
Link naar reactie
en wat als ik nou voor 64bit spaar welke socket moet ik dan nemen 754,939 of 940?? Welke socket is algemeen goedkoopst & presteerd beste in games? de 754?. En welke snelheid is ruim voldoende om nog paar jaar de laatste games vooruit te trekken(als ik een ATI X800/9800XT koop) Ik speel voornamenlijk hedendaagse spellen en mn zwaarste progs die ik vaak tegelijk aan heb staan zijn voornamenlijk dreamwaver MX fireworks MX adobe photoshop 7, waar mn huidige processor soms wat moeite mee heeft als ik ook nog es Torrentstorm op de achtergrond laat pruttelen.
Link naar reactie
Goedkoopste Athlon 64 oplossing is een Socket 754 met een Athlon 64 2800+. Dan heb je al een behoorlijk snelle game pc. Heb je iets meer geld en ga je voor een X800XT en wil je optimaal gamen ga dan voor een socket 939 met een Athlon 64 3500+ of 3800+ socket 940 kan je vergeten want die is totaal niet itteressant voor een gamer.
Link naar reactie
http://www.tweakers.net/pricewatch/83100 Dit ben je kwijt aan een A64 2800+ en dan kun je minimaal 70 euro rekenen voor een mobo met kt800 chipset. De nforce3 250 klokt wel beter over (agp-pci lock), maar is duurder. Ik dacht dat ik hier pas nog las dat voor onder de 3400+ was maximaal een x800pro aan te raden en daarboven was de cpu krachtig genoeg voor een x800 XT. ------ oh, RD zegt precies hetzelfde in andere woorden :P x800 en 2800+ lijkt me dus goed bij elkaar passen. Volgens mij gebruiken programma's als photoshop ook veel geheugen, vooral als je nog met grote bestanden werkt. Dan hoeft het minder de swapfile aan te spreken. @duke. Waarom vraag je dan overal of je temps nog wel goed zijn :roll: :roll: :P :lol:
Link naar reactie
[quote:fa99ec8bfe="DukeH"][quote:fa99ec8bfe="Comp-Freak"]Ik heb ook de jet 7+. Ok, hij koelt goed, maar ik vind hem zelfs op de langzaamste stand te veel herrie maken. Ik zou hem niet nog eens kopen laten we maar zeggen :wink:[/quote:fa99ec8bfe]Jet is echt een super koeler.[/quote:fa99ec8bfe] Heb je zelf niet door dat dit nutteloze opmerkingen zijn? Geef eens ARGUMENTEN!!!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...