Ga naar inhoud

AMD Athlon ineens overhit? :S help!


Aanbevolen berichten

Ik heb een heel erg groot probleem al die tijd dat ik me amd athlon 1800+ heb heb ik geen problemen gehad, heb het al nu 1,5 jaar, en ineens heb ik problemen, als ik nu een 4 a 5 internet explorers openzet, me e-mail, MSN en me AIM dan knaltie ineens eruit, nu ik heb opgelet, blijkt dat me processor ineens te warm wordt, ik heb hem nu meer verkoelt, maar het helpt bijna niks, wateverkoeling past niet in m'n computer daar is de kast te klein voor, het is een packerd bell. ik kom wel een klein stukje verder, ik kan nu nog mp3tjes erbij spelen en hij wil nogniet afslaan. Me temps zijn: Bios - 45 grade Windows 55 Grade met msn etc erbij looptie af tot 63 graden waardoor windows ermee stopt (hij stopt met een blauwe scherm die je niet kan lezen omdat het weer herstart, daarna krijg ik "windows is hersteld van een ernstige fout" me specs zijn: AMD Athlon XP 1800+ op 1533 MHz Geforce 4 MX 440 Soundblaster Audigy 3 hardeschijven van 80 gig brander van 24x10x56 512 geheugen wat kan er fout zijn??? ik heb gekeken voor een nieuwe cooler maar dan moet ik me mobo slopen en dat wil ik ook niet... misschien dat ik dit later nog door een computerzaak laat doen ik vind het echt raar, heletijd geen problemen en nu ineens met een klap slaat het in had windows herinstalleerd omdat ik dacht dat het een virus was, wat bijna niet kan omdat er een virusscanner opsta als jullie willen dat ik foto's opstuur van hoe de kast er nu vanbinnen eruit ziet dan zal ik ze morgen maken en plaatsen @ the forum naja wie kan me eruit helpe?!?! wie o wie?!?!
Link naar reactie
draait de fan van de cooler nog wel, en kijk eens of ie niet helemaal verstopt zit met stof... probeer eens met de kast open te draaien, misschien is de airflow gewoon waardeloos binnen je kast en kan de lucht niet lekker circuleren... en voor een koeler plaatsen hoef je echt niet alles te slopen hoor. zoek maar eens hier wat op het forum of op I-net, daar vind je genoeg info en guides hoe je een CPU cooler moet plaatsen.. als je het echter niet aandurft, kun je altijd een computerzaak in de buurt vragen of ze dit voor je willen doen..
Link naar reactie
zit niet onder stof ik maak me kast van binneuit vaak schoon airflow, het kan nu wel maar aant begin niet toen was de airflow goed en tjah het is een amd, dat durf ik niet gauw aan, omdat de processingunit geen beschermings kap heb dus als je het erop plaatst is kans dattie breek intel heb er een bescherming omheen en is vlak ik weet wel dat er nog van zulke kopere dingen zijn om te beveiligen tegen dit maar ik laat het dan echter een computerzaak doen als ik het sloop dan heb ik niks meer
Link naar reactie
[quote:39ec4f5d0a="Marfie"]probeer het is met één deur open, misschien hebt het :-? of een paar casefans erbij MVG, Marfie[/quote:39ec4f5d0a] 1 processorfan 1 casefan inblaze 1 casefan uitblaze 1 kleintje voor de videokaart wat net onder processor zit :S en dan nog zo hoog :S ruim 1 uur draaitie nu goed kweet et egnie
Link naar reactie
maar of je daardoor die cpu temp naar beneden krijgt.....? :-? Is die cpu temp echt zo? Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de sensor naar de knoppe is en dat ie verkeerde informatie doorstuurt waardoor de computer denkt dat ie te heet is en hem om beschadigigen te voorkomen maar afsluit. Kun je die temp niet meten met een euh..... thermometer? :)
Link naar reactie
me temp is echt zo.. echt heel raar en nee windows sluit niet zelf af want wat ik zag, zodra hij 63 grade bereikt crashed windows gewoon :S edit: in deze nacht, van 2 tot 5 dat ik wakker ben geweest heb ik ineens meer processen kunnen draaien, vooral vanaf 4 uur :S echt heel raar, ik draaide ffkes het volgende: MSN, AIM, E-Mail, Winamp, Internet Explorer, Windows Media Player, Windows Media Encoder, Ping en Kladblok... normaal kwam ik tot aan msn aim e-mail en internet explorer, als ik dan wat zou starten crashte tie, maar nu, tot nu toe 58 grade gebleven volgens mij zou kamertemperatuur een rol moeten spelen, ahoewel het vaak niet warmer wordt dan 20 grade (behlave vorig jaar en afgelope hitte, maar toen draaide hij ook gewoon normaal)
Link naar reactie
Hoe gek het mag klinken, toch denk ik dat het een simpel iets als stof is. Heb je de ventilator al van de koelblok afgehaald ? Onder de ventilator zit meestal de stof. Dat was bij mij ook, aan de buitenkant zag je niets, maar wat ik wel wist dat mijn processor ineens iets te warm werd (61 full load) en afsloeg. Nadat ik even onder de ventilator was geweest en het stof aldaar had weggehaald, komt de temperatuur niet meer boven de 55 uit.
Link naar reactie
hoe gek het mag klinken, dat heb ik al zovaak gedaan, net weer maar het help echt geen flikker :( naja ik laat gewoon deltacom checke, en evt. nieuwe coolpasta eronder en dan doen hun het wel oplossen, als het dan kapot ist hun zorg niet de mijne :P naja klaat ut wel weten EDIT: had net ff fan omgedraait resultaat: werd alleen maar warmer hijs nu 62 grade
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...