Ga naar inhoud

RAID probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb net twee Samsung SP0812N schijven ingebouwd en aangesloten op een Asus P4B533-E mobo. Volgens de Asus handleiding moet bij de eerste boot in deze configuratie de MBFastBuild Utility starten om zo aan te geven welke RAID geactiveerd moet worden. Wanneer ik boot krijg ik echter een Boot disk failure o.i.d. Beide schijven worden niet herkent. Als ik de schijven apart aansluit op de normale IDE connector dan herkent het systeem de Samsungs wel. Iemand enig idee hoe ik te werk moet gaan? De beide Samsungs zijn net nieuw, het mobo is een jaar of twee oud en bevat een onboard Promise PDC20276 RIAD-controller. Alvast bedankt, Gerrit
Link naar reactie
Waar staat die MBFastBuild Utility dan, op een floppy of CD-ROM? Hoe staat de boot sequence in je BIOS ingesteld: Eerst floppy, dan CD-ROM en dan pas HDD. Als op die manier die MBFastBuild Utility niet gestart wordt, dan is dat floppy- of CD-schijfje waarschijnlijk niet bootable (of gewoon brak) ... Als er geen RAID-drivers geinstalleerd zijn, dan zal het mobo de schijven idd. ook niet herkennen, met een disk boot failure als gevolg.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...